|
Inlägg #81: Postat: 2008-10-13 13:49:00
|
|
Per W |
77/ "lägre klasser" är 1800-talsbegrepp.
|
| |
|
Inlägg #82: Postat: 2008-10-13 14:06:00
|
|
Jocke S |
81 Underklass då, petnoga! Jag skulle tro att den svenska enögda s.k. "jämställdhetsdebatten" är lika mycket luft som det amerikanska finansssytemet! Helt frikopplat från verkligehten, och helt av populistiska skäl. Man daltar med kvinnor som de vore småbarn, antingen är de offer eller hjältinnor, aldrig vanliga människor med dessas fel och förtjänster. Unga tjejer och killar får lära sig från förskolan att "allt är männens fel". Inte undra på att unga tjejer mår sämre än någonsin när lögnen uppenbaras och eget ansvar inte har tränats upp tillräckligt från början! Doris Lessing har bekrivit hur detta går till, efter ett besök i en småskola med en feministisk lärarinna. Men jag nöjer mig med hennes åsikt om feminister: "Hemska förfärliga människor". Intervju i TV4 Tack för ordet från oss!
|
| |
|
Inlägg #83: Postat: 2008-10-13 14:07:00
|
|
Jocke S |
Tillägg: själv använder jag ogärna klassbegreppet.
|
| |
|
Inlägg #84: Postat: 2008-10-13 14:14:00
|
|
Per W |
Vem debatterar du med?
|
| |
|
Inlägg #85: Postat: 2008-10-13 14:33:00
|
|
Jocke S |
84 Alltså jag utgick från att det var med någon PerW, men det är ju uppenbart att det inte är någon idé eftersom du inte alls bemöter mina argument utan uteslutande, i flera kommentarer, upprepar små semantiska, som du uppfattar det, problem. Och nu har jag annat att syssla med och inget mer att tillägga f.n. Antagligen är "min kvot" fylld också...
|
| |
|
Inlägg #86: Postat: 2008-10-13 16:24:00
|
|
Jocke S |
forts 85. Men jag har nu till min förvåning upptäckt att jag har debatterat MED EN VÄGG! Och eftersom självaste GunnarL nyligen har varnat för vägglös och han har koll på den biologiska mångfalden, i alla fall på den här nivån så tänker jag hädanefter iakta försiktighet i detta fall...
|
| |
|
Inlägg #87: Postat: 2008-10-13 16:28:00
|
|
Jocke S |
förtydliggande 86: På vägglöss- och jämförande nivå alltså.
|
| |
|
Inlägg #88: Postat: 2008-10-13 16:44:00
|
|
Janne B |
Ja det vore en välsignelse om det klart framgick vem som debatterar med vem. Börja väldigt gärna ett inlägg med ett Namn...
|
| |
|
Inlägg #89: Postat: 2008-10-13 17:08:00
|
|
GunnarL |
88/ Eller ännu hellre med hänvisning till ett nummer på vilken kommentar man svarar på. Eller i bästa fall - både och.
|
| |
|
Inlägg #90: Postat: 2008-10-13 17:50:00
|
|
Per W |
89/ GunnarL, eftersom det bara var Jocke och jag som debatterade ett tag så trodde jag att det framgick vem jag vände mig till. Sen när han helt plötsligt sin vana trogen började en helt ny ilsken debatt om kvinnors våld mot män som jag inte vet tillräckligt om eller uttryckt någon åsikt om undrade jag vem han debatterade med...inte mig i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #91: Postat: 2008-10-13 18:01:00
|
|
GunnarL |
90/ Per W, det jag skrev var absolut ingen kritik mot Dig! Bara en påfyllning av Jannes förslag att man riktar sin kommentar mot någon. När det gäller Jocke så vet man ofta inte vem han debatterar med - ibland får man intrycket av att han pratar för sig själv.
