Vem skyddar våra söner?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem skyddar våra söner?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-11-18 12:19:00
Inger-Sofia
Jämnställdhet skall oxså bort,i det ligger kvar en aura av ett manligt och kvinnligt synsätt.inbäddat i en kamp,vi för länge sedan bort avskaffat.Istället gett-ge utrymme och energi till konstruktivt arbete för männsklighetens bästa.
Inlägg #22: Postat: 2006-11-18 17:52:00
stålis
Inget kvinnor görs tas på allvar - ens av dem själva! När Sara Stridsberg och Kerstin Thorvall samt kommunistförlaget Modernista har offentlig uppläsning ur Valerie Solanas "jätteroliga" bok "Scum-manifestet" om att alla män skall dö, och att de är överflödiga, etc. tydligen inte för Thorvall, ja, då betyder inte det något. Ord framför allt betyder noll och intet, utan uppmaningar till massmord är satir.
Inlägg #23: Postat: 2006-11-18 18:00:00
stålis
Jag tycker kvinnligt ämnesval och manligt ämnesval på Sourze och i andra medier visar på en oöverbrygglig klyfta. Tror någon i dessa yttersta dagar på att jämställdhet i bemärkelsen könsneutral behandling av medborgarna någonsin kommer att bli verklighet?
Inlägg #24: Postat: 2006-11-18 20:06:00
HonkyTonkMan
KuKluxKlan naturligtvis, men jag vill inte bli skyddad av just dom.
Inlägg #25: Postat: 2006-11-21 15:57:00
Chris.X
Lång artikel med många frågetecken. Kanske den bästa artikeln som skrivits på sourze. Och som vanligt kommer diverse fjortisfeminister med barnsliga och omogna kommentarer.
Inlägg #26: Postat: 2006-11-25 16:52:00
Karin Holmberg
När män utsätts för våld, heter det, att de "får skylla sig själva", för de är ju våldsbenägna "i botten", som män.
har fått höra det från feminister, som sagt det utan skrupler, i debatter! :-o

Vilket människoförakt! Och Vilken diskriminering!!

Våldsbenägenheten ökar i samhället, och det gäller både män och kvinnor!
fast kvinnovåldet mot män "mörkas ner"
Se artikelserien om kvinnors våld mot män, i DN forts.
Inlägg #27: Postat: 2007-09-05 11:49:00
umemona
Jag har några frågor till dig Joakim: Hur ser ditt idealsamhälle ut? Och hur ska vi komma dit?
Inlägg #28: Postat: 2011-08-13 15:03:00
Helena von Schantz
Joakim, du tar upp många saker som behöver lyftas och du gör det med vrede och patos. Min invändning är att du beskriver män som offer och kvinnor som förövare. Man kan tycka att det förbättrar balansen eftersom män hela tiden utsätts för samma sak. Men ska vi få ett bättre samhälle måste vi lämna kriget om vem det är mest synd om och inse att det kan vara synd om en massa människor samtidigt och att samma person kan vara både offer och förövare i olika perioder och situationer. Både feminister och antifeminister behöver skaffa sig minst lika stora öron som megafoner och tillsammans påbörja det långa mödosamma arbetet med att se till att det blir bättre.
Inlägg #29: Postat: 2011-08-13 15:52:00
Dippen
Det är sååå synd om alla smågossar och män i Sverige idag, de misshandlas, våldtas, diskrimineras, förtrycks och sämre inkomst har de. Vi måste ta tag i dessa JÄTTESTORA problem NU!
Inlägg #30: Postat: 2011-08-13 16:22:00
Jocke S-43
28 Jag skriver väl inte mycket om att män är offer och kvinnor förövare , var någonstans? Förutom i en hel del vårdnadprocesser. Heltyst i riksdag och debatt. Men visst är män offer, utbildade att frivilligt bli kanonmat i alla länder i alla tider, för att lära döda sina bröder och försvara kvinnor, barn och egendom. Även offer som politiska fångar, kriminella, 2-3 miljoner i USA oftast slavar och i farliga arbeten osv, osv. Ingen kan förneka detta, som vill inta en ärlig attityd till könsproblematiken utanför enögd feminism!
Har du förresten läst Anita Goldman, om kvinnor och krig? Eller utredningen om partnervåld, en internationell sammanställning av prof i pedagogik, Gävle högskola.
Trots emot allt snack om att "kvinnor värderas lägre" säkert på vissa jobb och en del annat. Men när det gäller liv har kvinnor varit mer oumbärliga som föder barn, men män umbärliga.
