USA-valet: Sarah Palin - chansningen kan gå hem

Den här tråden diskuterar artikeln USA-valet: Sarah Palin - chansningen kan gå hem.
Showing page 5 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Inlägg #81: Postat: 2008-09-15 23:44:00
CMO
Att hon anser att foster har rätt till liv och inte ska straffas för andras synder är kanske extremt i mångas ögon, både i USA och Europa. Det kommer dock knappast att ha någon större betydelse i hennes eventuella postion som VP. Om du blir rädd av att läsa en massa vinklade och påhittade historier och låter fantasin skena iväg GunnarL så bör du väl övergå till att titta på fotboll eller något liknande som ligger mer i nivå med din intellektuella kapacitet.
Inlägg #82: Postat: 2008-09-16 01:02:00
CMO
Det här var i alla fall kul: Länk: nbc.com

Rätt tunt mellan skratten i SNL på senare tid för övrigt.
Inlägg #83: Postat: 2008-09-16 20:45:00
GunnarL
#81/ CMO/ Alla historier som inte överensstämmer med Din för tillfället rådande världsbild är ständigt "vinklade och påhittade" - det är näst intill ett axiom! Dessa "historier" är hämtade ur New York Times som faktiskt är en ganska ansedd tidning, bortsett från i högerextremistiska kretsar! Beträffande fotboll och intellektuell kapacitet så är min uppfattning att jag träffar fler intelligenta människor när jag är på fotboll än jag konfronteras med på Sourze! Det kallas inte för inte "det gröna fältets schack".
Inlägg #84: Postat: 2008-09-16 20:50:00
GunnarL
forts. För övrigt vore det givande att få veta om Du fortfarande hyser samma beundran för George W Bush som Du gjorde för några år sen - han hade ju t.o.m. gått på Harvard gunås! Att han totalt kört USA:s goodwill i resten av världen långt ner i botten skall väl inte påverka Ditt tyckande - för han har ju faktiskt gått på Harvard! Att han och hans adminstration dessutom lyckats köra USA:s ekonomi långt ner i ett djupt träsk har väl heller ingen betydelse?
Inlägg #85: Postat: 2008-09-16 20:53:00
GunnarL
forts. Det enda som glädjer mig i allt detta elände som kraftigt urholkar såväl mitt sparande som min framtida pension är att marknadsliberalerna på sista tiden blivit fan så tysta! Av någon outgrundlig anledning........
Inlägg #86: Postat: 2008-09-16 21:05:00
CMO
NYT är ökänd för sin vänstervridning. Det är nog bara du som blivit lite döv på gamla dar farbror Gunnar. "Vi marknadsliberaler" håller igång som vanligt.
Inlägg #87: Postat: 2008-09-16 21:29:00
GunnarL
#86/ Beträffande New York Times så bekräftar ju Ditt inlägg bara vad jag skrev - den betraktas som vänstervriden i högerextremistiska kretsar. Marknadsliberalerna "håller igång" på så sätt att de ropar efter statligt ingripande för att marknadens misstag skall betalas av den stora massan skattebetalare!
Inlägg #88: Postat: 2008-09-16 21:30:00
Diplomaten
#86 Ja CMO, ni "marknadsliberaler" fortsätter nedmonteringen av folkhemmet.
Inlägg #89: Postat: 2008-09-16 21:30:00
GunnarL
forts. Och inte är jag döv lelle pojk! Däremot är det nog så att Du redan från tidig ålder lider av en ganska grav form av blindhet - åtminstone när det gäller politisk åskådning!
Inlägg #90: Postat: 2008-09-16 21:55:00
CMO
Man är inte högextremist bara för att man inte tror på planekonomi. #88 Diplomaten, Om du med "folkhemmet" menar "svenska välfärdsstaten" har den ju tyvärr inte alls monterats ned. Om du delar Sverigedemokraternas definition av folkhemmet är det väl snarast sossarna som är skyldiga till nedmonteringen.
Inlägg #91: Postat: 2008-09-16 22:18:00
Diplomaten
Nej oh nej inte frukost nazisternas definition, ja Kjell-Olof Feldt låg bakom sossarnas nyliberala politik
som ledde till spekulationsekonomi och nedmontering bit för bit av välfärdsstaten.
