|
Inlägg #1: Postat: 2008-11-18 13:38:00
|
|
Fritänkaren |
Tja kompis! Jag älskar dig också! Även om jag är "helt jävla hjärntvättad och så förbannat tjockskalligt ointelligent". Jag mår lite lätt illa när jag läser din artikel, även om jag på många punkter håller med i sak. Jag förstår att du är väldigt frustrerad, besviken och förbannad, på hur världen är uppbyggd just nu och att det gör att du inte vill spara på krutet. Jag är dock rädd att du här skjuter dig själv i foten. Vilken känsla är det du vill förmedla? Kärlek eller hat? Vill du ena eller splittra? Tror du att det går att göra någonting eller vill du bara skrika ut din smärta?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-11-18 13:51:00
|
|
Tiwaz |
Fritänkare/ Jag VILL endast förmedla kärlek - men jag vet att riktad ilska kan vara positivt OM bara EN enda medmänniska vaknar från hypnosen! Det funkar inte med silkeslent språk till de demoner som folk är besatta av och i allmänhet projicerar på varandra som ju syns övertydligt här på Sourze; pajkastning är dessa demoners favoritsysswelsättning. Jag vill inte smutskasta genom okvädesorden men väcka till eftertanke OM det är så himla smart att rikta sin energi dit den ingen nytta gör d v s mot sin "opposame" det är ju två sidor av samma mynt som plågar och projicerar på varandra, och genom detta är den ende vinnaren demonen. Opposame är för övrigt myntat av förträfflige David Icke förutom hans "grodor"
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-11-18 14:03:00
|
|
Fritänkaren |
Jag förstår hur du menar. Men kom ihåg att du har samma demoner i dig själv och att det är svårt att veta vad som kommer av kärlek och vad som kommer av rädsla och hat. En sak som jag tror är att man måste möta människor där DE är och inte försöka få dem att hoppa dit där du är. Det är ingen effektiv metod för att bygga broar mellan människor. Jag vet...jag har gjort på samma sätt själv och bränt mina broar. Så jag talar utifrån egen erfarenhet. Det kanske bara gäller mig, men jag tvivlar på att så är fallet eftersom jag hört samma historia berättas om och om igen. Glöm inte att David Icke är psykotisk också inte bara en fördömande kategori det finns ibland själv för det. Han har INTE alla hästarna i stallet även om han även är klarsynt på många sätt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-11-18 15:06:00
|
|
CMO |
Förut fanns det en avdelning av Sourze som hette "Sourze Ung" speciellt för väldigt unga skribenter . Den här artiklen får mig att undra om man inte borde skapa en ny avdelning som heter "Sourze Tokig". Där kunde man samla artiklar av Bergstrand, Delavante och 9-11/Alex Jones gänget m.fl.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-11-18 16:23:00
|
|
Tiwaz |
CMO/ bara för att du inte ser vissa saker betyder det inte att de inte har relevans hos andra, men på denna sidan finns de EN sanning, på din bara bjäfs och tjäfs, du beter dig som en best, ett djur, din demon ÄGER dig! Men du kan få hjälp. det är bara att be om!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-11-18 16:31:00
|
|
Sunny |
CMO: Jag känner på mig att jag skulle platsa där :
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-11-18 16:39:00
|
|
CMO |
#6/ Nej det krävs kronisk galenskap, temporär galenskap eller excentricitet räcker inte.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-11-18 16:41:00
|
|
Tiwaz |
CMO/ Men du är kroniskt blind, värst för oss andra- "Ignorance may be a bliss but it ain´t freedom" Alex Jones
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-11-18 17:27:00
|
|
Unto S |
En fråga till Tiwaz B. Vad skall vi kalla den diktatorn som skall genomföra dina illusioner? Führer har man redan använt. Beträffande ”führer”, jag träffade gamla människor på 70-talet i dåvarande Östtyskland som beskrev Hitlertiden som den bästa de hade levat tills Röda Armén kom och våldtog dem och deras döttrar. Varje söndagsmorgon samlades familjerna framför radion och lyssnade på Joseph Goebbels tal om visioner som skall genomföras i Tredje Riket. På arbetarnas högtidsdag Första Maj 1945 gjorde Goebbels självmord tillsammans med sin hustru och deras sex barn.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-11-18 17:31:00
