Will Smith, var finns du?

Den här tråden diskuterar artikeln Will Smith, var finns du?.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2008-10-16 11:46:00
Ragnhild Blücher
Kort beskrivning av S Palin: Sarah Palin is a strong proponent of the Second Amendment, which she believes precludes the possibility of any regulation of handgun possession. She applauded the Supreme Courts recent decision in District of Columbia vs. Heller that struck down the Districts ban on handguns. She supports gun-safety education for children, and is a lifetime member of the National Rifle Association.
Inlägg #22: Postat: 2008-10-16 11:55:00
Jocke S
20 AFS kände du till. Toffelhjältar, knappast. Surt sa rävhonan...Nu är jag för närvarande inte aktiv på AFS, men stundtals inte just nu har det varit hög klass på både diskussioner och framför allt på informationen i ämnet. Här ligger alla fi-sidor i lä. Och du gillar ju inte feminismen heller så... PÅ AFS finns en del feminister också. Även om någon enstaka mer låtsades vara det... Nu skall jag tvätta!
Inlägg #23: Postat: 2008-10-16 12:37:00
Jocke S
21 Makalöst! Typ: "Alla vuxna behöver vapen för att kunna försvara sig mot alla andra vuxna som har vapen!" Resultat: över 30.000 dödskjutningar per år! I ett land med flest personliga vapen i världen, per capita. F.ö. ett land där man nationellt kunde förbjuda alkolholen i flera år, och fortfarande kan på sina håll!
Inlägg #24: Postat: 2008-10-16 14:03:00
CMO
Jaha här var det full cirkus, både skäggiga damen och pajasen Jocke är ute i manegen. Efter en skaplig artikel från ett USA besök har PG tyvärr fallit tillbaka i sin vanliga tröttsamma och oläsbara stil, dessutom verkar han ha glömt allt vad både både stavningskontroll och faktakoll heter.
Inlägg #25: Postat: 2008-10-16 14:56:00
Jocke S
24 Hördu CMO, nu skall du inte prata strunt och gå till irrelevanta personangrepp om du inte vill att jag drar dig i öronen genom dina gamla missgrepp. Att Ragnhild och du har samma uppfattning om vapen-USA är ju solklart. Står du inte för din åsikt om Ragnhild råkar ha samma? Du kan börja med det. Sedan var det det där om att förvränga inlägg. "Jocke påstår att oljan tar slut vilken dag som helst". Har jag påstått det? Nej DU förvränger. Var glad att jag försvarat dig ibland!
Inlägg #26: Postat: 2008-10-16 15:16:00
Jocke S
Och visst är det tragiskt, att vissa så underskattar mediet att de tror att invektiv gång på gång kan ersätta argument! Var är de CMO? Jag har läst igenom artikeln, tre små fel hittar jag utan wordkontroll personligen. "Iraq" med q, "får man att ifrågasätta" skall vara "en att..." och "pinsamma förfluten", skall vara "förflutna". Högst normalt i en artikel av den längden, ren kverulans att anmärka! Förresten, hade du aldrig kul på cirkus CMO?
Inlägg #27: Postat: 2008-10-16 16:03:00
Lars Nilsson
När man läser vissa av Jocke S och Blüchers kommentar slås man av likheten med slumpmässiga tillslag på tangentbordet. Det är det nästan så man saknar Unto S. Kom tillbaka Unto, allt är förlåtet. Och jag lovar att jag aldrig mer skall påminna om Ditt medlemsskap i v.
Inlägg #28: Postat: 2008-10-16 16:24:00
CMO
Ja som Janne B försynt försökt påpeka har det här
för tillfället? blivit Jockes och Nazihildas personliga lekstuga. Det är synd.
Inlägg #29: Postat: 2008-10-16 16:38:00
Janne B
Det är oerhört tröttande att spalt efter spalt se signaturen Jocke idissla på. Inte en ny tanke, inget som bidrar till en riktig debatt.Ständiga missuppfattningar av ett ämne. I går hugger han mig i ryggen med lite förtroliga ord jag sände till RB. Som barn träffade jag på en papegoja på en marknad. Den hade en förskräcklig svada. Gissa vad den hette.....
