Abort släcker ett människoliv

Showing page 2 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #21: Postat: 2007-03-06 20:44:00
Sunny
De som i vårt land gör sen abort är alltid några få särfall. Sjuka foster eller sjuka mödrar: Incest o våldtäkt. Kvinnor vill inte vänta i månader i kö som i dag. Låt mannen Fadern ta ansvar för sina barns aborter på något sätt ekonomisk?
Inlägg #22: Postat: 2007-03-06 20:47:00
Sunny
I övrigt ska vi vara verkligt tacksamma för att så ovälkomna barn som jag o mina syskon slipper födas till spädbarnhem,fosterhem o grav missär i dag!!!
Alla kan inte ta hand om ett barn o många vill absolut inte.
Den vanligaste dödsorsaken för unga kvinnor jorden över är sviterna av illegal abort: den har ju allatid g funnits o kommer alltid att finnas
Inlägg #23: Postat: 2007-03-06 20:51:00
Sunny
För de som har pengar vill säga.
Låt oss ta avstånd ifrån de kvinorhatande skenheliga gubbarna bakom sina skrivbord som väl aldrig har bytt en blöja eller upplevt en vaknatt: de har ingen talan i detta som rör kvinnor o de stackars barn som kommer till en värld där ingen vill veta av dem!
Tänk i stället på hur många barn som slipper mista sina mödrar i illegala aborter!!I dag en vanlig anledning till moderlöshet.
Inlägg #24: Postat: 2007-03-06 21:05:00
Sunny
179 Det är alltid en risk.Min dotter väntar sitt 3.e barn på lika många år o hon är gammal 39
Man får automatisk fostervatten prov i hennes ålder. Risken är dåmissfall. Hon har ju kort tid på sig o avstod. Barnet dog i magen av något fel.
Andra gången valde hon trots det bort provet igen o M föddes frisk. Nu har hon inte tagit f-vattensprov heller utan någonting som kallas nupp ultraljud som ska ge en minskning av fel
Inlägg #25: Postat: 2007-03-06 21:06:00
Sunny
Om detta var rätt beslut vet vi inte förrän efteråt.
Inlägg #26: Postat: 2007-03-06 22:20:00
Sunny
Ungefär 40 av alla graviditeter slutar i spontan abort: Ofta så tidigt att kvinna intenvetat om att hon är gravid. Är varje ägg o spermie så viktiga har vi ett jättejobb framför oss med att spåra upp dessa spontana aborter o behandla mödrarna förebyggande. Naturens utsortrerade barn kan få födas. En del svårt sjuka men det ser väl mörkermännen som ok? Med utländska mödrar .Inte ens de rabiataste törs ge sig på svenska kvinnnor......ännu.
Inlägg #27: Postat: 2007-03-06 22:29:00
Sunny
15 Var har du fått dessa siffror ifrån? De är nämligen grovt felaktiga. Det som stämmer är att fostervattensprov ökar riksen för missfall. Olika mycket hos olika grupper av kvinnor.Vi talar här om mellan 2-5 .Medan riksken att få ett sjukt barn är mindre. Är man som min dotter nära 40 har man inte mycket tid på sig. Å andra sidan är det från 40 o uppåt som riskerna för sjuka/skadade barn är högst. Det är således ett svårt beslut att välja bort provet.
Inlägg #28: Postat: 2007-03-07 00:36:00
Svanen
Elvy svar 17: Min syster gick igenom en svår graviditet, tvillingar där den ena blev missfall i början av graviditeten. Feldiagnoserna haglade sedan in, olika varje gång vid varje ultraljud. Hon valde ändå att gå vidare med graviditeten och behålla barnet.
Inlägg #29: Postat: 2007-03-07 00:36:00
Svanen
forts. Barnet föddes, och visades trots allt inte vara livsdugligt. Läkarteamen arbetade med livuppehållande insatser i timmar och tillslut kallade de in föräldrarna och redogjorde för situationen, föräldrarna tog beslutet att hjälpen skulle upphöra och fick en sista stund med sitt barn innan han gick bort.
Inlägg #30: Postat: 2007-03-07 00:39:00
Svanen
forts. Nu kommer jag inte ihåg namnet på det som barnet visade sig ha, men det var inte ärftligt, organen var spegelvända och felplacerade i kroppen. Det hade aldrig fötts i Sverige tidigare och det räknades som en på miljonen födslar och bringade stor uppmärksamhet bland experter. Barnet fick ett riktigt namn, ett sött barn med personliga drag, en värdig begravning med en liten kista och en evig plats i deras familj. Hans grav besöks varje år.
