|
Inlägg #21: Postat: 2006-07-30 20:05:00
|
|
Fia_37 |
Självklart att ensamstående ska ha rätt att skaffa barn med donator! Det biologiska ursprunget är sekundärt. Det som betyder något är kärleken och omtanken från människor runt omkring barnet. Det har inget med biologi att göra. Bra artikel!!!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-07-31 10:15:00
|
|
gnill |
Jag håller med Birgitta! Om singelkvinnor får adoptera och lesbiska par får inseminera så är det ju självklart att också singelkvinnor skall få inseminationsmöjligheten. Att adopterade barn "redan finns" är inget hållbart argument då adoption inte är bistånd den som vill hjälpa barn snarare bör åka till indien och jobba på barnhem än adoptera. Barnlängtan är nog lika stark vid barnlöshet oavsett vad den beror på.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-07-31 10:19:00
|
|
gnill |
Män är inte oviktiga! Men forskning visar att barn som växer upp i från början frivilligt faderlösa miljöer mår lika bra som andra barn - det är inte jämförbart med barn som blir svikna och övergivna av sina pappor. Det betyder inte att inte män är viktiga, men det kan lika gärna vara en morbror, en morfar eller en gudfar som är manlig förebild!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-07-31 20:54:00
|
|
Nette |
Jag blir lite sur när jag läser artikeln och en del insändare. Man ska inte dra alla över en kam. Alla män är inte dumma i Huvet. Tråkigt om du fått en dålig uppfattning om dom. Hetropar har samma rätt tycker jag att få hjälp som andra. Har själv funderat på att donera ägg. Och om någon skulle be mig i min vänkrets om att vara Suregat mamma pga sjukdom el ofrivillig barnlöshet.alla kan inte få barn hur gärna dom än vill. skulle jag ställa upp
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-08-02 07:29:00
|
|
piabrooks |
Tycker det verkar somom"Stinaar infertil> Trist for henne.Annu tristare for stina i artikeln att hon tydligen dumpar man och kvinnor till hoger och vanster pga av detta. Ville hon enbart ha en avesjtur? Tor Stina att bebisar ar som lordagsgodis, ungefar? Usch,vilken vidrig artikel.
|
| |