Prästens sexbrott - fall för Uppdrag granskning?

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2006-06-30 10:58:00
Mayito
Hon ville att jag skulle vittna för henne i bedrägeriet. Jag vägrade. Då ringde hon sin pappa i Sverige för att han skulle skriva nåt intyg men han reagerade konstigt nog likadant som jag. Han blev asförbannad och vägrade. Den här typen av bedrägerier är som sagt inte det minsta ovanliga. Hur min före detta kompis kom på idén? Tja, hennes väninnor hade gjort likadant och lyckats...
Inlägg #2: Postat: 2006-06-30 10:59:00
Mayito
Att du sen tror att att våldtäktsanmälningar är ett heligt ämne som svenska tjejer inte skulle falla sig in i att ägna sig åt visar bara på antingen en djup naivitet eller en konsekvent vägran att se verkligheten. Falska anmälningar är enormt vanliga. Vi pratar inte promille. Min gissning - och den är skickligt gjord - är runt 50 procent. Då pratar jag falska och/eller felaktiga anmälningar. Märk skillnaden i ordvalet där.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-30 11:00:00
Mayito
Falskt är när någon medvetet anmäler en våldtäkt som inte inträffat eller vantolkar det som hänt. Tjejen vägrar alltså medge att hon just varit otrogen mot sin pojkvän med hans bästa vän och övertygar sig själv om att hon måste ha blivit våldtagen. Falskt och jävligt elakt. Hon ska givetvis dömas för falsk tillvitelse i det land hon begått brottet. I Sverige sker detta oerhört sällan - trots att kvinnorna erkänt! Det finns ibland en tydlig anledning till att kvinnor tar tillbaka sina anmälningar.
Inlägg #4: Postat: 2006-06-30 11:01:00
Mayito
Felaktiga anmälningar är oftast typ en terapuet, läkare, polis, socialtant, kvinnojourskärring och andra som tolkar precis allt av sexuell karaktär eller får vad som helst till sexövergrepp som polisanmäler eller övertalar "offret" att polisanmäla. Hur många såna fall tror du det finns, Drangel? Ibland är dessa anmälningar förståeliga acceptabla missförstånd osv. Ibland är anmälningarna helt sjuka och direkt olagliga. Hur många tror du åtalas för sånt?
Inlägg #5: Postat: 2006-06-30 11:01:00
Mayito
Nu så. Du blandar päron och äpplen friskt. Du ställer som så många andra debattörer de fall där kvinnor INTE anmäler mot prällens fall. Illa, Drangel, illa. Håll dig till prällens fall och tänk. Tänk noga. Vad visar det? Jo, det visar att vardagsvanliga händelser - som när en man är fysisk MED en kvinna men när kvinnan EFTER en stund inte vill vara med längre - visst hamnar i domstol. Fallet visar ju att det inte är särskilt svårt för en kvinna att få rätt. Eller hur?
Inlägg #6: Postat: 2006-06-30 11:01:00
Mayito
Då är min fråga väldigt enkel, Drangel. Varför använder du inte prällens fall som ett typexempel i våldtäktsdebatten?
Inlägg #7: Postat: 2006-06-30 11:02:00
Mayito
Jag har invändningar mot prällens fall. BB ställer frågan hur KVINNAN agerade. Det är en oerhört intressant fråga som många män gärna vill ställa - förmodligen på grund av egna erfarenheter. Jag vill lägga till en annan fråga. Hade Mayito eller någon annan man lyckats bättre med just denna kvinna? Nu ska jag gå till beachen och se till att mitt sexpack får en fin färg. Under tiden kanske du kan svara på de frågor jag ställt till dig, Drangel.
