Will Smith, var finns du?

Den här tråden diskuterar artikeln Will Smith, var finns du?.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2008-10-16 09:23:00
Lars Nilsson
Tävling. Försök att hitta en artikel 85 st av PG där ordet "mainstream-media" inte finns med och där någon mu levande amerikansk politiker inte framstår som en dåre.
Inlägg #2: Postat: 2008-10-16 09:37:00
Jocke S
1 Även om du överdriver en del så... Alla har sina små käpphästar. "Mainstream" kan du kanske ha rätt i. Andra har t.ex. "kvällspressen", eller "vänstern"; och skall det "debatteras" miljö så stannar det gärna vid "nävgröt". Men den skall du få äta upp Lars Nilsson! Verkar inte helt tokig som maträtt ändå...Ta med den till Wallstreeet om du kommer dit!
Inlägg #3: Postat: 2008-10-16 09:38:00
Jocke S
Själv tycker jag att artikeln var välskriven och informativ, iaf första delen. Sakkl blir intresat om någon mer proamerikansk skrib
Inlägg #4: Postat: 2008-10-16 09:45:00
Jocke S
pga den på Wallstreet uppkomna globala finanskrisen så har jag just nu inte lust att som lågbetald pensionär sälja aktier för att kunna köpa ny dator. Den här bråkar.forts... proamerikansk skribent har några invändningar mot din beskrivning om hur man börjat se kritiker bland det amerikanska folket som problem. Däremot, du menar väl inte, P.G., att vi skall låta en samling marginella presidentkandidater, om än med radikalare budskap, åter skall få bana väg för en reaktionär president!?
Inlägg #5: Postat: 2008-10-16 09:59:00
Ragnhild Blücher
Pstrick: Du staplar en massa argument ovanpå varandra, utan att avsluta bevisningen i huvudargumenten. -Man kan endast övertyga om en sak i taget !
Inlägg #6: Postat: 2008-10-16 10:07:00
Jocke S
forts 4 I andra delen blir det mer osäkert, vilket inte är så konstigt kanske.... Det enda intressanta med Palin vald förstås av Mc Cain av könspopulisitsk skäl är inte bara att hon är kvinna. Utan att hon i den positionen kan ta sig retoriska friheter som ingen man skulle kunna ha gjort i samm sits! Det intressanta är också: skall man "välja feminism", eller skall man "välja kvinna", och här står tydligen inte minst amerikanska kvinnnor som åsnan vid hötappen, vilket vi kan tacka just den i USA påhittade nyfeminismen för. Tjoho! Och följdriktigt sprider sig förvirringen. Så här tycker Lisa Bjurvald i DN. Kön går före ideologi! Var det inte just detta som "feminismen" vad det nu är...idag sade sig ha anmärkning mot, inte helt men på delvis lösa grunder? Sen tycker ju inte jag att Palin är så jädrans snygg men har andra mindre positiva kvinnliga?! drag och Liza Marklund skulle ha blivit skitarg på dig PG! Men vem bryr sig...
Inlägg #7: Postat: 2008-10-16 10:07:00
Ragnhild Blücher
forts:Patricks huvudtes är att han ogillar den kvinnliga vicepresidents-kandidaten Sarah Pahlin. Istället för en vit kvinna, eftersöker Patrick den svarthyade hip-hopparen Will Smith.-Patrick G kan med lite mörkare hår, lätt se ut som en sydländsk invandrare i Sverige. Han placeras därför i samma fack som al-Fakhir, Hassan Kemiri, Peter Birro och övriga invandrarskribenter !
Inlägg #8: Postat: 2008-10-16 10:14:00
Jocke S
Länken till Lisa Bjurvalds text i DN.
Länk: dn.se
Inlägg #9: Postat: 2008-10-16 10:15:00
Jocke S
Nu är du helt ute och cyklar Ragnhild! Du gör bort dig själv.
