Vem tror på den offentliga debatten?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem tror på den offentliga debatten?.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2008-11-24 12:53:00
Tiwaz
På ett sätt vill AFA ha mer demokrati och sakerna de lyfter fram är bra att folk får fokus på, men allt av våld och upplopp är inte yttringar för demokrati, men snarare anarki som alltid av vissa unga med frihetslängtan varit den enda vägen för att föra fram sin blid av verkligheten. Protestera gärna men skriv hellre en bok än att delta i upplopp skulle jag råda alla med den grundfrustration som så gott som alla i vårt samhälle känner ...
Inlägg #22: Postat: 2008-11-24 13:03:00
KalleR
Tiwas, det finns något som kallas för parlementarisk demokrati, men den är inte en demokrati som folket gärna stöttar sig på och därför uppstår olika fraktioner med sin syn på demokrati som t.ex. AFA gör, säkert tror de sig göra en välgärning och ser sig själva som landets välgörare, vilket man har svårt att hålla med om, med tanke på Göteborgskravallerna.
Inlägg #23: Postat: 2008-11-24 13:07:00
peter_
Tiwaz, jag la ut några beten för ArHo, men eftersom du nappade så måste jag avslöja syftet. Jag har inte läst alla dina inlägg så jag vet inte om jag håller med dig om allt, men av det jag har sett så verkar du ha en del sunda åsikter. Mina inlägg här hade ett speciellt syfte, men vi får nog säkert fler tillfällen att diskutera framöver.
Inlägg #24: Postat: 2008-11-24 13:14:00
peter_
Tiwaz, nu förhastade jag mig. Vad i hela världen menar du med "Inom media dominerar judarna och vad är det för totalsjuka, värdelösa värderingar som sprids? "?
Inlägg #25: Postat: 2008-11-24 13:18:00
Tiwaz
forts ... det sägs i konspirationskretsar dessutom att det inte finns nånting som inte är instruerat från eliten, d v s all terrorism allt av social oro, alla individer bakom är upptagna i sekter där de hjärntvättats att utföra dessa dumheter. Jag vet inte vad jag ska tro om detta, men ärligt talat så kan man ju undra ibland med tanke på personlighetsförvandingar man sett på nära håll.
Inlägg #26: Postat: 2008-11-24 13:20:00
peter_
Hoppsan! Ähum, vad sa du..?
Inlägg #27: Postat: 2008-11-24 13:28:00
Tiwaz
peter_/ Jag menar exakt vad jag skriver, det är bara att titta på feminism-tokerierna på Aftonbladet, bögifieringen, sexifieringen, genusförvirringen, drogförhärligandet, alkoholuppmuntrandet, våldsfixering och ändlösa politikanalyser i massmedia som bara syftar till att göra att gemene man tror att de är för dum för att bry sig om politik. Sverige domineras av dessa sionsimförhärligande mediamoguler med enda syfte att fördumma, förgrova och splittra, som den med ögon väl ser sker just nu. Denna plan finns väl beskriven i Sion Vises Protokoll som borde vara dagens första läsning för alla som älskar friheten och sanningen!
Inlägg #28: Postat: 2008-11-24 13:34:00
peter_
"Sion Vises protokoll"?? "sionismförhärligande"?? Jag misstänker att jag får äta upp min kommentar tidigare om "sunda åsikter"..
Inlägg #29: Postat: 2008-11-24 13:40:00
Fritänkaren
Ja....Tiwaz har sina egenheter som han tror på. Och om han vill tro på det så kan han väl göra det. Skulle jag vara han så skulle jag inte skylta med att jag tror på sånt, men men... det lättar upp stämningen lite. Haha.
Inlägg #30: Postat: 2008-11-24 13:50:00
Tiwaz
Ja, mina herrar, egenheter har vi alla! Jag har ägnat mitt liv till att utröna sanningen om sakernas tillstånd i världen, skratta och håna bara, tills den dag ni också får klart för er så lurade ni varit! Men jag skrattar inte längre, jag gråter! För hur ska man komma tillrätta med världen om annars förnuftiga människor blundar för sanningen? Det enda sättet att skapa harmini är att skapa dialog och den viktigaste frågan här är väl just sionismen/frimureriet som ju av många anses vara den mest maligna sammanslutning som skådats. Jag råder er att ta reda på fakta till exempel läsa boken: "Jewish supremacism" av David Duke ISBN #1-892796-00-8, som själv är jude men lyfter fram cancersvulten kring allt det av desinformation om vad som är vad som sionismen skapat/r. Välkomna till verkligheten!
