|
Inlägg #1: Postat: 2008-12-18 14:29:00
|
|
Janne B |
Jaha Rolf / Så har du återkommit med ditt vanliga tema med lite variationer. Men jag kan försäkra att de ca 100 ggr som jag serverade lunch till utslagna människor på Öppen Gemenskap i Umeå så var det inte för att få känna mig god. Utan för att besökarna var uthungrade och frusna.Jag fick aldrig betalt för något alls. Jag betalade råvaror och bensin osv. Du sysslar väl inte med förtal Rolf? Kunde inte nästa artikel av dig handla om vad allt gott du gjort i detta livet? För godhet är mänsklighetens smörjmedel!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-18 16:12:00
|
|
Janne B |
Mitt i din artikel har RED infört en annons//Hjälp Diakonia
Vi arbetar för en rättvisare värld För de mest utsatta i världen! // Är den den organisationen du kritiser eller vad?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-18 19:03:00
|
|
Leif-Arne |
Det är svårt att se det relevansen i att kritisera organisationer för att de själva lyckas allokera resurser till social arbete. Det är säkert så att där finns brister och sådant som går att göra bättre, men då vore det mer konstruktivt att föreslå konkreta åtgärder.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-18 19:19:00
|
|
Janne B |
PÅ DET LOKALA PLANET ÄR DESSA ORGANISATIONER RÄTT OLIKA.
De är anpassade till den lokala verkligheten vad gäller pengar, lokaler, medarbetare, samarbetspartners osv. Det fina med dem är att de inte stänger kl 1500 på fredag eftermiddag. Jag vet många som går från sina ordinarie jobb på eftermiddan för att hjälpa till några timmar på "Öpper Hus" och liknade.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-12-18 19:20:00
|
|
Janne B |
Om du vill göra en organisation bättre - gå med där och var ett föredöme!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-01-04 11:31:00
|
|
Janne B |
Svenska Dagbladet förkunnar i dag// Allt mer av Stockholms stads sociala arbete utförs av frivilligorganisationer. I års skärps kontrollen hur pengarna används. En av bidragstagarna som kommer att granskas är Convictus// En halv seger för ROLFS idoga skrivande. Hurra!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-01-04 12:06:00
|
|
ArHo |
#6 Janne, är du upprörd av detta eller bara förvånad att sånt här förekommer? Vi bör ha klart för oss, säg den organisation som man inte begår övertramp typ ruffel och båg eller missbrukar förmåner.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-01-04 13:15:00
|
|
Janne B |
ArHo/ Rolf har skrivit mycket i detta ämne här under några år men jag tycker att han inte varit särskilt konkret. Nu kanske blir det konkret med namn på organisationer osv, // Själv har jag varit med i flera organisationer på lokalplanet som jag inte misstänker för ngt ruffel eller båg - för jag har sett räkenskaperna!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-01-04 13:36:00
|
|
ArHo |
Det glädjer mig att höra Janne, men tyvärr finns detta, att inte folk kan vara hederliga i sina förtroendeuppdrag.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-01-04 14:01:00
|
|
ArHo |
Hur skall man se på det här konkreta exemplet, när min framlidne lillebror jobbade som socialassistent. Det kommer en familj som var skickade till det socialkontor där min bror fick ta emot dem. Den tolk som familjen hade med sig säger följande; vi skall ha våra 10.000 kr som Invandrarverket lovat denna familj, min bror svarar dem, då får ni hämta pengarna där hos dem! Tolken blev fly förbannad och vräkte okvädningsord över min bror och påföljden blev att min brors chef kom farande och undrade över vad som händer. Saken var den att ingen kunde komma in på ett biståndekontor och kräva något och så är det väl än idag kan man förmoda. Efter många turer om dessa pengar som familjen skulle ha enligt invandrarverket betalades inte ut av min bror och ingen annan heller men ändå anklagades min bror för att ha begått tjänstefel? Med den påföljden att min bror slutade sin befattning, han klarade inte utav denna skymf helt förståeligt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-01-04 14:49:00
|
|
Unto S |
Ja du, ArHO. Det är nog dags för mig att pausa från Sourze. Ditt meningslösa svammel gör att du dödar debatten och du har aldrig fått igång en vettig diskussion. Enda konversationen du fick igång var när du grovt förtalade andra Sourzeskribenter, men sedan blev du också avstängt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-01-04 14:58:00
|
|
ArHo |
#11 Unto, skärp dig och lär dig att förstå, dina egna fel och brister! sedan kanske du har rätt att hoppa på mig begrips? Att ta skit av dig tänker jag aldrig finna mig i! med de åsikter du har som få delar med dig!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-01-04 15:09:00
|
|
ArHo |
Du Unto är ensidig med dina inlägg i dubbel bemärkelse, du tar ställning för en part i en tvist utan att bry dig om den andra partens åsikter Fy! fan hur enkelriktad vill du att vi skall se dig egentligen? Det är aldrig den enes fel när två tretar! Palestinafrågan är inte du kompetent att förstå helt enkelt, det framgår klart och tydligt i dina enkelriktade kommentarer. Nej! någon diplomat är du inte på det minsta vis den saken är klar!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-01-04 15:28:00
|
|
ArHo |
Unto jag skrev för någon vecka sedan att du är ute efter mänsklig rättvisa och de orden står jag kvar vid. Men du måste använda dessa ord som handlar om rättvisa, inte någonstans där du skriver eller har skrivit framkommer ordet rättvis eller rättvisa klart och tydligt nedskrivet varför? I ett språk som man vill säga vad man är ute efter som i ditt fall, bör du hänvisa till rättvisan som Hamas och hans folk står för kontra judarnas syn på saken. Där i ligger din inkompetens att skriva förståeligt!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-01-04 15:31:00
|
|
CMO |
#11/ Bra Unto! Instämmer och applåderar. Och ArHo är vänlig nog att visa att du har rätt genom att genast komma med inte mindre än 3 idiotinlägg.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-01-04 15:48:00
|
|
ArHo |
#15 CMO blanda inte in dig i något som du inte förstår som ditt dumma inlägg visar på.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-01-04 16:08:00
|
|
Unto S |
#12-14 ArHo. Jag har CMO, Lars Nilsson, GunnarL, Leif-Arne, Janne B med flera som balanserar mina inlägg och i stort blir konversationen ”rättvis”. Men du ArHo passar inte in i bilden. Det var ArHo och Blücher som fick mig att pausa förra gången.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-01-04 16:12:00
|
|
Diplomaten |
Ja, och var håller Nazi-Hilda hus, hon har väl inte satt en julbratwurst i halsen?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-01-04 16:23:00
|
|
CMO |
#18 Ja eller möjligen i någon annan kroppsöppning...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-01-04 16:25:00
|
|
ArHo |
#17 Unto, varför denna överdrift, du har ju själv blivit avstängd på Sourze en gång, berätta om detta när du blev tvingad att kliva istället. Sedan skall du veta att jag sysslar inte med att ha personligt agg mot någon människa överhuvud taget. Tack vare min kunskap om mänskligt betèende så sätter jag ingen på pedistal och än mindre degraderar jag någon, men jag har ett självförsvar att inte ta emot dumheter varken från dig eller någon annan utan att ge svar på tal.
|
| |