Inlägg #30: Postat: 2008-10-16 16:38:00
Jocke S
27 28 Det jag inte förknippat med amerikanska idrottsmän iaf, är att de har varit dåliga förlorare! Om ni hade följt med, och sett alldeles nyligen, så har jag kritiserat Ragnhild, utan att förolämpa. Om ni hade följt med, så hade ni sett att hon i långa stycken är både USA-beundrare och av deras värderingar, och tämligen konservativ, minst sagt. Om CMO följt med i kanelbullen, så hade han sett att när RB nämnde Hitler inte första gången och jag då ställde henne mot väggen, så var genast gemtlemannen Janne B där och anklagade mig! Så skit samma, men det är synd om vi skall bli verkliga ovänner på lösa grunder. Här fordras det lite mer objektiv balans och medvetenhet, och inte bara rallarsvingar på måfå. Men varsågoda, välj vapen ni båda!
Inlägg #31: Postat: 2008-10-16 16:43:00
Jocke S
29 Du gaggar för mycket Janne! Men det har du ju påpekat själv. Jag skriver f.ö inte mer än vad du gjort tidigare. Att det inte är "nya tankar" är ju en ren förolämpning. Jämför du med vissa andra här! Och tre mot en, ynkligt! Jag skriver f.ö. när det passar mig. JAG påtalade hennes Hitlerinlägg, du angrep mig!
Inlägg #32: Postat: 2008-10-16 17:21:00
Jocke S
Ur ”Lydnadens förbannelse”. kommentarer ”…och förnekade begåvningar som vill upp till sin rätta position i hierarkin även Hitler var analog i detta resonemang" 44 Ragnhild Blücher
"Visst hamnade Hitler på rätt position till slut. efter divers irrfärder, nämligen längst in i mänsklighetens skamvrå…” 45 Jocke S
"Jocke…har det slagit dig, att den som skriver oftast och mest här har ett stort ansvar för SOU" 48 Janne
Inlägg #33: Postat: 2008-10-16 17:25:00
Jocke S
Mellan dessa 46-47 finns en överslätande kommentar från RB och ett svar med anmärkning från mig om nivån på sourze. Men det enda Janne hade att komma med alldeles efter, det var alltså INTE mot RB:s Hitlerinlägg, utan att angripa mig, min kritik och mitt skrivande på sourze! F.ö tycker jag att jag gav en adekvat kritik mot RB. Men, men, det kanske jag är ensam om? För då kommer moraliserande Janne, mot mig!…Var är konsekvensen? Och var är den rättvisa bedömningen, eller det rättvis att slentrianmässigt åter blanda ihop mig med andra som jag med all rätt kritiserar!
Inlägg #34: Postat: 2008-10-16 17:25:00
CMO
23/ Jocke tror du att någon ens orkar bry sig om att försöka förstå vad du vill säga med dessa rättshaveristiska monologer. Tag dig samman.
Inlägg #35: Postat: 2008-10-16 17:26:00
Jocke S
Kan du svenska CMO? Monologer, detta är citat. Vem kunde inte läsa innantill?
Inlägg #36: Postat: 2008-10-16 17:32:00
Jocke S
Det skall bli intressant att se om någon kan komma till sans här av dessa tre "tunga sourzenamn". Annars fortsätter jag kanske i kväll, "om kvoten tillåter", ho ho! Inte mycket vettigt har man sett från er tre på sista tiden! Jag får nog omvärdera er ordentligt. Och det finns ju folk här på sourze som kan läsa, och se. Ur "Lydnadens förbannelse", kommentarer. Och visst, somliga lyder i grupptryck intill knähundsposition!
Inlägg #37: Postat: 2008-10-16 17:33:00
CMO
Det är ingen dialog, alltså är det en monolog oavsett om den består av citat vilket knappast är en förmildrande omständighet eller ej.
Inlägg #38: Postat: 2008-10-16 17:54:00
Valdemar J
Apropa ingenting, hur manga stammisar har vi kvar? Under dagens kommentarer hittar jag: Jocke S, CMO, Janne B, susanna s, LN, Ragnhild, Patrick G, Inger-Sofia, arvidandersson, Uno Hansson och Sunny. Utover dessa antar jag att Ramona, GunnarL, vox dei, Diplomaten och nagra fler fortfarande skriver, men det kan val inte rora sig om mer an 20 individer?
Inlägg #39: Postat: 2008-10-16 18:11:00
CMO
#38 Ja bara de närmast sörjande dröjer sig kvar i hopp om ett mirakulöst tillfrisknande.
Inlägg #40: Postat: 2008-10-16 19:05:00
Jocke S
Du klarar inte av dina egna siffror ens, vilket jag knappast utnyttjade mer än som ett kort gapskratt. Därmot är det märkligt att du som visar upp en åsikt, eller det kanske är mest en attityd? av nazistkritik inte ser vad jag skrivit här nedan och i min hänvisning. Saknar du rättskänsla, eller känsla för fair play? Jag skall i så fall lägga de till mitt väl fungerande långminne!
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...