|
Inlägg #41: Postat: 2008-10-10 17:40:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Jocke: Då passar jag ärendet till mitt barnbarn, som är 37 bast. -Henne skulle du gilla !
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2008-10-10 18:12:00
|
|
Jocke S |
41 Mjaha tack, smickrande. Men min äldsta dotter är 39, och jag har två barnbarn....Och min son är bara 13 så det funkar inte heller!
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2008-10-11 12:55:00
|
|
Janne B |
Signaturen Joe är i dag förargad över valars jungrufödsel,vilket kan läsas i Sv Dagbladet. Ja denna form av kvinnodominans förargar mig också ;-.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2008-10-11 13:57:00
|
|
Jocke S |
43 Nu var det förstås en hajhona, om jag får vara petig... Det är en viss skillnad mellan fiskar och ödlor samt däggdjur. De som har haft akvarium med guppies vet kanske att dessa både kan byta kön och stå för jungrufödsel. Men tack för tipset, här kommer länken: Länk: svd.se
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2008-10-11 15:16:00
|
|
Janne B |
Å,ursäkta så väldigt mycket. Givetvis vet jag den väldiga skillnaden på val och haj - men jag blev väl för ivrig!
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2008-10-11 15:49:00
|
|
Jocke S |
45 Jaja, sånt kan hända den bäste. Men du kanske råkade tänka på "Jona och valen"? Sedan finns det ju också både "valhaj", väldigast bland fiskar 20m men en helt fredlig planktonätare människor kan visst smitta ner den så den dör! Och nu har jag sett i frysdisken "hajmal" som man själv kan sätta tänderna i.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2008-10-11 16:04:00
|
|
Jocke S |
"Jona och valfisken" heter legenden t.o.m., då blir det ju ännu mer knepigt!
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2008-10-11 17:39:00
|
|
Janne B |
Den bäste är jag förvisso inte men jag uttrycker mig oftast kortfattat och koncist. Jag har inget behov av att fylla spalterna.../ De bibliska berättelserna har sina vetenskaplig brister.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2008-10-11 18:13:00
|
|
Jocke S |
Nåväl, jag minns när du haft långa diskussioner med många inlägg om rätt smala ämnen här. Utan att någon har protesterat. Jag skriver långt när det känns angeläget, men funderar rätt ofta på utrymmesproblematiken. Eftersom det är rätt mycket luft här tyvärr, så finns det gott om plats. Om du tycker ja gskriv
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2008-10-11 18:32:00
|
|
Jocke S |
Datorn igen. Om du tycker jag skriver strunt, så kan du ju påpeka det, vilket jag har gjort hos dig. Men påpeka det då gärna även hos andra... Jag tror det vore bättre om sourze blev ett forum för seriösa diskussioner i angelägna ämnen, från vinklar som inte berörs i media. Så var det mer när jag kom hit. Mu har det varit en massa jamsande och småsnackande hit och dit. Sedan tycker jag det är tråkigt att du verkar ha tappat stinget i miljödiskussionen Janne.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2008-10-11 18:39:00
|
|
Janne B |
Jocke - det finns ingen utrymmes problematik. Frågan är bara om det ligger i ditt intresse att ofta själv svara för 50 av allt om skrivs.Det känns på tok för mycket för mig att läsa signaturen Jocke i hur många inlägg som helst. Det blir himla svårt att då gå in och säga ngt vettigt. Om Du i stället ställde korta enkla frågor så vore det lättare att svara/debattera./ Du minns hur ArHo fyllde sidorna - det var ingen fruktsam tid.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2008-10-11 18:57:00
|
|
CMO |
Instämmer helt Janne. Sen tilkommer det att Jocke ofta skriver på ett sätt där han snuddar vid minst 3-4 argument i samma inlägg utan att vara speciellt tydlig och konkret i något av dem se inlägg #1 t.ex. Att bemöta någon som resonerar så är lite som att försöka valla katter herding cats. Sen när Nazihilda kommer in med sina poänglösa inpass höjer det inte heller kvaliteten på diskussionen.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2008-10-11 18:58:00
|
|
Jocke S |
Jaha det var väl Lars N som också jämförde mig med Arho? Du kan ju kolla vad jag skrivit i diskussionen idag med vad Arho höll på med. Vissa dagar blir det så här, och annars hade det nog varit nästan tomt idag. Och varför skall jag skriva "kort och koncist" bara för att du gör det? Just nu. Det nya systemet medger ju längre inlägg, det är förstås till för att utnyttjas. Och som sagt, du har tidigare haft långa diskussioner här. Men nu har jag snart pratat färdigt. Nu har jag pratat färdigt!
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2008-10-11 19:03:00
|
|
Jocke S |
Och nu kom CMO också. Snart kommer väl en till...hela ljugarbänken kanske?Man minns ju inte direkt med välbehag era långa utdragna gräl. Vad trevligt att ni nu är eniga! Det är kanske sådana här barnsliga och meningslösa inlägg du tycker är bättre Janne?:
"Jag ska börja köpa 45-ig whiskey istf 40-ig på så vis spar jag in på resurserna som går åt till förpackningar och transporter. Möjligen leder det föstås till att jag dricker lika mycket i centiliter räknat och blir 5-enheter mer berusad. Så det är en win-win situation." CMO
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2008-10-11 19:08:00
|
|
Jocke S |
Vad är det för fel på nr 1, vilket ju t.ex Peter instämmer i 3 Du har ingen direkt koll på debatten här i Sverige CMO, det är ibland gansk tydligt, och helt naturligt. Kom med lite intressant från USA i stället! Men nu kan ni väl gagga lite så jag inte frestas slösar på mer utrymme osv. Men lämna alltså då gärna mig utanför tack!
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2008-10-11 19:12:00
|
|
CMO |
#54 Ett typisk Jocke-inlägg. Allt är antingen svart eller vitt det går aldrig att ha två koncept i huvudet samtidigt. #55 Det är oerhört svamligt.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2008-10-11 19:29:00
|
|
Jocke S |
Bla, bla, bla. "Typiskt Jócke" - personangrepp! Vad är det för fel på nr 1 var frågan! Men varsågod, slå er ihop mot mig. Då blir det svar och utrymme här! F.ö Har du PMS CMO? Du klarar definitivt inte flera bollar i luften, då grejar du inte av att läsa eller minnas dina egna siffror!!! Och du har INGEN ordentlig koll på Sverige, eller på svenska värderingar!
Eller vad säger du Janne? Nå...?
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2008-10-11 19:30:00
|
|
Jocke S |
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ NR 1 var frågan. Svara eller lägg ner CMO!
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2008-10-11 19:39:00
|
|
Jocke S |
ÄR du skitnödig just nu, eller är du dum i huvudet CMO? Saxat från CMO:s lilla "argumentlåda", ursäkta!
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2008-10-11 19:39:00
|
|
CMO |
Jag har redan svarat två gånger Jocke. Om du tycker att folk gaddar ihop sig emot dig kanske du ska fundera på om det enbart beror på att de är "korkade och elaka" eller om det faktiskt finns någon anledning och att de observerat samma sak.
|
| |