Inlägg #1: Postat: 2007-08-10 11:55:00
|
Leif-Arne |
I sak har BB rätt i två avseenden, 1ingen är att betrakta som skyldig intill dom fallit, ingen inegn behöver bevisa sin oskuld utan bevisbördan är det omvända. Sedan går BB över gränsen genom att begagna sig av härskartekniker dels genom bruket av dimunitiver vs Cim, dels genom hot om verbalt ? våld. Så länge Cim inte explicit pekar ut namngiven person har hon all rätt argumentera i sak.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-10 12:20:00
|
Billy Butt |
Anledningen till att jag skriver så starka ord är att i fall dessa unga tjejer som Cim Efraimsson fick sin vilja fram skulle de där stureplanskillar dömas, kastreras och kastas i sjön UTAN ATT ENS FÅ EN RÄTTEGÅNG!!!! Sådana tjejer förtjänar verbal eller skriftligt stryk!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-10 12:22:00
|
Joakim Steneberg |
Man kan ju fråga sig olika saker. T.ex finns det vissa kvinnor idag som "leker med elden", rent av direkt eller indirekt uppmuntrar till någon form av våldtäkt? Ett brott med idag tydligen flytande gränser. Mer och mer medial och politisk uppmärksamhet. Men allt vanligare? och alltmera problematisk i en ökande spiral.
Och grundorsakerna då? Vem frågar sig om dem?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-10 12:51:00
|
Janne B |
Massmedia fungerar i dag som ett dånande crescendo! Det är svårt att värja sig mot alla bilder och ljud. Jag lever mycket i media. Jag kollar säkert tio tidningar och tio tidskrifter nästan varje dag. Jag försöker hålla mig till det som verkar lugnast, sakligast, mest belagt. Ändå måste jag varje dag värja mig emot mitt eget PÖBELTÄNKANDE.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-10 21:34:00
|
Lars Nilsson |
Vad är det som gör att allt som har att göra med sexbrott tar fram de mest enfaldiga kommentar hos annars sansade människor? Själv har jag ingen susning.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-11 08:40:00
|
CimEfraimsson |
Förvånande att du tycker som du gör. Inte. Hursomhelst har du fel i en sak, och det är att jag fått reda på all information via media. Jag har sagt det förut, jag säger det igen - En kollega till mig har länge arbetat tillsammans med de här killarna, han är "högt uppsatt" inom diverse Stureplansklubbar, äger en bland annat. Han har på något sätt, fråga mig inte hur, fått tag på sekretessbelagt material som han vidare har delgett mig. Så där har du fel.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-11 16:50:00
|
p8n |
Att som privatperson agera pöbel vid misstänkta våldtäkter verkar vara väldigt vanligt. Jag vet två fall i min hemstad där de av tjejerna utpekade våldtäktsmännen torterades brutalt av några som trodde sig vara välgörare eller åtminstone rättviseskipare.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-12 09:00:00
|
Inger-Sofia |
Hej..jag tänker inte *lägga mig i* men väl ge en eloge..för vad man än tycker och tänker har din och cims artiklar och debatt väckt många frågeställningar,lyft på locket till ifrågasättanden,av sig själv och sina tankar och åsikter...genom att lyssna på er debattörer.Ingen vet något med säkerhet,mer än dom inblandade...och inte alltid, är dom samstämnda..."att tänka kortsiktigt -kan ge långsiktig verkan".k.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-14 16:19:00
|
Japhy |
Billy Butt - i DITT fall har rätten redan avgjort, så jag förutsätter att du från och med nu lämnar alla framtida försök till resning därhän!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-28 18:48:00
|
AndersJ |
Varför upprör det har temat sa? Aven om valdtakt, rent fysiskt, knappast ar ett allvarligt brott jamfört med grov livshandel, drap och mord, upprör det bade man och kvinnor och dominerar diskussionen i massmedia pa ett oproportionerligt satt.
|
|