Emilios hot mot Pernilla: en bisarr kulturkrock

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2005-08-26 14:17:00
Billy Butt
Om jag visste det skulle jag definitivt inte publicera informationen på Sourze utan jag skulle istället satsa på de nummrerna. Jag förstår dock inte din poäng?
Inlägg #2: Postat: 2005-08-26 14:27:00
Lena Katharina
Min poäng är att du lika gärna kunde gissa vilka lottosiffror som ska dras på lördag och skriva en artikel om det istället. Vad grundar jag då denna uppfattning på? Jo, du har ingen inblick i vad som pågått/pågår mellan de f.d makarna
mer än att skvallret säger att det varit/är turbulent.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-26 14:27:00
Lena Katharina
Ingrosso är vad jag vet svensk, med italienskt ursprung. Utifrån det drar du slutsatsen att allt handlar om en kulturkrock och att hotet är en överdramatisering som Pernilla valt att anmäla för att göra Ingrosso "löjlig" inför allmänheten när hon i själva verket vet att allt bara är en kulturkrock och att han egentligen inget "illa" menar. Jösses. Vilka spekulationer och vilda gissningar. Som sagt, dra in en artikel om lottonumren när du likaså är igång.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-26 14:28:00
Leif-Arne
Detta är överhuvud ett alldeles för trist och privat för att bedriva debatt omkring.

Vad gäller hot, så menar jag att man aldrig, säger alldrig skall uttala hot som man inte menar.

Analog om någon hotar mig till livet så tar jag det på allvar. Gör inte dettta.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-26 14:40:00
Janne B
Jag försökte en gång beskriva Butt här men fickj snabbt till svar att du känner mig inte...Helt korrekt svar.
Men Butts skvallerhörna utgår ju från att Butt vet det mesta om folks innersta tankar och bevekelsegrunder. Ett hot är inte ett hot utan bara PR?
Inlägg #6: Postat: 2005-08-26 15:10:00
Billy Butt
Om ni tar besväret och läser min artikel igen kan ni se att jag GER EN TES OM VARFÖR jag tror att det kan vara som det är. Min tes byggs på olika sätt som sydländks män och svenska kvinnor agerar. Ni har nog inte riktigt fattat poängen bakom denna artikeln - särskilt du Lena Katarina. Sanningen är att jag vet betydligt mer om Ingrosso/Wahlgren grejen än vad jag skriver här. Här ger jag bara en hållbart tes om hur det kan förhåller sig.
Inlägg #7: Postat: 2005-08-26 15:28:00
Leif-Arne
Tes och tes. Grundregeln borde vara i alla sådana fall. En polisanmälan är inlämnad, den blir förhoppnigsvis seriöst behandlad.