Inlägg #92: Postat: 2008-09-16 22:23:00
CMO
Men välfärdsstaten är ju INTE nedmonterad i allt väsentligt är den ju bibehållen eller utökad. Menar du nedmonterad i förhållande till någon socialdemokratisk våt dröm? När var välfärdsstaten mer omfattande, i verkligheten?
Inlägg #93: Postat: 2008-09-16 22:31:00
CMO
Angående myten om välfärdsstatens nedmontering: "Sedan 1980 har resurserna till kommunsektorn och välfärdstjänsterna ökat. Ökningen är större än vad som kan förklaras av förändringar i befolkningens storlek och ålderssammansättning. Utvecklingen ser olika ut för olika verksamheter. Resurserna till barnomsorg, skola och framförallt handikappomsorgen har vuxit långt mer än vad som kan förklaras av befolkningsutvecklingen. Det gäller även resurserna till hälso- och sjukvården." Länk: skl.se
Inlägg #94: Postat: 2008-09-16 22:32:00
Jocke S
90 Det finns knappast några vattentäta skott mellan "planekonomi och marknadsekonomi". "New Deal" under Roosefeldt hade planekonomiska inslag, liksom nationaliseringen i USA nyligen. F.ö. så kan planekonmi vara bra för fattiga länder i början, både Indien och Kina anses ha haft nytta av styrning och importstopp tidigare. Nordkorea hade tydligen bättre ekonomi än Sydkorea fram till ca 1970. Och "planekonomiska" inslag och styrning kan bli resultatet för att lösa mat-, energi- och miljöproblemen framöver.
Inlägg #95: Postat: 2008-09-16 22:34:00
Diplomaten
Bäste CMO , Inom vården, skolorna, allmännyttan, statliga bolag för att ta några exempel, inom alla dessa områden har man tagit mycket av våra tillgångar och stoppat ner dem i privata fickor.. när välfärdsstaten monterats ner helt ja det finns en del kvar vad händer då tror du..en ledtråd ..det blir som i ditt älskade USA, många människor får leva på tiggeri och vara beroende av välgörenhet och sk foodstamps..
Inlägg #96: Postat: 2008-09-16 22:37:00
Jocke S
Och för att återvända till själva ämnet för debatten: Vicepresidentkandidaten Palin igen. Om hon nu anser eller tror att "Gud´har en plan för världen". Då får man väl ändå förutsätta att den planen även omfattar ekonomin? "Planekonomi" således! Även om denna plan då inte är direkt vetenskapligt grundad ...
Inlägg #97: Postat: 2008-09-16 22:40:00
Jocke S
forts Ja den planekonomin blir ju inte ens politiskt/demokratiskt grundad!
Inlägg #98: Postat: 2008-09-16 22:44:00
Diplomaten
#93 Genom mina barns uppväxt har jag bara varit med om nedskärningar och besparingar inom vård, skola och omsorg..större klasser, mindre personal, högre avgifter mm mm så kom inte och säg att det satsas inom dessa områden... det är rent skitsnack!
Inlägg #99: Postat: 2008-09-16 23:02:00
Janne B
GunnarL 20.45/ Citat/ Beträffande fotboll och intellektuell kapacitet så är min uppfattning att jag träffar fler intelligenta människor när jag är på fotboll än jag konfronteras med på Sourze! // För mig har det alltid varit uppenbart att väldigt många som kämpat i idrottsrörelsen sedan klarat sig väldigt bra i yrkeslivet. De har lärt sig att tillvaron är en kamp och att man får ta motgångar med ett visst överseende.Sverige har massor av chefer i näringsliv och förvaltning som lärde sig diciplin och organisation redan i 20-årsåldern./ Det är ingen tillfällighet att en rad f d idrottare far runt och håller kurser i näraliggande ämnen...
Inlägg #100: Postat: 2008-09-16 23:04:00
Jocke S
Fast fotbollspubliken lämnar ju på sina håll en hel del övrigt att önska. Detta är ett mycket stort problem!
Showing page 5 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Laddar...