Rapportera inlägg

Valt inlägg:

28 Jag skriver väl inte mycket om att män är offer och kvinnor förövare , var någonstans? Förutom i en hel del vårdnadprocesser. Heltyst i riksdag och debatt. Men visst är män offer, utbildade att frivilligt bli kanonmat i alla länder i alla tider, för att lära döda sina bröder och försvara kvinnor, barn och egendom. Även offer som politiska fångar, kriminella, 2-3 miljoner i USA oftast slavar och i farliga arbeten osv, osv. Ingen kan förneka detta, som vill inta en ärlig attityd till könsproblematiken utanför enögd feminism! Har du förresten läst Anita Goldman, om kvinnor och krig? Eller utredningen om partnervåld, en internationell sammanställning av prof i pedagogik, Gävle högskola. Trots emot allt snack om att "kvinnor värderas lägre" säkert på vissa jobb och en del annat. Men när det gäller liv har kvinnor varit mer oumbärliga som föder barn, men män umbärliga. Den dagen Helena, som mäns liv ocvh kroppar blir lika heliga och värdefulla som kvinnors. Den dagen blir det svårare att skicka ut unga killar som kanonmat. Den dagen kommer vi närmare en värld i fred! Men jag har noterat att du är emot sexköpslagen, och även emot den enkönade politiska klyschan "mäns våld mot kvinnor" vilken används för att skuldbelägga män som kön, indirekt i vårdnadsutreningar osv. Debatten har fått slagsida i 30 år, de tär vad jag vänder mig emot, därför mitt intresse för manlig problematik, vilket i riksdagen är: NOLL! Ger inga poäng, som dessa ständiga kvinnofällor, Westerbergs bidrag till svensk s.k. "jämställdhet"! Tack för att du gav mig tillfälle att framföra detta Helena! Hasta luego!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?