Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hur skall man se på det här konkreta exemplet, när min framlidne lillebror jobbade som socialassistent. Det kommer en familj som var skickade till det socialkontor där min bror fick ta emot dem. Den tolk som familjen hade med sig säger följande; vi skall ha våra 10.000 kr som Invandrarverket lovat denna familj, min bror svarar dem, då får ni hämta pengarna där hos dem! Tolken blev fly förbannad och vräkte okvädningsord över min bror och påföljden blev att min brors chef kom farande och undrade över vad som händer. Saken var den att ingen kunde komma in på ett biståndekontor och kräva något och så är det väl än idag kan man förmoda. Efter många turer om dessa pengar som familjen skulle ha enligt invandrarverket betalades inte ut av min bror och ingen annan heller men ändå anklagades min bror för att ha begått tjänstefel? Med den påföljden att min bror slutade sin befattning, han klarade inte utav denna skymf helt förståeligt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?