Inlägg #31: Postat: 2008-11-24 13:51:00
KalleR
Fritänkaren, jag vet inte vad man skall tro på snart, eftersom vi lever i ett förljuget värld. Kan det vara så att alla vi som skriver våra inlägg omedvetet ljuger, tänk om det vore så illa, detta är jag den siste att skratta åt, förmodligen har Tiwas rätt i det han skrev om Sion Vises protokoll för på flertalet av punkter är så sant som det är skrivet.
Inlägg #32: Postat: 2008-11-24 13:54:00
peter_
Ja, de var ju ordentligt på samma våglängd.
"Omedvetet ljuger", logik a la ArHo!
Inlägg #33: Postat: 2008-11-24 14:04:00
CMO
#12 "Väl mött" ArHos favorit uttryck se här: Länk: tinyurl.com Den som ännu inte fattar att KalleR ArHo måste vara dummare än ArHo själv, och sådana djur finns nog inte. Möjligen med undantag för Tiwaz.
Inlägg #34: Postat: 2008-11-24 14:13:00
CMO
#30/ Iofs borde man väl vara tacksam att neonazistiska åsikter mest verkar företrädas av mikrointellekt som Tiwaz och Brunhilda. Detta bottenslam borde dock filtreras ut från Sourze tillsammans med ArHo/KalleR.
Inlägg #35: Postat: 2008-11-24 14:16:00
Fritänkaren
Snälla ni människor! Kan vi sluta hacka på varandra och börja vara lite mer konstruktiva. Jag förstår er alla och vi har alla våra pusselbitar till det stora pusslet, men vi måste kunna öppna upp för andras också. Och möta även den mest speciella åsikten utan dömande och förakt. I alla fall försöka för annars kommer vi ingen stans. Och vem är det som vill vara i en låst skyttegravsposition?
Inlägg #36: Postat: 2008-11-24 14:16:00
KalleR
Som troende kan jag väl hålla med om den rådande religionsfriheten, så till vida att vi alla har rätten att tro vad vi vill, men när det gäller politikfrihet då skall det inte vara tal om någon frihet, då skall vi alla hållas i strama tyglar och rätta oss efter den politik som råder som är oförlåtligt sjukt med tanke på att detta skall kallas demokrati. Demokrati för mig är människans fria åsikter, ingen skall bli förnekad denna rättighet, sedan är det en annan sak att ifrågasätta var och ens åsikter som är en del av demokratin, men i sak skall det vara total åsiktfrihet åt alla håll och kanter.
Inlägg #37: Postat: 2008-11-24 14:19:00
Tiwaz
Jag anser att besserwisser CMO borde ta till sig sakerna jag förmedlar hellre än att förringa min intellektuella kompetens, vilket bara vittnar om hans egen mindervärdeskomplex. och neo vadå? Sök hjälp!
Inlägg #38: Postat: 2008-11-24 14:22:00
Tiwaz
fritänkare/ den ende som hackar här på Sourze och inte växer ur blöjstadiet intellektuellt är CMO, det har hon bevisat ganska många gånger bara under min korta tid här
Inlägg #39: Postat: 2008-11-24 14:22:00
KalleR
CMO, dina åsikter hör inte hemma i en demokrati tyvärr, vilket gör att dig kan man inte ta på allvar, dig kan man enbart skratta åt, Fritänkaren hade rätt i vissa sammanhang bör man skratta åt galenskapare.
Inlägg #40: Postat: 2008-11-24 14:30:00
Tiwaz
KalleR/ Tack, kompis för att du kollar upp källor och är uppvaknad, jag är inte en som behöver uppskattning för att göra bra ifrån mig, men det värmer med dina uppiggande kommentarer!
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...