Låt singelkvinnor få insemination

Den här tråden diskuterar artikeln Låt singelkvinnor få insemination.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-07-27 11:49:00
angus
Måste bara fråga hur du ställer dig till att en kvinna går ut och raggar upp ett engångsligg för att komma åt hans sperma, tycker du att det är okej ?
Inlägg #2: Postat: 2006-07-27 12:58:00
peter_
Visst kan de väl få låta sig befruktas via spermaförmedlingar, men de får betala själva. Inte en spänn via skatten!
Inlägg #3: Postat: 2006-07-27 13:55:00
Unto S
B52:an Ohlsson försöker dra uppmärksamheten från de brutala israeliska bombningarna i Libanon och Gazaremsan genom att anstränga sig att vara ”radikal” i inseminationsfrågor, försöker att vara humanistisk bla-bla-blaa… I verkligheten stöder hon som Folkpatist Israels mördande attacker med högteknologiska vapen. En av hennes största önskan lär vara att USA invaderar Kuba.
Inlägg #4: Postat: 2006-07-27 14:16:00
Urban
Surrogatmammor då? Varför är det bara kvinnor som ska ges all hjälp att skaffa barn när inte singelmän, bögar likväl som heteros, tillåts få barn med hjälp av en surrogatmamma? Jag stöder iofs din idé men ser fram emot när du lägger fram förslaget om surrogatmödraskap.
Inlägg #5: Postat: 2006-07-27 14:19:00
Elvy
Nu ska jag upplysa singelkvinnor, lesbiska kvinnor och en kvinnlig riksdagsledarmot, om att hela vår värld är full av barn som är i ett akut behov av trygghet.
Inlägg #6: Postat: 2006-07-27 16:37:00
Totte B
I den femenistiska världen verkar barn vara något man skaffar sig för att förverkliga sina önskningar. Typ villa, hund och volvo som är symbolen för medelklasslivet.
Inlägg #7: Postat: 2006-07-27 18:28:00
Åke Holm
Birgitta Ohlsson verkar vara en typisk temporärkarriärriksdagsledamot. Hon kämpar sig till en plats, gör sedan ingenting för att slutligen tappa sin plats följande val, eftersom hon inte bryr sig om att prata med folk patrask månne? och bemöta kritik.
Som om en plats i riksdagen skulle vara något märkvärdigt. I stort sett ingen alls gör någon nytta där, vilket borde liknas vid svek och humbug. Bah, människa! Hut åt högfärden!
Inlägg #8: Postat: 2006-07-27 18:40:00
Friskytten
Låt oss granska denna enda mening ur den rabiat feministiska författarens artikel: "Det är helt okej att du går och raggar upp vilken man som helst på krogen för ett engångsligg för att komma åt hans sperma, men du kan inte på en klinik få en insemination." Vad är det egentliga felet här?
Inlägg #9: Postat: 2006-07-27 21:00:00
Truto
Ohlsson drar ner fp ytterligare några enheter inför valet. Se till att hon får tala mer så skall ni se att fp inte kommer in i riksdagen ens. Vore djäkligt skönt faktiskt.
En vanlig människa med bara ett uns sunt förnuft inser ju det idiotiska i saken. För det första så har sjukvården annat så mkt viktigare att lägga pengar på minska köerna till cancervården först!, sedan så talas det ju så varmt om att ett barn behöver BÅDE en mamma och en pappa... Stämmer inte det längre kanske?
Inlägg #10: Postat: 2006-07-27 21:24:00
Marcus
Barn behöver manliga och kvinnliga förebilder. I alla fall behövde jag och mina kompisar det. Vi mådde fruktansvärt dåligt för att det var för få män i vår uppväxt. När det då och då kom en man så var det bättre än Julafton. Att ta bort män från uppfostran är att misshandla barnen psykiskt. Jag vet för jag var med om det.
Inlägg #11: Postat: 2006-07-27 21:28:00
Marcus
"Kvinnors våld mot barn" Kan man kalla det när man låtar barn växa upp utan manliga förebilder och tro att det räcker med lite kärlek ochh så kallad "trygghet" Fuck You!
Inlägg #12: Postat: 2006-07-27 21:33:00
Janne B
Förskolorna har under 50 år misslyckats med att göra gossar och flickor lika, förkunnar en utredning i dag, publicerad i flera media. Tack o Lov för det.! Men nu ska nya resurser sättas in....än ser dårskapen ingen ände.
Inlägg #13: Postat: 2006-07-27 21:55:00
Urban
Män är djur: Alltså dumma kossor! Kvinnor är smarta och fixar det bra för sig. Hade jag varit kvinna hade jag skrattat hela vägen till spermabanken. Några motkrav från mansrörelsen om surrogatmammor osv. lär ju inte komma. Go girls!
Inlägg #14: Postat: 2006-07-28 05:27:00
PB
Barn är INGEN rättighet, det är INGEN självklarhet att alla ska få ha ett barn.
Inlägg #15: Postat: 2006-07-28 11:05:00
RockOn1978
Du har fel! Vill du att vi ska skapa ett samhälle där vi inte behöver varandra längre? Vad vi behöver är motsatsen så att folk börjar ta ansvar i detta land. Både mödrar och fäder. Att skapa genvägar som gör att man kan skippa kärlek och bara vara egoistisk är dumt! När ska dessa åsikter försvinna?
Inlägg #16: Postat: 2006-07-28 11:38:00
stålis
Mina päron sa alltid "barn är inte till för föräldrarna, utan föräldrarna är till för barnen". Birgitta Ohlsson är kanske det starkaste argumentet för att inte rösta borgerligt.
Inlägg #17: Postat: 2006-07-28 12:24:00
stålis
Undrar just om Birgitta Ohlsson BO verkligen värnar om barnens rätt? Sätter hon inte sin feministiska tjusighet före?
Tag bara detta med spermadonatorer. Anonyma eller inte kontra barns rätt till sina rötter, som är så viktigt när det gäller adoptivbarn.
Inlägg #18: Postat: 2006-07-28 15:02:00
Janne B
Tänk att denna rätt svaga artikel kan få sånt liv i oss mitt i sommarvärmen , 160 kommentarer.
Inlägg #19: Postat: 2006-07-28 21:40:00
Sunny
Läs Isobel Hardley-Kamptz så lägliga inläggLänk: expressen.se
Inlägg #20: Postat: 2006-07-30 13:24:00
Inger Olsson
Är det här ett skämt som bara aset kan äta upp?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...