Anna Sjödin:"För mig handlar det om heder."

Den här tråden diskuterar artikeln Anna Sjödin:"För mig handlar det om heder.".
Inlägg #1: Postat: 2006-10-14 15:10:00
Lars Nilsson
Riktigt usel artikel med ett ännu uslare försvar för slagskämpen och fd rygbyspelaren Sjödin. Men uppenbarligen har Du receptet på hur man får ut en skitfull hårtslående SSU-ordförande från krogen utan att denne tar illa upp. Grattis, och ta gärna jobb som krogvakt. Men läs först domen. Vilket Du inte verkar ha gjort.
Inlägg #2: Postat: 2006-10-14 20:50:00
rftc
Hela grejen med att göra ett tillmäle mera "värt" än något annat skickar samhället i en dålig riktning. I dag kan vi häckla norrmän men ex-vis inte romer. Det lär vara fel väg att gå mot ökad tolerans. Bra skrivet iaf!
Inlägg #3: Postat: 2006-10-14 21:38:00
YP
Det ligger mycket i det du skriver Anna, men: var du där eller?
Att motbevisa på det sätt du antyder, kräver faktiskt, personlig vittnesbörd. Varför gick inte Anna Sjödin hem och gjorde en anmälan på vakten, om hon blivit diskrimenerad. Sedan håller jag helt med dig, och det faktum advokat Silbersky påpekar: att kalla en kvinna "hora", som inte är det är lika mycket förtal som "svartskalle"förmodligen är "hets mot folkgrupp".
Inlägg #4: Postat: 2006-10-14 23:51:00
Mayito
Detta är det solklaraste rättsfallet på länge. Alla som följt mina inlägg om olika rättsfall vet att jag sätter rättssäkerheten högt. Är då Ann S oskyldigt dömd? Nej, inte en chans. Jämfört med alla andra tusentals liknande fall av krogbråk är detta helt solklart.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-15 12:14:00
stålis
Enligt de mediauppgifter jag uppmärksammat kan ha missat nåt förstås så dömdes Sjödin på utsagor av jäviga vittnen, dvs. krogvaktens kollegor och inte som Mayito påstår i tråden nedan på kroggästers vittnesmål. Men nu har jag inte läst domen, så jag stöder mig på andrahandsuppgifter. Men vem gör inte det? Nå, om min bild är korrekt, så var det fel med en fällande dom. Orsak: vi skall inte ha lägre beviskrav i rasism- och sexbrottsmål än i andra mål.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-15 18:58:00
Beckisbarnet
Men snälla fröken Drangel! Det är ju Anna som har misshandlat Vakten svårt, slagmärkena och bulorna i Annas ansikte och på hennes kropp dagen efter är ju klart bevis. Dessutom kunde ju Vakten inte uppvisa så mycket som en skråma vare sig i ansikte eller på kroppen dagen efter...
Inlägg #7: Postat: 2006-10-15 20:40:00
arga gubben
Bortsett från allt som sagts här, är det inte konstigt att "svartskalle" är så allvarligt. Jag kallas för "svenne" Det kanske är snällare??
Pundhuvud, ägg, dumskalle, lappdjävel, finnpajsare etc.
ger det också höga straff??
Inlägg #8: Postat: 2006-10-16 09:19:00
Michael Lundahl
Anna, du bygger din artikel på att Bbak verkligen har kallat henne för diverse tillmälen. Hur vet du det? För att en berusad rugbyspelande politikerpamp som tände till när hon blev nekad mer sprit och utkastad sade det? Detta att jämföra med en nykter läkarstuderande och - av polismyndigheten förordnad - orningsvakt. Får han anvnda våld mot henne? Jajemen... precis som alla vi andra har han rätt att använda våld för att försvara sig mot angrepp... även om det blir blåmärken av det.
Inlägg #9: Postat: 2006-10-16 22:05:00
AlfVerner
"Är det rätt av en krog att tillåta sina vakter att sitta på en gäst och slå med batong?"---Ja, det är klart det är jätterätt, framförallt om det är en betalande gäst, för då visar hon ju verkligen att hon är en gäst eftersom hon betalar. Fast betalar gäster? Mina gäster brukar aldrig betala. Oklart rättsläge, man kan inte både betala och vara gäst. Sån frågan är felställd; VAR ANNA SJÖDIN VERKLIGEN GÄST?
Inlägg #10: Postat: 2006-10-21 12:06:00
SpliffStar
Jag tror inte att Anna S dömdes hårdare för att hon är/var SSU-bas - hon dömdes lika hårt som alla, som vågar sätta sig upp mot vakter eller poliser, gör! Har själv blivit oskyldigt dömd vid två tillfällen, en gång spöade polisen upp mig, den andra gången fick jag stryk av två vakter... rättssäkerhet - tss... det existerar inte din dumma Svensson!
Inlägg #11: Postat: 2006-10-24 19:10:00
JEM
Ännu ett exempel på en atrikelförfattare som saknar grundläggande kunskaper i juridik. Ja, Anna Drangel, en ordningsvakt har rätt att sätta sig på en annan människa om detta krävs för tex ett gripande, Och att det med hänsyn till omständigheterna är att anse som försvarligt! forts...
Inlägg #12: Postat: 2006-10-24 19:13:00
JEM
Om det i det aktuella fallet var försvarligt eller inte vet varken Du eller jag, Anna Drangel. Vad vi däremot vet båda två är att Sjödins uttalande, beteende och i efterhand förnekande av sitt eget idiothandlande definitivt INTE är försvarligt! Att hon sedan har mage att sitta kvar som SSU ordföranden är en skam för hela arbetarrörelsen!
Inlägg #13: Postat: 2006-10-24 19:16:00
JEM
Anna Drangel: Du brukar skriva hyfsat men detta var riktig smörja. Skärpning!!!!
Laddar...