|
|
Tiwaz |
Din egen inre guru Unto S, Det är dion egen inre kraft som ska genomföra inte illusionen men visionen om en bättre värld! Läs Zion vises protokoll så kan du själv se hur hjärntvättad du är, och vems dina ideologier är: Länk: nordisk.nu
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-11-18 17:40:00
|
|
CMO |
"Zion vises protokoll" Ok Sourze-redaktionen, fattar ni vad jag menar nu? Släng ut tokdåren och ta bort hans artiklar innan Sourze enbart blir ett dåligt skämt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-11-18 17:49:00
|
|
Tiwaz |
Såna som du som drar Jorden till undergången CMO Du vet ju inte ens vad det handlar om, typiskt att sätta sig till doms utan att man vet vad man talar om, kommentera i stället innehållet om du nu ska framstå som Gud fader själv här! Skrattretande vilka skygglappar vissa dras med. Suck!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-11-18 18:18:00
|
|
GunnarL |
Jag trodde man hade sett tillräckligt av själslig galenskap här på Sourze - men nu dyker "Tiwaz" upp! Har inte redaktionen något som helst omdöme när de bedömer vad som skall publiceras?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-11-18 18:31:00
|
|
Tiwaz |
GunnarL/ Nä, såna som mig får du allt dras med tills du sett sanningen om dig själv och världen du lever i, såna som du hör hemma i det förflutna och det gamla uttjänta paradigmet av mörkande och lögner. Vad är det som är så farligt med det jag skriver? Jo, det berör det tabubelagda, och det som är mest tabubelagt av allt är just sanningen om oss människor, sanningen om vad som styr oss och sanningen om vart vi är på väg. Ingen av er "ktitiker" bemöter mina argument men går till rena personangrepp. Det är inte debatt då, det är försök till åsiktsstyrning! Ni försöker ju tysta mig och kallar på hjälp från redaktionen, stackars Sverige, stackars Sourze, ja stackars människor!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-11-18 19:06:00
|
|
Diplomaten |
I människans innersta vilar en längtan efter en närvaro, en stilla önskan att få uppleva gemenskap.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-11-18 19:12:00
|
|
Fritänkaren |
Snälla Tiwaz! Kan du ta och lugna ner dig och sluta vara så hjärntvättad själv att du inte ser vad du håller på med? Du hjälper ingen utan sprider bara din egen förvirring bland människor. Den är annorlunda än de flesta andras, men den är minst lika förvirrad. Jag menar inte nödvändigtvis din uppfattning om världen, men i alla fall ditt sätt att försöka prata med andra människor. Du isolerar dig och förstör dina broar som du måste vandra över om du ska kunna få någon som helst gemenskap eller genomslag för dina idéer som du så duktigt anammat trots att du knappt förstår dem. Stanna upp, tänk efter och följ ditt hjärta och inte det förvirrade huvud som just har sprungit in i ännu en ego-kamp.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-11-18 19:23:00
|
|
Tiwaz |
Visst "fri"tänkaren!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-11-18 19:29:00
|
|
KalleR |
Tiwaz, som en sann kristen människa har jag svårt med att människor sätter sig till doms över de som inte anammar ens åsikter. Felet ligger väl i hur vi har det ställt med vårt medvetande och livserfarenhet därtill, just därför uppstår stridigheter mellan människor i brist på förståelse och kunnande om tingens ordning. Någonstans är vi bra lika att vilja göra våra röster hörda med välsmorda argument i bakfickan på gott och ont, precis vad som skrivs om på Sourze av gemytligt illasinnade personer, med inte världens bästa ordsvall av förolämplingar. Kunde man inte kunna begära lite mer utpräglade åsikter om vad som är sant och ren lögn av debbatörerna och framförallt att kunna lägga fram klara bevis för sitt påstående, så att även jag förstår vem som ljuger värst.
,
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-11-18 19:39:00
|
|
Diplomaten |
Jösses, "Zion vises protokoll" tsarpolisens falsarium, hjärtats visdom? LOL
|
| |
|