Inlägg #1: Postat: 2008-04-24 13:34:00
|
Ramona Fransson |
Jag kommer ihåg fallet, och det jag undrar över är, hur kom läkarna över kroppen? Varför hade de Costa på obduktionsbordet. Var hittades delarna av liket? Var de utspridda i olika svarta plastsäckar? Var kan jag beställa utredningen? Kostar det nåt?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-04-24 16:15:00
|
Beth4020 |
Mycket välskrivet och fängslande skrivet. Jag kommer detta hemska som hände då på -80-talet. ja du, det är en knivig fråga du ställer till oss läsare. För visst är det så att man inte ska sona för ett brott man inte begått......om det är utan tvivel....och någonstans; de blev ju frisläppta så är de då inte i sak oskyldiga?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-04-25 11:33:00
|
Jan E |
Sunny, känner du möjligen till den prostituerade kvinna som pekade ut obducenten i polisens fotoalbum som den kund som försökt strypa henne i en trappuppgång på Östermalm? Intressant mot bakgrund av Per Lindebergs påstående att obducenten öht inte hade med prostituerade att göra.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-01-03 13:06:00
|
Duchess |
Jag måste påpeka att det är viktigt att notera att männen aldrig DÖMDES till styckningen, vilket står att de gjorde redan i det inledande stycket till artikeln. Att de fanns skyldiga till styckningen stod endast med i domskälen vilket inte räknas som dom. Domen i sig var att de befanns oskyldiga till att ha dödat henne, vilket inte går att överklaga eftersom det är till deras fördel. Att de inte dömdes till styckningen är viktigt ur ett rättsligt perspektiv eftersom man aldrig kan överklaga vad som står i domskälen. vilket såklart inte hindrar att det är absurt att nåt som de inte är dömda för ändå räknas som en dom i allmänhetens ögon.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-07-31 10:52:00
|
love will tear... |
Det kanske är så illa att polisen vet i stort sett hur mordet gick till,motiv,trolig dag osv.Deras agerande i fallet kan ju få en att undra över deras prioriteringar av misstänkta.Två st står skyhögt över alla andranaturligtvis inte läkarnatom. L.Borgnäs ger viss insikt i "sanningen...men drar som vanligt långsökta teorier utan grund,han verkar inte fatta hur viktiga en del vittnesförhör verkligen var Aug -84.Motivet tror jag själv var en snedvriden relation,en relation som urartat redan innan den började.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-07-31 12:54:00
|
Sunny |
love: Det är en märklig utredning men det hör tyvärr inte till ovanlighetera.Många har blivit häktade o dömda på "Sagolika Skäl" som en bra bok om detta heter.Själv tror jag i dag aata Catrin mördades av en kund. Det fanns förutom läkrana 2 mera intressanta kunder.Men de är båda sedan länge döda.Jag tycker oxå att Borgströms bok är den mest sansade.
|
|