|
Inlägg #1: Postat: 2008-12-12 21:48:00
|
|
Tiwaz |
Beträffande terrorism så finns det egentligen bara en enda källa till den och det är staternas egna "säkerhetstjänster" där CIA och Mossad med sionistiska CFR i bakgrunden själva skapat allt det som vi tror kommer ur muslimsk fundamentalism - de är alla vapenhandlare som beväpnar Al Quiada och talibanerna och terrorister, - och det är bra för nu har man återöppnat opiumkranen i Afghanistan, så kan dom fördärva folk med knark och samtidigt göra storkovan på vapen ... ja jisses vilken värld vi lever i ... och Sverige bidrar till detta vansinne, VAKNA SVERIGE!!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-12 22:14:00
|
|
ArHo |
#1 Tiwas ett okej inlägg men samtidigt så tror säkert många att du skämtar. Har själv läst en hel del om hur mycket ruttenhet det finns i världen som inte är populärt att ta upp här på Sourze eller i svensk press. Detta tabubeläggande är sedonymt med våra folkvalda för vad som händer i vårt land och då är det förståligt att det du skrev om, har inte våra politiker den blekaste aning om, såvida inte Calle Bildt ritat och berättat om det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-12 22:45:00
|
|
CMO |
Tyvärr är det ingen som längre tror att vare sig Tiwaz eller ArHo skämtar. Om ni bara vore ovanligt osmakliga skämt kunde man kanske stå ut med er. Fullblodsidioter som på allvar åberopar "Zions vise protokoll" och annan antisemitisk och främlingsfientlig konspirationsgoja ska man inte acceptera.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-12 23:01:00
|
|
ArHo |
#3 Jag visste att den värsta svenskhataren på Sourze skulle tappa vett och sans, men så är det med CMO som plågas av exstrem mindervärdskomplex.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-12-12 23:34:00
|
|
Leif-Arne |
Umberto Eco, en högt ansedd litteraturvetare och författare har forskat i bakgrunden till "Sions vises protokoll" . 1797 publicerade fransmannen Abbe Auguste Baruell ett traktat mot jacobinerna, där han hävdade att jacobinerna i hemlighet var frimurare och även avläggare till de sedan 1300 talet förbjudna tempelriddarna. Detta dokument innehöll ingen om judar, men kom att översättas till 10 språk däribland polska och ryska. 1806 fick Abbe Auguste ett brev frånpolisministern Fouché som menade att bakom de hemliga organisationerna, tempelriddare och frimurare stod judarna. Idén om en judisk sammansvärjning gror samtidigt inom den polska adeln.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-12-12 23:34:00
|
|
Leif-Arne |
Under 1800 talet fortsätter kampen mellan jesuiter och liberaler i mitten av seklet utkommer Eugene Sues komplottromaner "Den evige juden" och "Folkets hemligheter" den första mot judar den andra mot jesuiter. Samtidigt utger Herman Groedsche en roman "Birritz" där det förekommer en scen där företradare för Israels 12 stammar för att förbereda erövringen av världen. 1876 presenteras detta som en verklig händelse i en antisemitisk tidskrift i Ryssland.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-12-12 23:35:00
|
|
Leif-Arne |
Utformningen till ”Sion vises protokoll” gjordes av en agent för Ochrana, den hemliga ryska polisen, Peter Ratjkovskij. Efter att ha funnit en propagandaskrift, vid ett inbrott i den ryske finansmannen Sergej Wittes hem, med syfte att svartmåla en motståndare till den Witte, Elie de Cyon. Agenten strök alla hänvisningar till Cyon, ändrade Cyon till Sion och hade schvipps, ett dokument som påvisade en judisk konspiration.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-12-12 23:35:00
|
|
Leif-Arne |
Dokumentet publicerades först av munken Sergej Nilus 1905, men fick verklig spridning i samband med revolutionen 1917 i både Ryssland och Tyskland användes skriften för att stöda tesen att de respektive imperierna gått under på grund av den judiska sammansvärjningen. Att skriften är ett falsarium belades redan 1921 i The Times, inte desto mindre har skriften förblivit en standardreferens för antisemiter, inte minst för Adolf Hitler.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-12-12 23:49:00
|
|
GunnarL |
4/ Jag tror att det är dags för dig att lämna forumet igen Arho. Du gör faktiskt ingen succé på Sourze! Läsekretsen tycker likadant!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-12-13 00:20:00
|
|
ArHo |
#9 Ursäkta Gunnar, vad skriver du för osaklig kommentar egentligen om mig, jag trodde du var en bildad karl men den rätten vill du ta ifrån mig. Vem det vara månde som är ärlig och uppriktig kan ta del av CMO förföljese av mig som person och kallar mig de vidrigaste saker! Menar du på fullt allvar att inte jag har rätten att försvara mig? Och jag har i klart minne att du kallade mig för främlingsfientlig utan minsta belägg för ditt påstående! Har du haft Polacker boende hos dig tre år i rad eller har du haft Marokaner boende hos dig, Eller har du jobbat med invandrarbarn och dess föräldrar jag har gjort det av ren humanitet. Skäms på dig för dina kommentarer! Och verka för att CMo uppträder som en vettig människa på detta forum. Den dag CMO lär sig att veta hut! den dagen blir det resonabelt och människovärdigt på Sourze!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-12-13 00:38:00
