Nidbilderna av Muhammed respektlösa

Den här tråden diskuterar artikeln Nidbilderna av Muhammed respektlösa.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-02-02 21:15:00
Sunny
I Europa lever vi i en sekulariserad värld med demokrati som målet. Vi har frigjort oss ifrån den religiösa makten o utövar våra resp religioner privat sida vid sida. Visst har vi debatter om vår tro: Alla minns vi väl utställningen i kyrkan där Jesus avbildades som homosexuell för några år sedan?Debatten svallade men ingen hotades av bomber.
Inlägg #22: Postat: 2006-02-02 21:41:00
Anders Klasson
Integrationsminister Jens Orback:"vi måste vara toleranta mot islam eftersom när muslimerna blir i majoritet så kommer de att vara toleranta mot oss." Observera att han inte säger ’om’ utan ’när’.
Nån som vågar chansa på att dom
kommer att vara toleranta när dom
är i majoritet efter dom här
globala utbrotten
över några ynka teckningar ???????
Inlägg #23: Postat: 2006-02-02 21:50:00
Friskytten
Vilket snack! Men när Ecce homo chockade och förödmjukade kristna i Uppsala Domkyrka, var var du då? Och när Serrano publicerade fotot på "Piss Christ":ett krucifix nedsänkt i blodig urin, var var du då? På barrikaderna? Knappast Hycklande självhatare, det är vad du är! Du kröker rygg för fanatiker från avlägsna kulturer samtidigt som du har noll känsla för din egen kultur.
Inlägg #24: Postat: 2006-02-02 22:51:00
CMO
Jyllandsposten publicerade inga bilder av Muhammed med gristryne. Det var danska muslimer som bidrog med sådna "falska" nidbilder för att piska upp hat mot danskar
Inlägg #25: Postat: 2006-02-03 09:15:00
El Guatusi
Sa har skriver den egyptiska journalisten Mona El-Tahawy om situationen i Danmark: "While right-wing anti-immigration groups whip up Islamophobia in Denmark, Muslim communities wallow in denial over the increasing role of their own extremists.

As just one example, last August Fadi Abdullatif, the spokesman for the Danish branch of the militant Hizb-ut-Tahrir organization, was charged with calling for the killing of members of the Danish government."
Inlägg #26: Postat: 2006-02-03 10:00:00
Johan
Jag tycker det är så förbannat larvigt .
Det är väl inte så jävla farligt vi svenskar driver med kungen och våra politker.

Vakna upp vi lever på 2000talet
Inlägg #27: Postat: 2006-02-03 10:08:00
Jan E
Fråga: Existerar begreppet humor bland ickesekulariserade muslimer och i så fall hur uttrycks den? Någon?
Inlägg #28: Postat: 2006-02-03 15:31:00
pUs
Jag antar att du upprördes lika mycket av Ecce Homo. Inte.
Inlägg #29: Postat: 2006-02-03 17:06:00
Uno Hansson
Dessa våldsamt överdrivna reaktioner med dödshot mm. visar skrämmande tydligt hur slaviskt hjärntvättade ett homogent lämmeltåg av stora människomassor kan bli. Det visar på ett övertydligt sätt hur oerhört viktiga människornas individuella rättigheter är! Det visar en oerhörd konservatism, intolerans och brist på respekt för avvikande åsikter och prövande innovationer. Hur kan man bli så hjärntvättad så att man slaviskt anammar vad en gubbe skriver för 1400 år sedan utan att någonsin ifrågasätt?
Inlägg #30: Postat: 2006-02-03 19:02:00
Redliner
många skriver att protesterna visar på hur förskräcklig den muslimska världen är. jag tycker å andra sidan att många kommentarer visar på hur okunniga människor i väst är om de senaste årens utveckling i vår del av världen. inte minst tänkte jag på utvecklingen i danmark, där muslimer har haft det riktigt tufft de senaste fem åren. en del här saknar inte bara förståelse utan själva viljan att förstå. läs detta: Länk: aftonbladet.se
Inlägg #31: Postat: 2006-02-03 23:17:00
GunnarL
Jag tycker att artikelförfattaren träffar mitt i prick redan i rubriken: "En arrogant och meningslös provokation". Helt rätt! Och för alla muslimer som läser detta: " Har man inte haft fördomar förut så har man det nu!
Inlägg #32: Postat: 2006-02-05 03:12:00
Mr M
Trist om någon känner sig trampad på. Det känns också like märkligt att debbaten tagit såna proportioner nu. Bilderna publicerades i september. Det var för övrigt inte första gången profeten avbildades heller, det var på 1550-talet vad man vet. 2 länkar till andra bilder:
Länk: zombietime.com
Länk: commons.wikimedia.org
Inlägg #33: Postat: 2006-02-05 11:19:00
Beckisbarnet
Jaha, och sedan när blev det förbjudet att vara respektslös?
Inlägg #34: Postat: 2006-02-05 11:23:00
Beckisbarnet
Finns det något land som har islam som statsreligion som är en demokrati?

Föressten- någon som vet varför det bara är män i moskén?
Inlägg #35: Postat: 2006-02-07 09:42:00
Ramona Danlen
Yttrandefrihet och gränser? Publicera teckningar på profeten Muhammed där går gränsen, sa en muslimsk kille i Angereds gymnasiet i Gbg. Säger koranen det? Då säger jag nej! Ingen religiös text oavsett religion skall sätta gränser för vare sig yttrandefrihet eller demokrati. Punkt!
Inlägg #36: Postat: 2006-02-07 21:21:00
Jan E
Tror att det mesta är sagt.
Länk: tinyurl.com
Inlägg #37: Postat: 2006-02-08 12:45:00
stålis
Ang. rubriken. Ligger det inte i nidbilders natur att vara respektlösa? Har aldrig hört talas om en respektfull nidbild.
Inlägg #38: Postat: 2006-02-21 19:43:00
Peter Liljedahl
Utanförskap???
De har själva tagit avstånd från den civiliserade omvärlden!!!
De utför terrordåd och förföljelse mot icke muslimer, ska vi acceptera det???
Och detta görs i muhammeds namn!!!
Reagerade omvärlden när de länkade ut sina filmer när de skar halsen av alla de hjälparbetare som var i deras närhet, för att hjälpa dessa "missförstådda" muslimer!!!??
Och detta gjordes i muhammeds namn!!!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...