Våra slängda datorer förgiftar människor i Ghana

Den här tråden diskuterar artikeln Våra slängda datorer förgiftar människor i Ghana.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2008-09-24 22:27:00
Janne B
Lars och Jocke har tillgång till samma fakta även om de inhämtats på lite olika vis. Det är ju värderingen av fakta som skiljer herrarna åt samt språkbruket. Om detta lär ni aldrig bli överens!
Inlägg #22: Postat: 2008-09-24 22:34:00
Diplomaten
"Jag har haft min mobil i tre år. Det är rekord i min bekantskapskrets." Om du inte ens lyckas övertyga personer i din bekantskapskrets i det vansinniga att byta mobil bara för att man måste ha den senaste modellen undrar en vän av ordning om inte ditt förtroendekapital som politiker med möjligheter att förändra och påverka saker är förbrukat.
Inlägg #23: Postat: 2008-09-24 22:35:00
Lars Nilsson
20. Klart dom var imponerad av mig. Fattas bara. Men världssamvetet och miljögurun Maria Wetterstrand hade dom märkligt nog inte hört talas om. Och inte Jocke S heller.
Inlägg #24: Postat: 2008-09-24 22:41:00
Jocke S
21 Det där tror jag inte ett ögonblick på, inte på det här området! Jag är intresserad av frågan och har goda källor, Lars N raljerar för det mesta, möjligen för att dölja viss okunskap. Att du Janne, med din seriösa framtoning, så ofta försvarar eller utdelar superlativer åt extrema inlägg eller personen bakom just då har länge förvånat mig. Och du får läsa på Janne!
Inlägg #25: Postat: 2008-09-24 22:42:00
Lars Nilsson
22. Nä, kan man inte övertyga dom närmaste har man naturligtvis ett problem. Men hon kanske har lättare nu när räntorna stiger att få sina bekanta att köpa förslaget om att avskaffa räntorna? Och ökar arbetslösheten så sitter det ju igen fint att återinföra friåret. Denna unikt idiotsvenska företeelse.
Inlägg #26: Postat: 2008-09-24 22:49:00
Janne B
Jocke. Min bedömning av Lars är att han har synnerligen omfattande kunskaper och ofta tänker logiskt. Men när han inte finner en jämlik motståndare så börjar han raljera. Han kanske har fel i detta men jag har ju följt honom i flera år, så jag fått en åsikt i frågan. Själv har jag allt för lite färska kunskaper i miljöfrågan för att debattera...
Inlägg #27: Postat: 2008-09-24 22:51:00
Jocke S
23 Så du var känd där innan? Var på Grönland var du då?
Inlägg #28: Postat: 2008-09-24 22:56:00
Jocke S
26 Var någonstans kan man läsa sånt torftigt nonsens annat än på sourze som i 19, 22, och 23? Men så har ju läsekretsen krympt också, liksom antalet artiklar. Det förvånar mig att Maria W och Schlingman m.fl. orkar fortsätta! Men vi får hoppas på bättring nu med sämre tider...
Inlägg #29: Postat: 2008-09-24 22:59:00
Jocke S
26 Brännna glas, och andra hårdsopor är det logik?
Inlägg #30: Postat: 2008-09-24 23:22:00
Jocke S
26 Sånt j-a nonsens! Lars N. vet inget om miljöproblematiken, som han visat här, och skämten är på dagisnivå. Och du behöver inte spela dum ï frågan Janne. Sist var det nån musikproducent som du höjde till skyarna. Fallet blev pladask! Skall bli intressant att se när Lats N halkar ner från Antarktis!
Inlägg #31: Postat: 2008-09-24 23:23:00
Jocke S
Lars N halkar ner från Arktis skall det vara förstås.
Inlägg #32: Postat: 2008-09-25 08:47:00
Janne B
Jocke/ Vad tror du är mest framgångsrikt för en given sak min positivism som jag sysslat med hela livet eller din negativism. Vad kan du vinna med att såra folk? Man kan aldrig vinna en människa för en åsikt om man inte först vunnit hennes hjärta. Elementärt min käre J.