Inlägg #8: Postat: 2006-06-30 11:02:00
Mayito
Jag har invändningar mot prällens fall. BB ställer frågan hur KVINNAN agerade. Det är en oerhört intressant fråga som många män gärna vill ställa - förmodligen på grund av egna erfarenheter. Jag vill lägga till en annan fråga. Hade Mayito eller någon annan man lyckats bättre med just denna kvinna? Nu ska jag gå till beachen och se till att mitt sexpack får en fin färg. Under tiden kanske du kan svara på de frågor jag ställt till dig, Drangel.
Inlägg #9: Postat: 2006-06-30 11:20:00
Leif-Arne
"Nu ska jag gå till beachen och se till att mitt sexpack får en fin färg" Kontaktannons månne?
Inlägg #10: Postat: 2006-06-30 11:25:00
Anna Drangel
Jag använder alla intryck och det jag har läst om när jag diskuterar våldtäkter mm. Det finns ingen anledning att bara använda sig av ett typbrott. Alla är olika. Jag säger inte att jag är tvärsäker på att tjejen som säger sig ha blivit våldtagen i Alanya faktiskt har blivit det.
Inlägg #11: Postat: 2006-06-30 11:27:00
Anna Drangel
Men med tanke på det jag läst om våldtäkter i Alanya så är det inte helt ovanligt att myndigheterna inte vill att turistorten ska framstå som på något sätt farlig. Det KAN finnas anledning att fundera kring detta. Men det kan också vara så att hon faktiskt försökt att få försäkringspengar... men...
Inlägg #12: Postat: 2006-06-30 11:31:00
Anna Drangel
då frågar jag mig om det inte varit lättare att säga att man blivit rånad. Och hennes kille - som driver en bar där - kan inte han hjälpa henne om hon är pank? Men han kanske inte visste om vad hon gjorde. Att dom vågade. Det är ju inte så bra reklam för vare sig hennes kille barägaren och för hans businessen där att ljuga. Läste att amnesty visst har vissa synpunkter på hur polisen hanterar det här...
Inlägg #13: Postat: 2006-06-30 11:33:00
Anna Drangel
Men lika vanligt som du säger att det är att tjejer ljuger om våldtäkter 50 säger du! är det att tjejer i vissa lägen tar tillbaka sin våldtäktsanmälan.
Inlägg #14: Postat: 2006-06-30 12:00:00
Billy Butt
Det är inte alls 50 som anmäler falskt. Jag skulle vilja påstå att 99 av tjejerna som anmäler våldtäkt talar sanningen. Det är 1 som ljuger och det är 1 för mycket. Låt oss hålla en objektiv nivå på debatten är ni snälla.
Inlägg #15: Postat: 2006-06-30 12:07:00
pros
Många siffror som haglar här.
Jag har hört 10 ett mörkertal.
möjligt att mina siffror är alla former av sexualbrott
Har sökt på Brå och SCBs hemsida utan resultat.
Vart har du, BB, fått siffrorna ifrån?
Inlägg #16: Postat: 2006-06-30 12:19:00
Billy Butt
Det finns inga siffror, men Hans Gunnar Axberger som skrev rapporten till regeringen säger att det handlar om mellan 1 - 2 - Okej?
Inlägg #17: Postat: 2006-06-30 12:20:00
Billy Butt
Han påstår att det kan även vara mindre än 1. Jag är benägen att hålla med honom
Inlägg #18: Postat: 2006-06-30 12:28:00
pros
Ok, bra att veta.
Inlägg #19: Postat: 2006-06-30 12:58:00
Daniel Wijk
Ingen kan ju veta hur många anmälnignar som är falska. Jag tror knappast att statens utredare var speciellt angelägen om att finna en hög siffra precis. Hade han det hade rapporten troligtvis blivit begravd och han gått miste om att få nya uppdrag. Så funkar det i länder där regeringen talar om sanningen och folket ska rätta sig efter det regeringen säger.
Inlägg #20: Postat: 2006-06-30 13:02:00
Janne B
Så i stort sett så handlar denna debatt om några antaganden om gissade procentsiffror. Mycket märkligt.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...