Prästens sexbrott - fall för Uppdrag granskning?

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2006-07-02 13:30:00
Inger Olsson
Tilläggas bör, för de som inget vet och har missat en del av Mayitos comments: Han är mycket fåfäng. Han tror verkligen på att han ensam kan utreda tunga brott och har faktiskt! ett så lågt omdöme att han mailar mig och erbjuder sin hjälp. Och det gör han dessutom med en anonym e-mailadress. Vad är hans e g e n l i g a syfte?
Inlägg #42: Postat: 2006-07-02 13:31:00
Inger Olsson
Mayito, jag vill göra dig uppmärksam på en sak: Att nicka in anonymt innebär inte att Sourze red. kan skydda ditt namn i alla situationer ifall det finns andra misstankar som högre instans vill granska.
Jag hängde upp mig genast på en sak när jag läste komm. av dig till mitt 2:a kapitel tror jag de är i och det var din syn på att "stirra spana". Ur ett socialbiologiskt perspektiv blir du då direkt en antisocial person.
Inlägg #43: Postat: 2006-07-02 13:39:00
Inger Olsson
Slutsatsen blir då: en funtad man resonerar inte som du.
Av kommentarerna att döma, ovan här i tråden, förefaller du ha problem med din egen person.
Schlyter har erbjudit mig att ge honom de komm. som jag finner kränkande. Han har inte tid att granska alla som skrivs. Jag skrev åter att jag hellre lät dem vara kvar. Varför, är kanske dagens gåta...
Inlägg #44: Postat: 2006-07-02 17:46:00
Billy Butt
Inger : ett råd.... tänkt på vad du själv skriver ibland... du har ett stötande sätt ... ofta..jag för en har tröttnat på dig för länge sen.
Inlägg #45: Postat: 2006-07-02 20:04:00
Nartin
BB: hur skulle du beskriva ditt eget "sätt" när du skriver kommentarer?
Inlägg #46: Postat: 2006-07-02 21:08:00
susanna s
För några år sen så hittade jag ett par länkar som hänvisade till två omfattande undersökningar i usa och nya zeeland angående frekvensen falska anmälningar. Jag kommer tyvärr inte ihåg de faktiska satserna men de låg mellan 40-50
Inlägg #47: Postat: 2006-07-02 21:08:00
susanna s
För några år sen så hittade jag ett par länkar som hänvisade till två omfattande undersökningar i usa och nya zeeland angående frekvensen falska anmälningar. Jag kommer tyvärr inte ihåg de faktiska satserna men de låg mellan 40-50
Inlägg #48: Postat: 2006-07-02 21:10:00
susanna s
Nån sån undersökning skulle knappast göras i sverige makthavarna skulle nog vara för rädda för ett icke politiskt korrekt resulat. En av de vanligaste orsakerna till falskanmälningar i ovannämnda undersökningar var att det var ensamma kvinnor som sökte uppmärkasammhet
Inlägg #49: Postat: 2006-07-02 21:10:00
susanna s
Nån sån undersökning skulle knappast göras i sverige makthavarna skulle nog vara för rädda för ett icke politiskt korrekt resulat. En av de vanligaste orsakerna till falskanmälningar i ovannämnda undersökningar var att det var ensamma kvinnor som sökte uppmärkasammhet
Inlägg #50: Postat: 2006-07-02 22:40:00
Billy Butt
SVAR 45: Nartin - jag bemöter dem som skriver kommentarer på samma sätt som de bemöter mig i deras kommentarer. Det gäller även dig!
Inlägg #51: Postat: 2006-07-02 23:02:00
Janne B
Folk har en betydande benägenhet att göra det som Lönar sig i en eller annan mening. Kan man tjäna högst 1000 kr på ett beteende så sker en sak. Om man i ett annat land kan få 1 milj kr för samma sak så behövs hundra tusen advokater för att fixa detta. Jag tänker på låga svenska skade stånd och fantastiska skadestånd i USA.
.