Inlägg #33: Postat: 2008-09-25 09:07:00
Jocke S
Nu får du sansa dig lite Janne, och dölj inte dina egna brister bakom en ödmjuk fasad, precis som andra döljer sina bakom förakt för människors sociala situation och tydlig arrogans mot akuta världsproblem! Det är stötande med lismande för de som bär sig sämst åt på sourze, och en stor nackdel för sidan. Oavsett om det handlar ständigt idotförklarande av andra debattörer, bessewisserfasoner om musiksmak, eller annat som jag nyss nämnt. Jag trodde du var seriös och human, men ditt omdöme har verkligen grumlats. "Positivism som jag sysslat med helt livet. Din negativism." Hur har du mage! Janne B, jag började inte det här. Och värre än de fås ondska är de många likgiltighet. Du har inget att lära mig! Du och Lars N sårar!
Inlägg #34: Postat: 2008-09-25 09:16:00
Lars Nilsson
33. Nä, nu jävlar. Skulle jag såra någon? Jag ber att få hänvisa till min nu avlida mamma, som tyckte jag var snäll, redan som liten. Det Du Jocke!
Inlägg #35: Postat: 2008-09-25 09:30:00
Jocke S
Det gjorde min också, jag har det faktisk uppskrivet i den lilla boken om mig som nyfödd på Östermalm, mitt under brinnande krig. Men det kommer inte att hjälpa dig, inte ens om "positiva" Janne håller dig under armarna när du kör dina norrländska rallarsvängar!
Inlägg #36: Postat: 2008-09-25 09:32:00
Jocke S
Sen vill jag inte babbla mer om det här Lars N eller Janne. Det handlar om miljön, inget annat. Läs på, och läs detta inlägg jag kommer med senare om jordens tillstånd.
Inlägg #37: Postat: 2008-09-25 21:41:00
Jocke S
"Igår tog jorden resurser slut. Då inträffade "Earth overshot day", den dagen då mänskligheten konsumerat allt som jorden förmår producera under ett år. "Global footprint network", från DN, den 24.09.08. Det krävs 1.4 jordklot för att föda oss.... Om alla levde som USA skulle det krävas 5 jordklot, som Indien bara ett halvt." Så vad är en "parasit" egentligen? Vi lever på reserverna. Och "Overshot day kommer tidigare för vart år. Men för den amerikanska m.fl. nyrikedomen de flesta västerlänningar deltar förstås i plundrandet som inbillat sig att globen är en jultomtesäck för tid och evighet, så kommer alltflera varnande signaler. Sen kan man bortförklara det med diverse politiska klyschor bäst man vill! Är det negativt att påpeka detta matematiska faktum, om våra begränsade men bortslösade resurser, på en massa meningslös skit?
Inlägg #38: Postat: 2008-09-25 22:11:00
CMO
Det rör sig inte om några "matematiska faktum". Slösa inte dina knappa mentala "resurser" på sån "meningslös skit".
Inlägg #39: Postat: 2008-09-25 22:52:00
Jocke S
Så du inser inte att jorden har begränsade resurser? Precis som du har? Nämn något som är för evigt CMO lille! Wall street? Du var väl med ditt avfärdande av bolånekrisen tidigare knappast den som förutsåg USA:s finanskris? Njet, jag tror mer på de som intresserar sig seriöst för sakfrågan "jordens resurser" än på de aningslösa medlöparna till de som tror man kan bli rik på luft eller koldioxid för den delen inlindat i papper med kalkerade -tecken!
Inlägg #40: Postat: 2008-09-25 23:11:00
CMO
Nej jordens resurser är inte begränsade eftersom den viktigaste resursen, mänsklig uppfinningsrikedom mer än väl kompenserar för knappheten i naturresurser. Sen har jag inte avfärdat någon bolånekris. Det är fult att ljuga det borde din mamma lärt dig....
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...