Att spekulera i att anmälaren i detta fall är oseriös ger en mycket olustig känsla. Ge fan i att spekulera när det gäller namngivna personer!!
Inlägg #8: Postat: 2005-08-26 15:30:00
Billy Butt
Det handlar inte om spekulation! Min artikel handlar om en tes om varför en svenskfödd kvinna känner sig hotad av en utländskfödd man - läs texten för f-n!
Inlägg #9: Postat: 2005-08-26 15:53:00
pUs
Visst, men poängen är väl i så fall att hon inte borde känna sig hotad, eftersom hon sannolikt känner till sin ex-mans hetlevrade humör vid det här laget - det torde nog ha visat sig under årens lopp. Tesen haltar lite.
Inlägg #10: Postat: 2005-08-26 15:57:00
Leif-Arne
I detta fall spekulerar du i att en namngiven persons anmälan om hot eventuellt inte skulle vara seriöst underbyggd. Det är snudd på förtal. Om än med retorisk finess.
Jag känner inte P. men hon har en absolut rätt att bli trodd.
Dina teser kan du utveckla hur mycket du vill., men misstänkliggör inte en kvinna som, kankända, upplever ett reellt hot.
Inlägg #11: Postat: 2005-08-26 16:51:00
Lena Katharina
Butt, jag har för f-n läst texten och jag förstår mycket väl vilken poäng du försöker bevisa. MEN; jag tycker att din tes är VÄLDIGT dåligt underbyggd, otroligt spekulativ och även om du nu i efterhand försöker ge sken av att du minsann vet mycket mer känner om parterna än vad din text ger sken av, håller jag det för otroligt att du verkligen medelst egna ögon och öron är så väl insatt i deras två sekler långa förhållande att du har rätt att avfärda Pernillas polisamälan såsom du gör.
Inlägg #12: Postat: 2005-08-27 09:41:00
Billy Butt
Lena Katarina, om du verkligen tycker att min tes är dåligt underbyggd, då vet du inte mycket om den sydländska kulturerna och hur de förhåller sig till de nordiska.Jag avfärdar inte Pernillas anmälan. Jag försöker förklara vad saken handlar om eftersom jag har tillgång till information som varken du eller journalisterna har.Kändiskretsarna i Sthlm är små. Alla vet vad allka andra gör.
Inlägg #13: Postat: 2005-08-27 11:50:00
Lena Katharina
Butt, jag är sedan snart 15 år sambo med en sydeuropé, så tro inte att du är den enda med kunskap om svenskar versus sydeuropeér. Jag säger det igen, din tes är dåligt underbyggd. Dessutom är det väldigt märkligt att när du blir lite trängd, så har du jämt och ständigt i kommentatortrådarna "tillgång till information som ingen annan har". Jag har sett dig använda dig av det argumentet förut och kan meddela dig att jag inte köper det.
Inlägg #14: Postat: 2005-08-27 11:50:00
Lena Katharina
Kändiskretsarna i Stockholm får vara hur små de vill, och ni må skvallra värre än kärringar i en by, skvaller är aldrig ett giltigt skäl att avfärda - jo, du avfärdar Pernilla - en anmälan om dödshot med att "det faktiskt handlar om hett temperament och inget annat". Pst, om man ska tro andra källor så har dessa hot pågått under flera år och därmed spricker din tes om "hastigt uppblommande vrede på grund av sydländsk härkomst" än mer.
Inlägg #15: Postat: 2005-08-27 12:44:00
Inger Olsson
BB: Din tes är felaktig. Du kallar dessutom irländare/engelsmän för sydeuropéer.
Skulle en spanjor, grek, italienare, fransk eller varför inte en arab hota någon annan till livet, så m e n a r man det också. Däremot kan man diskutera en "cykelslang" i timmar, men det är en annan historia.
Inlägg #16: Postat: 2005-08-27 12:45:00
Inger Olsson
Du blandar nog ihop "passion" med dödshot... Fast, det är också en sanning med modifikation. Sydeuropeér är inte mer passionerade när det väl kommer till kritan än svenska män el. kvinnor. Bara tjatigare...;-
Engelsmän har en annan råare humor. Som vi. "Släng dig i väggen" och du kan bildligt talat dö...
Inlägg #17: Postat: 2005-08-27 12:45:00
Inger Olsson
Nej Billy, det du skriver om är mycket lågt. Och Lena Katharina med flera här har rätt. Och du borde lyssna. Du är så pass gammal att man skulle kunna förvänta sig lite sans och vett gn mognad.
Inlägg #18: Postat: 2005-08-27 13:25:00
Billy Butt
Inger svar 15 Var har jag kallat engelsmän och irländare för "sydeuropéer? Är du inte ute och syklar lite? Jag har förklarat niaserna i engelska språket.
Inlägg #19: Postat: 2005-08-27 13:28:00
Billy Butt
Lena Katarina och andra har rätt till sina åsikter. Jag har rätt till mina. Om de skrev deras åsikter skulle de säkert också få en massa sådana här kommentarer. Förresten jag känner mig INTE "trängd" svar 13. Jag är alldeles för garvad för det Lena Katarina! Du skulle inte kunna "tränga mig" även om du försökte. Vi har olika åsikter - acceptera det och ägna dig istället åt ditt feministisk skit!
Inlägg #20: Postat: 2005-08-27 13:30:00
Billy Butt
Inger - Jag skriver det jag skriver utifrån drygt 40 fyrtio års erfaremhet av relationer med svenskar. Du måste förstå att under så lång tid iakttar man en och annan sak.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...