Marijuana suger

Den här tråden diskuterar artikeln Marijuana suger.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2002-03-15 20:27:00
Adolf Hitler
Jahwol, det är bra att ze Kannabis verboten sind.
Kannabis ist eine drog fur negren, invandren und sinnesslöe. Aldrig menad för den Ariske, vite, stolte svensken...

Men allvarligt: Vilket jävla dravel. Är Maria utvecklingsstörd eller???
Inlägg #22: Postat: 2002-03-15 21:07:00
P.A
Fantasi är roligt! Tyvärr saknar Maria fantasi och hittade på en riktigt dålig histora som innehåller alla gamla mediaklyschor om knark som man kan tänka sig. Pillret i ölen, den skitiga lägenheten med stöldgods, "de vackra människorna" kändisar?, massa svammel om luktenså speciell är inte rökdoft, faktiskt, mamman som blir heroinist, killen som dränker sig.. Riktigt, riktigt patetiskt. Hoppas bara att hon själv fattar det och att hon söker proffessionel hjälp för sin mytomani.
Inlägg #23: Postat: 2002-03-16 07:23:00
SmOkEY
Trevligt Folk Röker Holk.......
Inlägg #24: Postat: 2002-03-16 15:14:00
Nicolas Contreras
Jag känner en tjej vars mamma började röka marijuana. Nu är hon heroinmissbrukare och har förlorat vårdnaden om sina tre barn. Och jag känner en man som rökte marijuana. Åtminstone tills han, i ett skönt rus, gick ut i havet och aldrig kom tillbaka.

Hade dessa människor testat nikotin eller alkohol?
Ser du hur absurdt ditt argument är. Enda inkörsporten till drogerna är miljön vi lever i och våra egna beslut.
Inlägg #25: Postat: 2002-03-17 14:00:00
Simon
jävla mytomanjävel! kan sätta 1000kr på att hon aldrig i hela sitt liv rört en drog!

Det där stämmer precis överens med alla dom missupfattningar folk ofta har om marijuanarökare pga socialens propagana tex. bara så ni vet, det är inte sant! Jag röker inte marijuana själv men jag har kontakt med den kulturen och det är INTE ALLS som många verkar tro.
Inlägg #26: Postat: 2002-03-18 02:41:00
neg
Farligt rus?

Hur bedömmer du vad som är ett farligt rus?
Inlägg #27: Postat: 2002-03-20 23:08:00
lex
Vill bara påpeka att nuförtiden finns det ingen skillnad mellan Hasch och Marijuana knappt... De har samma THC mängd vilket är det aktiva ämnet i Cannabis. Skillnade är ruset, vilket i sig är ett pacificistiskt och euforiskt rus som inte framkallar "våldattacker" osv... Anledningen till att Cannabis är den "inkörsporten" till tyngre droger som den klassas som är i själva verket att det är illegalt. Om en legalisering skulle genomföras skulle missbruket av tyngre droger minska markant !
Inlägg #28: Postat: 2002-03-21 18:02:00
catrine
allvarligt talat nu.... maria, jattetrakigt att du har trakiga erfarenheter av cannabisrokare. men dessa personer som du haft oturen att stora pa ar INTE representativa for hur en cannabis rokare ar. skriv ett mail till mig sa kan jag kanske hjalpa dig att fa en mer nyanserad bild av hur verkligheten ser ut.
Inlägg #29: Postat: 2002-03-21 18:04:00
catrine
allvarligt talat nu.... maria, jattetrakigt att du har trakiga erfarenheter av cannabisrokare. men dessa personer som du haft oturen att stota pa ar INTE representativa for hur en cannabis rokare ar. skriv ett mail till mig sa kan jag kanske hjalpa dig att fa en mer nyanserad bild av hur verkligheten ser ut.
Inlägg #30: Postat: 2002-03-26 01:20:00
Michael Mårtensson
Vilket underbart bevis på att alkohol dödar hjärnceller. Detta är det mest patetiska jag läst i hela mitt liv. Plantan har alltså inneboende egenskaper som leder till kriminalitet. Åh, Herregud, hjälp mig innan jag dör av skratt!
Inlägg #31: Postat: 2002-03-26 01:54:00
Michael Mårtensson
Länk till WHO´s cannabisrapport. Nu behöver ni inte undra mer:

Länk: taima.org
Inlägg #32: Postat: 2002-03-26 18:40:00
fredrik
det finns många som förlorat hela sina familjer i bilolyckor. är det ett skäl för att förbjuda trafik?
Inlägg #33: Postat: 2002-04-15 18:16:00
Mikael
"Då är man liksom på samma spår"... eh? Marijuana, hasch och herion skulle alltså vara samma spår? Enda anledningen till det är för att man köper dem på samma ställe därför att de är kriminaliserade.

