Prästens sexbrott - fall för Uppdrag granskning?

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2006-06-30 13:26:00
pros
Svar 20: överdriv inte Janne.
Talet/antagandet om sifror är inte dominerande!
Inlägg #22: Postat: 2006-06-30 13:27:00
pros
Siffror :
Inlägg #23: Postat: 2006-06-30 14:30:00
Mine
Hjärtan går inte att köpas,att vilja ha sin vilja igenom på andras bekostnad.Man ska göra något för någon annan.Att bli falsk anmäld,bedömd och dömd,för att sedan utropa,säga hadde -trodde-visste eller det var så lite ,det gör inget.
Inlägg #24: Postat: 2006-06-30 14:39:00
Janne B
21 Det blev inte så mycket klarare nu. Om man inte överdriver eller dominerar? Var hamnar sanningen då? Prosit!.
Inlägg #25: Postat: 2006-06-30 15:20:00
CMO
DNA test frikänner ca 20 av anklagade våldtäktsmän vilket bekräftar andra undersökningar som visat att det är ca 25 av alla anmälningar som är falska. 2-siffran är enbart feministisk propaganda lanserad av Susan Brownmiller. Länk: foxnews.com
Inlägg #26: Postat: 2006-06-30 15:53:00
Mayito
Pros fråga är mycket bra och han prickar - ofrivilligt - mitt i prick. Som ni säkert noterade skrev jag GISSADE. Sen fyllde jag i med att det handlade om en SKICKLIG gissning. Det finns helt enkelt ingen forskning i Sverige. Det finns egentligen ingenting. Det är naturligtvis oerhört anmärkningsvärt bara den omständigheten. Den forskning som finns är ett stort skämt. Juristprofessorn Christian Diesen och hans fantastiska elever står bakom de flesta rapporter.
Inlägg #27: Postat: 2006-06-30 15:54:00
Mayito
Sen finns några journalister som skrivit böcker och annat. Allt detta är så dåligt att man baxnar. Det är till och med så illa att många solklara fall där tjejerna inte bara tagit tillbaka anmälan utan också ERKÄNT att de ljugit hamnar under statistiken för kvinnor som inte fått rätt. Orsaken är att de inte åtalats för falsk tillvitelse. Jag har tidigare nämnt att bara en liten del av de tjejer som till och med ERKÄNNER åtalas.
Inlägg #28: Postat: 2006-06-30 15:54:00
Mayito
Alltså, det finns inga uppgifter att hämta någonstans. Det enda som hjälper är att på egen hand kontrollera anmälningar, följa dem genom rättsprocessen, noga sätta sig in i varje enskilt fall och sen dra sina egna slutsatser. Jag har mäktat med x antal. Då pratar jag om fall där någon/några protesterat mot anmälan/åtalet/domen och på så sätt fått min uppmärksamhet. Sen har jag gjort stickprov bland anmälningar mitt i högen och funnit saker där också.
Inlägg #29: Postat: 2006-06-30 15:55:00
Mayito
Det är utifrån denna erfarenhet jag gissar. Jag är säker på att om det skulle tillsättas en jättegrupp med poliser som under två år enbart sysslade med att försöka bedöma sanningshalten i samtliga anmänlningar skulle resultatet troligen hamna runt 50 procent. Detta är min GISSNING. Jag kan ha fel. Men. Jag kan - faktiskt - ha rätt. Jag har också läst Axbergers rapport medan jag jobbat på brännan och skrattat gott.
Inlägg #30: Postat: 2006-06-30 15:55:00
Mayito
BB:s åsikt får stå för honom. Jag anser att jag redan är uppe i långt över 1-2 procent bara genom de fall jag gått igenom. Det finns alltså en glasklar förklaring till att bara 9 procent den siffran är korrekt! av alla anmälningar leder till fällande dom. Och det beror inte på orimlig bevisbörda, omänskliga domare och annat som brukar tas upp. Det borde fallet med prällen visa med önskvärd tydlighet.
Inlägg #31: Postat: 2006-06-30 15:56:00
Mayito
Men. Låt oss inte debattera detta. Låt oss istället - rent hypotetiskt - anta att jag har rätt. Vad skulle hända då? Tja, de riktiga offrens situation skulle inte försämras. Tvärtom. Första ordern från polisgruppen skulle bli att alla anmälningar ska utredas så noga det går. Alla tjänar nämligen på att det görs omfattande och korrekta utredningar.