Inlägg #10: Postat: 2008-10-16 10:25:00
Ragnhild Blücher
Jocke: Det brukar heta så när argumenten tryter ;-. När får vi se ditt söta buspojksansikte i TV nästa gång, då ?*S*
Inlägg #11: Postat: 2008-10-16 10:29:00
Ragnhild Blücher
On Topic: Sarah Palin har en karisma och intelligens som smittar av sig, vilket -nu när Hillary är borta- faktiskt fått mig att hålla på McCain. -Man litar mer på McCain än på Obama !
Inlägg #12: Postat: 2008-10-16 10:32:00
Jocke S
10 Det behövs här inga argument, de presenterar du själv i nr 7! Jag har fått ett erbjudande att ställa upp i TV-aktuellt i en intervju. Jag tackade nej.
Inlägg #13: Postat: 2008-10-16 10:44:00
Ragnhild Blücher
Faktum kvarstår dock, och mina släktingar i USA tycker samma sak. Många hade gärna röstat på Hillary Clinton, men när valet står mellan "uncle Tom" och "GI-Joe" så blir det stridspitten McCain. -Eller anser du att vi svenskar av solidaritet med Mugabe, Mandela och gänget bör stödja Obama ?
Inlägg #14: Postat: 2008-10-16 10:50:00
Patrick G
Nu hyser jag inga förhoppningar om att påverka Ragnhilds trossats, men jag är nyfiken på vad hon skulle tycka om en uppgift om Palin som framgick i artikeln i Salon.com. Som borgmästare samarbetade Palin med AIP för att stoppa ett förslag som skulle förbjuda vanliga medborgare från att bära vapen på sådana offentliga platser som skolor, vårdcentraler, sjukhus, socialkontor, osv. Hon lyckades. Speglar den inställning hennes lämplighet som vicepresident? Eller är det irrelavant?
Inlägg #15: Postat: 2008-10-16 11:06:00
Ragnhild Blücher
Patrick: För mig som överevde WWII är de amerikanska vapenlagarna fullt förståeliga. Klimatet på gatorna i USA är stenhårt, och det är oerhört vanligt med "muggings" och "vehicle assaults". Genom att diskret ha ett "concealed weapon" i handväskan, kan även jag promenera i New York utan att känna mig försvarslös. -Palin for President !
Inlägg #16: Postat: 2008-10-16 11:13:00
Jocke S
Ragnhild, till skillnad från diverse gagghökar här så vet jag vet vem du är och kan länka till för dig mindre smickrande inlägg på annan plats! Och det hjälper i så fall varken med smicker eller din relativa charm. Vi bör själklart solidarisera oss med folken i Afrika, inte med deras ofta inte alltid USA-stödda diktatorer. Vad har Mugabe med Obama att göra? Inte ett smack. Vad har du med rasfixering att göra? Hur skall du ha det?
Inlägg #17: Postat: 2008-10-16 11:15:00
Jocke S
15 Ja som jag påpekat tidigare. Ragnhild B och CMO kan nog komma överens så småningom...Men tufft blir det nog, kanske nån form av duell blir nödvändig :-
Inlägg #18: Postat: 2008-10-16 11:22:00
Ragnhild Blücher
Jocke: Det finns inget Pro-Amerikanskt över CMO i hans debatter, utan han är en marknadsliberal wannabe som antagligen skulle kissa på sig i USA. -Vi svenskamerikaner känner oss varken rasistiska eller antirasistiska, utan det handlar om samhörighet och förtroendekapital !
Inlägg #19: Postat: 2008-10-16 11:30:00
Jocke S
18 Inställningen till "vapen för folket" delar ni, och det är eldfängt nog. Men det är med till visshet gränsande sannolikhet inte det enda. Däremot tror jag inte att han lutar åt din Schwarzkopf-fixering. Ett känt tyskt hårvårdsföretag. Antagligen kan de göra dig till blondin också! Skall vi gå in på AFS...?
Inlägg #20: Postat: 2008-10-16 11:34:00
Ragnhild Blücher
*asg* Antifeministerna...*asg igen* Jo jag tackar, jag. Där känner sig Jocke S i gott sällskap, bland toffelhjältar och gosedjur i vanmäktig protest mot statsfeminismen. -Men general Schwarzkopf beundrar jag, och hade jag varit yngre så hade jag bjudit honom på en whisky !
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...