Hade cannabis varit lagligt hade spåren varit HELT olika.
Inlägg #34: Postat: 2002-04-27 13:40:00
Göran Andersson
Timbuktus krönika?
Var kan man hitta Timbuktus krönika, som tydligen drog igång hela denna debatt? Har sökt här på siten utan resultat. Det kan väl inte vara så att obekväma åsikter plockas bort från sourze?
Inlägg #35: Postat: 2002-08-18 14:11:00
Helen
Hahahaha.
Kofötter och stulna tv-apparater.
Hör du inte själv hur generaliserande du är.
Det du ser är vad du läst i kvällspress och sett när du tittat på dåliga amerikanska deckare.
Vilket får mig att betvivla sanningshalten i ditt inlägg. Förlåt men så är det.
Inlägg #36: Postat: 2002-08-30 03:07:00
JSK
Om förbud vore effektivt skulle cannabis vara vanligare i Holland än i USA och Storbritannien. Så är det inte! Hembränt och cannabis är vanligare än både limsniffning och spikkubba. Konsumtionen styrs helt enkelt av annat än lagar.
Inlägg #37: Postat: 2003-04-25 16:24:00
Anders
Tur att folk vet vad dom snackar om.... Tycker synd om personen som skrivit detta..
Inlägg #38: Postat: 2005-03-17 23:10:00
thejls
Herregud Maria... :S
Snälla vad vet du igentligen? INGENTING. Läs på lite innan du börjar prata du gör bara folk otroligt irreterade. "marijuana leder till hash" ?!
Vet du ens vad marijuana och hash är för nåt? Folk som röker på behöver absolut inte gå över till starkare droger! Det är ett val man gör, alla som röker på är inte heller kriminella galningar som du får det att låta som... Och jag ska berätta dig att man hittar på bra massa fler dumheter med alkohol än "braj".
Inlägg #39: Postat: 2009-06-15 14:52:00
Falizo21
Sånt här gör en jävligt förbannad.. det är folk som du som är inkörsporten till tyngre droger så j*vla sorgligt
Inlägg #40: Postat: 2010-01-07 20:12:00
Purple Haze
Hahahaha detta var det roligaste jag läst på ett bra tag om droger!!

Börja med titeln bara.. "Marijuana suger" :D Undras om Maria är medlem av någon anti-drogorganisation som försöker appelera till yngre generationer genom att använda hippt xD lingo ._o

Maria borde absolut kolla skallen, en eller tre gånger... och börja läsa på. Ingen människa med annat än sallad i skallen kan möjligen tro på detta.

"Alkohol är också farligt, i stora mängder. Men du behöver inte särskilt mycket marijuana för att hamna i ett farligt rus, eller bli beroende. Eller vad man nu vill kalla tillståndet som man hamnar i, där man hela tiden söker dessa rus och kickar."

Alkohol är farligt, i ALLA mängder. Det DÖDAR hjärnceller och som vi alla vet, reproduceras inte hjärnceller, det sliter ut levern och det är ett GIFT, inte en DROG. Vet du inte vad tillståndet heter ens, ta reda på det då, hur ska du bli tagen seriöst om du som skribent visar att du inte ens vet vad du skriver om??

"Jag känner en tjej vars mamma började röka marijuana. Nu är hon heroinmissbrukare och har förlorat vårdnaden om sina tre barn."

Bra som fasen att hon förlorade vårdnaden om detta nu är sant, för en människa som går från majja till heroin ska inte ha några barn.. ens om den aldrig har eller kommer att testa droger dock var det ju tilfället här.

"Och jag känner en man som rökte marijuana. Åtminstone tills han, i ett skönt rus, gick ut i havet och aldrig kom tillbaka."

Känner du honom? Hur vet du att han lever om han inte kom tillbaka? Haha.. seriöst..... leta reda på huvudet innan du ljuger!! för man ska va KRAAAAFTIGT syrad om man knallar ut i vatten och dör, något som skulle vara omöjligt med marijuana, man förlorar lixom inte känseln.. tvärtom, den förhöjs!!
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...