Inlägg #31: Postat: 2007-03-07 00:40:00
Svanen
Anna Drangel Svar 18: Abort är inte helt ofarligt heller, det händer att unga kvinnor också kan bli av med livmodern som gör att de förblir barnlösa resten av livet. Finns det officiella siffror på detta? Alla kvinnor som far illa av misslyckade aborter. Även dom lyckade aborterna sätter sina djupa spår, oåterkalligt beslut man inte kan ändra efteråt.
Inlägg #32: Postat: 2007-03-07 00:41:00
Svanen
Bongo Bongo svar 19, det är väldigt lite liv i dina ord. Om du själv hade fått bestämma, hade du aborterat dig själv? Svårt val va? Du som älskar mörkret mer än ljuset.
Inlägg #33: Postat: 2007-03-07 00:42:00
Svanen
Sunny svar 21: Att ta ansvar är det svåraste valet, även för samhället som helst vill att alla annorlunda barn inte ska få födas. Jag vill att även barn med Downs syndrom ska få gå våra gator i framtiden. De har också livskvalitet i mina ögon. Som en kompis familj där ett syskon hade Downs syndrom, djupsinniga som de var kom de fram till att hon var den av dom som var mest nöjd med livet. Även om de tar mycket energi så ger de mycket tillbaka.
Inlägg #34: Postat: 2007-03-07 00:42:00
Svanen
Sunny svar 22: Min mor har fötts till ett sådant hem du talar om, när missförhållandena där blev avslöjat var det uppmärksammat i hela Sverige med feta tidningsrubriker. Min mor och hennes tvillingbror var dem som var i sämst skick. Hon har varit med om mycket men gläds åt de barn hon själv har fått. Jämför inte Sverige idag med 3dje världen och deras missförhållanden.
Inlägg #35: Postat: 2007-03-07 00:43:00
Svanen
Sunny svar 23: Abort sker i sådan industriell omfattning idag att det kan kallas för folkmord. Öven 1 miljon svenskar saknas i Sverige idag pga abort, människor som till stor del hade berikat detta land. 1/4 del av alla barn aborteras idag. Abort är idag en vanlig anledning till barnlöshet.
Inlägg #36: Postat: 2007-03-07 00:44:00
Svanen
Sunny: Du blandar in väldigt mycket känslor i det du skriver och jag förstår att du säkert haft det svårt, därför är det nästan omöjligt att debattera detta ämne med dig. Jag vill inte strö salt i dina sår. Men jag har också en bakgrund, livserfarenhet om man kan kalla det de, som också format mig och mina värderingar. Vi står på helt olika sidor i denna fråga och man väljer sina strider här i livet, detta är en av dem för mig.
Inlägg #37: Postat: 2007-03-07 00:46:00
Svanen
Sunny: Det du efterfrågar även fast du inte är fullt medveten om det - är mer ansvarstagande, men att göra abort är i många fall det enklaste sättet att fly sitt ansvar. Hjältarna är de som väljer det svåra beslutet - att ta sitt ansvar.
Inlägg #38: Postat: 2007-03-07 08:04:00
Anna Drangel
Svenen svar 21: Var du har hört att många blir "av med livmodern" för att man gör en abort vet jag inte. Jag tror det är väldigt ovanligt. Och när det gäller den risken är det väl ändå något som kvinnan själv får fundera över och ta beslut om.
Inlägg #39: Postat: 2007-03-07 08:09:00
Anna Drangel
Dessutom stör jag mig väldigt på att så många män lägger sig i hur andra kvinnor vill göra med sina liv. Att skaffa barn är ju faktiskt ett ansvar för livet - det största ansvar man någonsin kan ta. Beslutet att man inte ser att man skulle klara av att vara mamma vid en oplanerad graviditet där man kanske blir ensamstående, det beslutet måste få ligga hos kvinnan. Man kan väl inte tvinga kvinnor att bli mammor om de inte vill det!
Inlägg #40: Postat: 2007-03-07 08:32:00
Svanen
Anna Drangel svar 38: svar 31 menade du. Blir kvinnor informerade om riskerna? För dig verkade det vara en nyhet.
Showing page 2 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...