|
|
GunnarL |
10/ Tro det eller ej Arho! Du gör faktiskt ingen succé på Sourze. Egentligen är det inget personligt - jag konstaterar bara faktum!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-12-13 00:55:00
|
|
ArHo |
#11 Men gullgossen CMO gör succè hela tiden, men det är det minsta läsarna anser! Och vem är intresserad av att göra Succè, jag vet vad jag kan och vet vem jag är, det behöver ingen försöka tala om för mig, för i sak är det totalt ointressant. Det gäller varken för dig eller mig eller någon annan på Souze. Tänk om vi kunde resonera som vuxna människor utan spott och spe och enbart höll oss till sakfrågor, vad t.ex. du och jag kan göra för vårt land, sådant är jag inne på, plus några till men vi skall tystas medetsamma när vi vill ha igång en saklig och seriös debatt. Jag ger beröm till Leif-Arne för de inlägg han gjort under dagen, han förstår värdet utav att vara seriös och det kan du också Gunnar förmedla mellan varven. Personligen har jag fullt upp med att freda mig för CMO, visst är jag medveten om att han vill tråka ut mig från Sourze men min stridsvilja bara ökas på varje gång han kränker mig.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-12-13 02:10:00
|
|
CMO |
Det enda man kan tilläga till Leif-Arnes utomordentliga utläggning är att även om det inte vore ett falsarium skulle det naturligtvis inte vara något trovärdigt stöd för en judisk konspiration idag. Men försök förklara det för Tiwaz och resten av byfånarna.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-12-13 02:10:00
|
|
CMO |
"tillägga"
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-12-13 06:24:00
|
|
Valdemar J |
Var tvungen att vila ansiktet i handflatorna en stund efter att ha läst svar #1 och #2 ovan. Om någon orkar lägga upp en online-petition för att få ArHo avstängd igen samma skäl som förra gången skriver jag gladeligen under, själv har jag tappat orken för längesedan. Vad gäller Tiwaz så är han väl ungefär lika korkad han, men honom ser man tack och lov långt mindre av.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-12-13 09:20:00
|
|
ArHo |
Rankad mästares idiotier stöds av hans gelikar! Att vårt land ser ut som det gör med ouppfostrade gnällspikar som snackar ut i det blå mot bättre vetande och vett, visas inte minst på detta forum. Valdemar med sin översittarstil stödjer CMO med sitt mindervärdeskomplex. Att barnrumpor som Valdemar och CMO skall vettigt folk ta hänsyn till, vilket jag personligt ser som ett nederlag för andra som skriver på Sourze. Man talar om hulliganer ute i samhället men dess representanter finns även på Sourze som ordhulliganer. Valdemar uttalar sig som han har förstånd till är inget nytt som förläst pajas som anser att pajkastning jämte CMO är modellen för oss andra som skriver på Sourze. Att CMo är obotligt sjuk med sitt handikapp att inte sluta upp med sitt dårskap har förpestat atmosfären på forumet och skrämt bort läsarna! CMO är en mytoman i kvadrat som borde blivit bannlyst från detta forum för länge sedan jämte hans kandidater som t.ex. Valdemar som kunskapsnolla.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-12-13 10:24:00
|
|
Valdemar J |
Man undrar vad du får ut av din vistelse här? Det kan väl knappast bli mer tydligt att ingen respekterar ditt intellekt samt att de flesta avskyr den personlighet du uppvisar här. Jag hoppas den skiljer sig markant från hur du är i verkligheten.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-12-13 10:31:00
|
|
ArHo |
#17 Vademar, om du vill ha svar på en sådan självklar fråga, så handlar det om anpassning! Alltså ett game blir inte bättre än vad moståndet erbjuder.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-12-13 10:41:00
|
|
ArHo |
Valdemar jag tror att du är tillräckligt begåvad att du verklingen följer CMO utbrott som får honom att framstå det han kallar mig och andra som han tycks hata? Detta hat och förakt gör honom själsjuk som han förmodligen redan är. Folk har bett CMO att skärpa sig, men han tar inte råd av någon, Så Gunnar och Janne får inte heller någon vettig respons av CMO. Min reaktion mot dig blir naturlig efter anpassningsprincipen! Är du hygglig mot mig är jag hygglig tillbaka så enkelt är det, vilket jag kallar för normalt folkvett.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-12-13 11:10:00
|
|
Tiwaz |
En skrift är bara en skrift, falsarium eller inte är irrelevant. Bara det att innehållet inte alls debatteras är ju symtom nog att det är brännande och undviks genom förlöjliganden, och det ska rötäggen här se till med CMO i spetsen, men även Valdemar J, som slickar makten i röven och agerar åsiktspoliser och idiotförklarar andra här på forumet. Det syns ju tydligt vem det är som är facisterna och de riktiga idioterna här.
|
| |