Den dagen Helena, som mäns liv ocvh kroppar blir lika heliga och värdefulla som kvinnors. Den dagen blir det svårare att skicka ut unga killar som kanonmat. Den dagen kommer vi närmare en värld i fred! Men jag har noterat att du är emot sexköpslagen, och även emot den enkönade politiska klyschan "mäns våld mot kvinnor" vilken används för att skuldbelägga män som kön, indirekt i vårdnadsutreningar osv. Debatten har fått slagsida i 30 år, de tär vad jag vänder mig emot, därför mitt intresse för manlig problematik, vilket i riksdagen är: NOLL! Ger inga poäng, som dessa ständiga kvinnofällor, Westerbergs bidrag till svensk s.k. "jämställdhet"!
Tack för att du gav mig tillfälle att framföra detta Helena! Hasta luego!
Inlägg #31: Postat: 2011-08-15 22:11:00
Helena von Schantz
Visst finns det manliga offer, visst tigs det om den saken, men offerkoftor är jäkligt obekväma, bättre att kvinnorna kastar av sig dem än att männen tar på sig sina.
Hinner inte skriva mer nu, men vill bara att du vet att jag läst och uppskattat din kommentar.
Inlägg #32: Postat: 2011-08-16 04:34:00
Jocke S-43
31 Helena, det är ju så här det alltid har fungerat och som ”jämställdheten” reaktionärt utnyttjar. ”Små pojkar skall inte gråta.” Ett reellt förtryck! Män skall vara stoiska, inte klaga som kön. En bra artikel om detta på Newsmill
Och dessutom, kvinnor ställer visst aldrig till det och påverkar aldrig män negativt? Den amerikanske unge mannen går ärofullt ut i kriget mot möjlig död, och hans unga fästmö ger honom sin fulla beundran.
Men den dagen vi erkänner mäns kroppar och liv lika stort värde, den dagen blir det svårare även för kvinnliga statschefer att skicka ut pojkar i krig. Ett steg mot verklig fred. Jag har skrivit två artiklar om detta. Den första om egna erfarenheter, "Vägra döda, vägra värnplikt!" Den andra om kvinnligt ledarskap, feminism och krig, samt om civil värnplikt för båda könen.
Det är ett faktum att den cyniska likgiltigheten i media och politik för män, pappor och pojkar som kön är utbredd, ger inga politiska poänger. Men så bäddar man för problem i framtiden, för båda könen.
Här den första: "Vägra döds, vägra värnplikt!"
Länk: sourze.se
Inlägg #33: Postat: 2012-06-27 19:17:00
Jocke S-43
Angående omskärelse av små pojkar, så enligt en domstol i Köln just i dagarna så ingår det inte i föräldrars rättigheter att förorsaka den sorts "allvarliga kroppsskada" på pojkar som en sådan omskärelse innebär. Inte heller religionsfriheten, som är skyddad enligt lag i Tyskland, ger några skäl för sådana beslut. Tyskland alltså.
Men det är väl detta som den svenska jämställdhetsfeminismen, även i sin statliga version, kämpat för här under decennier...!?
Inlägg #34: Postat: 2012-06-27 19:25:00
Jocke S-43
Här om domen, som anses som vägledande i Tyskland, i SvD. "Tysk domstol förbjuder omskärelse." Vill minnas att sådan försvarades ihärdigt här på sourze för några år sedan.
Länk: svd.se
Inlägg #35: Postat: 2012-06-27 20:41:00
Lasse i Gatan
#33/Jocke/Citat: ”I en artikel på DN Debatt på midsommarafton försvarar ett antal kvinnopräster, med Stockholms biskop Eva Brunne i spetsen, de vidskepligas rätt att fortsätta begå omskärelseövergrepp mot pojkar.”/ Vad tycker du om de här rabiata kärringarna i sin religionsutövning. Länk: avpixlat.info Länk: avpixlat.info
Inlägg #36: Postat: 2012-06-27 21:59:00
Jocke S-43
35 Orkar inte kolla eländet. Jag har ju klart gett min synpunnkt om könsdebatten, att den måste vara rättvis för båda könen. Men minns att du nyligen reagerade på min feministkritik. Som synes är de flesta här likgiltiga i frågan.
Inlägg #37: Postat: 2012-06-27 23:58:00
Lasse i Gatan
#36/Jocke/Jag får ta tillbaka påståendet att du har en skruv lös, uttryckte mig lite vårdslöst förra gången vi hade ett meningsutbyte. Du skrev en utförlig förklaring varför ditt motstånd mot feministerna är så kompakt och som förklarar en hel del. Du har också vett att svara när någon skriver en kommentar till dig. Det finns en del skitviktiga personer här på Sourze som inte låssas om att de har blivit tilltalade över huvud taget. Rövslickare och klubben för inbördes beundran bestämmer agendan här på Sourze och har gjort så i många år.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...