Inlägg #32: Postat: 2006-06-30 15:57:00
Mayito
Wow! Tänk er om det i varje fall gjordes brottsplatsundersökningar, tio långa förhör av parterna, noggranna vittnesförhör, omförhör, DNA-tester och hela köret. De riktiga våldtäktsmännen skulle ligga jävligt illa! En drömsituation? Absolut! De oskyldiga männens situation skulle ljusna också. För jag har sett med stigande illamående en sak som förenar alla de män som blivit oskyldigt anklagade/åtalade/dömda.
Inlägg #33: Postat: 2006-06-30 15:57:00
Mayito
Det är att ju fler fakta som kommit fram, ju fler personer som förhörts, ju fler tekniska undersökningar som gjorts - kort och gott, ju mer lika en riktig polisutredning fallen blivit - desto bättre har det gått för dessa män och desto sämre för de anklagande kvinnorna. Märkligt? Nej, det är vedertaget i alla andra sammanhang på detta jordklot att ju mer man kollar något desto enklare är det att närma sig sanningen.
Inlägg #34: Postat: 2006-06-30 15:58:00
Mayito
Nu så. Jag kan ju drömma lite till. Min största önskan är att de nästkommande 10 000 anmälningarna om sexbrott håller BB-kvalitet. Nope, det är inte vad ni tror - utan Big Brother! Tänk er själva att vi alla kan slå oss ner framför DVD:n och jämföra parternas berättelser, polisutredningens resultat, slutsatserna i domarna och mediernas rapporterna av samtliga 10 000 fall och sedan kolla hur det stämmer med det vi ser på inspelningarna.
Inlägg #35: Postat: 2006-06-30 15:59:00
Mayito
Nu kan ju någon invända att "ja, DVD kanske ändå inte speglar sanningen" men lek med tanken. Tänk er att få se alla situationer ur tio olika kameravinklar, med bra ljus och bra ljud. Visst vore det fantastiskt? Då slapp vi ju om inget annat denna evighetsdebatt. Då tror jag att vi alla skulle kunna enas om procentsiffra på ett par procentenheter när. Då vet vi också om BB eller Mayito gissar rätt. Om BB gissar rätt skulle jag vara den förste att erkänna mitt misstag.
Inlägg #36: Postat: 2006-06-30 16:04:00
Mayito
Men vad skulle hända om det visar sig att Mayito gissade rätt?
Inlägg #37: Postat: 2006-06-30 16:20:00
Anna Drangel
Varför säger du "Mayito" och inte "jag" när du pratar om dig själv? Varför inte se alla våldtäkter på DVD? Det borde inte vara så svårt att hitta. Då kan man ju se och avgöra direkt om tjejen "ljuger eller inte". Jag har hört att var 10:e sekund blir ngn våldtagen så det lär gå att göra ganska många filmer...
Inlägg #38: Postat: 2006-06-30 16:27:00
Mayito
Utmärkt idé. Du, jag och några till tittar igenom de kommande 10 000 anmälningarna på DVD och sen enas vi om en procentsiffra. Busenkelt. Ett tips: det finns inspelningar av vissa fall i dag och att säga att dessa hjälpt kvinnorna är att ljuga. Du får dra dina egna slutsatser...
Inlägg #39: Postat: 2006-07-01 19:29:00
Inger Olsson
Svar 37 Håller med: vem pratar "Mayito" om? Denne "Mayito" - som tyvärr saknade Internetkunskaper men som var "sexbrottsexpert" - skickade mig ett mail som visade på hur dåligt insatt han var/är ang. grova brott i stort. Och det pinsamt. Apropå expert på "sexbrott" kan ju också ha en annan betydelse: att "Mayito" själv är "duktig på att utföra denna typ av brott.
Inlägg #40: Postat: 2006-07-01 19:30:00
Inger Olsson
Svar 38 Det beror på i vilket land du ska bevisa ditt s k "filmmaterial"! Där du befinner dig går det väl säkert bra att slänga fram en "snutt"? I Sverige accepteras inte kvarsparande och dubbade frekvenser av inspelningar där man även kan se att kvinnan är drogad. Du vet kanske att det finns förlopp f ö r e och e f t e r, fast det kan väl inte du ha en aning om?
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...