Inlägg #52: Postat: 2006-07-02 23:06:00
susanna s
Skadestånden i sverige för våldtäkter ligger runt 100 000 och det finns faktiskt folk som har mördat för betydligt lägre belopp. Dessurom var en av de vanligaste bakgrunderna inte skadestånd utan att kvinnorna ville ha uppmärksamhet
Inlägg #53: Postat: 2006-07-03 08:42:00
Inger Olsson
Svar 52 susanna s Det är viktigt det du tar upp! För polisen är det här ingen hemlighet - även om B B, Mayito och några till tror visst att det är en enkel biff att anmäla någon för våldtäkt. Man verkar inte förstå vill kanske inte? att brott som ger mer än 2 år kräver allt och ska så göra. Som offer får man då finna sig i precis allt. Även - vad vi annars skulle säga - direkta förnedrande brott mot intrigiteten och om det ska jag inte berätta här.
Inlägg #54: Postat: 2006-07-03 08:43:00
Inger Olsson
Dock, jag förstår att polisen måste göra så här. Kvinnor även män med psykiatriska diagnoser har ju så gott som allltid problem med relationer. Ensamhet blir därför ett symtom. Många som går på soss har i grunden psykiska problem. Det har länge varit känt att s a m t l i g a våldtäktsanmälningar kommer in i statistiken - oavsett om de avskrivs redan på dess orimlighet inom en timme. Gynnar endast feminsitisk teoribildning?
Inlägg #55: Postat: 2006-07-03 08:44:00
Inger Olsson
Vi skulle ju inte över brottet "mord", statistiskt sett, föra in ett mord som någon påstår sig ha gjort och som sen lätt kan avskrivas! Åter en gång: åklagare kan inte straffa en redan sjuk människa. När det gäller falskanmälningar alla brott! är det alltså andra svåra problem/konflikter hos vederbörande som eg. är det mest sorgliga.
Inlägg #56: Postat: 2006-07-03 09:50:00
Janne B
54 Inger/ Orimlighet skriver du. En måndagsmorgon kom en risig kvinna till mig på SOC och berättade att hon blivit våldtagen 27 ggr det senaste dygnet. Jag kände att detta var för stort för mig så jag kallade in min kvinnliga soc.sekreterare. Vi föreslog att hon skulle polisanmäla saken. Nej visst inte, hon var ju inte skadad, men det "var jäkla fel gjort ändå".Det måste vi ju hålla med om.
Inlägg #57: Postat: 2006-07-03 10:01:00
Janne B
Så följde en två timmars lång berättelse som våldsamma samlag. kaffedrickande, butiksbesök, telefonsamtal till vänner mm. Ibland gick mannen in i lägenheten bredvid och spelade kort och drack öl. Trots det klarade han av ytterligare samlag.Han hade den märkliga egenskapen att "tulpanen aldrig slokade" sa hon.Han låste inte in henne. Han sände ut henne på ärenden. Samt 27 våldtäkter. Min kvinnliga kollega frågade hon man/hon gjorde då hon räknade våldtäkter.
Inlägg #58: Postat: 2006-07-03 10:02:00
Janne B
Detta blev väl aldrig klarlagt. Men det blev klart att detta är svårutredda ärenden. Vi på SOC skrev ner en sida om hennes berättelse, om nu ärendet skulle bli aktuellt senare...
Inlägg #59: Postat: 2006-07-03 16:02:00
Inger Olsson
Janne B: Hoppas du förstår vad jag menar när jag säger "orimligheter": typ som jag skrev på ett annat ställe när en kvinna anmälde våldtäkt och beskrev att "sperman rann i flera timmar längs mina ben..." Polisen är ju så beroende av teknisk bevisföring, läkarundersökningar, m m.
Inlägg #60: Postat: 2006-07-03 16:04:00
Inger Olsson
De har däremot ingen kurativ el. psykologisk uppgift och det är ofta för offret mycket kallt att bli genomsynad. Det är ju redan mycket som gör ont. Hörde däremot i dag att 4 av 100 våldtäktsfall gick till rättegång i Stockholm.
Det är absurt och fullständigt o r i m l i g t att de övriga 96 fallen - som förmodligen fick diagnosen: "förundersökning nerlagd" - kan vara falskanmälningar.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...