|
Inlägg #21: Postat: 2008-11-18 19:57:00
|
|
Tiwaz |
Jomenvisst, till alla så visste jag att det skulle bli ett himla liv här om man till äventyrs skulle publicera detta påhopp av svenskarnas intellektuella förmågor, men det är bara det att jag älskar att provocera och har alltid gjort. Och ett dåligt minne kan ni kanske lättare erkänna, och då kan jag lättare förstå att det är bara ren amnesi vi drabbats av och glömt bort att djupast inne bakom alla dessa illusoriska ord så är vi alla "one and for all", vilket visar sig här. Det är allt bara ord känslor och tankar, men har ni betänkt vilken oerhörd magisk makt ord har? och tankar? det är där jag vill börja diskussionen, om om varför vi känner, tänker, skriver, talar och handlar som vi gör, vem har makten över alla dessa energier i rörelse E-motions
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2008-11-18 20:50:00
|
|
CMO |
#21/ Ta upp det med din psyk-läkare, han har betalt för att lyssna på dårar.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2008-11-19 07:30:00
|
|
Valdemar J |
"Läs Zion vises protokoll så kan du själv se hur hjärntvättad du är, och vems dina ideologier är". Ytterligare en självutnämnd profet som inte fattar att han har mindre koll än dem han försöker frälsa. Hur många har vi haft på Sourze vid det här laget?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2008-11-19 07:49:00
|
|
Tiwaz |
Valdemar J/ Är du självutnämnd domare då? Du har i alla fall inte läst det som diskuteras och då kan du lika gärna tiga! Det som tyvärr präglar hela "debatten" är en total frånvaro av argument och pålästhet och i dess ställe på grund av okunskap urartar det till rena personangrepp, det är såna tendenser som är ruskiga i hela vårt samhälle och som speglas i miniatyr här på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2008-11-19 08:56:00
|
|
Valdemar J |
1 Du utgår ifrån att jag inte läst din artikel. Det är fel. 2 Ge gärna några exempel på några "rena personangrepp" som jag har gjort mig skyldig till.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2008-11-19 09:49:00
|
|
KalleR |
Tiwaz, du har rätt i vad du nämner om okunskap, men bakom detta kan det finnas ren illvilja som ett skynke över sanningen, alltså sanningen fär inte komma fram. Sådan är politiken i sin struktur att servera den sanning som ingår i individens ideal till samhällsyn. Man kan lätt sortera ut personerna här på Sourze som är offer för politisk lögnpropaganda och av den anledningen står jag gärna över i den politiska debatten som jag finner meningslös. Jag har min personliga uppfattning om hur vårt samhälle skulle se ut, men att diskutera politik på detta forum finner jag som totalt meningslöst, som sagt var.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2008-11-19 10:07:00
|
|
peter_ |
Det verkar minsann som att Arho är tillbaka i ny förklädnad.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2008-11-19 11:13:00
|
|
Tiwaz |
Du har så rätt KalleR - för det enda som inte kan dö är dumheten, den s a s för dum för att dö och det är därför politiker och de politiskt korrekta får härja fritt och försöker tysta ner sanningen, de är inte alls i majoritet men de hörs mest, men att tiga är att samtycka, så det är aldrig meningslöst att avslöja dessa, snarare är det vår uppgift att föra fram alternativ till lögnerna och mörkningarna och det är att alltid stå upp för sanningen. Det är det enda sättet vi kan lära oss att samexistera på denna jord.
|
| |