|
| |
|
Inlägg #92: Postat: 2008-10-13 18:56:00
|
|
Jocke S |
Herregud sån kverulans, av folk som inte har med saken att göra, och som inte alltid själv sätter ut nr som Janne B här! Vem vänder du dig till? Men det är ju kul att PerW och GunnarL trasslar in sig igen. Däremot PerW, hör de till vanlig artig ton, att man svarar något sånär på argument. Men du begriper tydligen inte ens när ingen annan var närvarande att budskapet var riktat till dig.
|
| |
|
Inlägg #93: Postat: 2008-10-13 19:01:00
|
|
Jocke S |
90 Vem pratade du med i fredags kväll här, om vägglöss och annat GunnarL? - "Om någon annan mot förmodan läser det här..." skrev du Dig själv, eller med vägglössen?
|
| |
|
Inlägg #94: Postat: 2008-10-13 19:10:00
|
|
GunnarL |
92/ Att Per W och jag skulle trassat in oss vet jag inte var du får ifrån. Jag tror knappast att vare sig Per eller jag instämmer - men du uppfattar ju saker och ting på ditt speciella sätt. 93/ I fredags kväll talade jag med CMO - en intelligent människa som det ofta är givande att tala med.
|
| |
|
Inlägg #95: Postat: 2008-10-13 19:41:00
|
|
Jocke S |
92 Det framfår väl delvis i nr 91? Dock, häng med nu: Den 10.10 på kvällen pratade du uppenbarligen med dig själv! "Konsten att skapa börskrascher del I, kommentar 6&8 - "...Om det mot förmodan skulle finnas några läsare till dessa rader uppmanar jag er att vidta samma väsentliga åtgärder! Och - sist men inte minst - bojkotta flyget!..." GunnarL Och för all del, men anmärk då inte slentrianmässigt på andra! Sedan är det ju rörande hur personer som du helt kallt idiotförklarat, efter att tag tas till full heder igen! Kanske "när de behövs"? Samtidigt som det anmärks på AlfW, med all rätt. Debatten och stilen på sourze är inte mycket att hurra för! Tyvärr! Men det kanske kan bättra sig vad det lider?
|
| |
|
Inlägg #96: Postat: 2008-10-13 19:52:00
|
|
GunnarL |
95/ Är inte du snart i behov av akut psykriatisk vård? Du är ju för fan ovän med hela världen! Ett sätt att förbättra debatt och stil på Sourze är att du slutar skriva!
|
| |
|
Inlägg #97: Postat: 2008-10-13 20:00:00
|
|
Jocke S |
Aha Gunnar Lynnig, som har mage att kalla MIG kolerisk! Den tog visst. "Ovän med hela världen". Du kan inte vara klok, vem fan ger dig rätt att påstå det!? för två gagghökar på sourze! Hur skulle det vara om du höll din stora käft nån gång? Springa till Janne och gnälla, "du den enda vettiga här." Farväl alla onda och goda." Eller "Jag kan inte skriva artiklar för jag har så ovanligt namn." Men passa dig GunnarL så jag inte anmäler dig för ärekränkning.Och envarnign har du fått av
|
| |
|
Inlägg #98: Postat: 2008-10-13 20:04:00
|
|
Jocke S |
Och en varning har du fått av sourze! INGEN här har så konsekvent gått in här på kvällen för att avreagera sitt dåliga humör, och kallat folk för idioter. INGEN, har heller så ofta trampat i klaveret! Så håll du din käft bara!
|
| |
|
Inlägg #99: Postat: 2008-10-13 20:17:00
|
|
Per W |
SOS Alarm, Hallå!
|
| |
|
Inlägg #100: Postat: 2008-10-13 20:42:00
|
|
GunnarL |
98/ Jag har aldrig fått någon varning av sourze! Däremot förekom det en anmälan från dig på mycket egendomliga grunder. Men ett underligt beteende, aggressivitet och virriga kommentarer är ju ungefär vad man förknippar dig med!
|
| |