Emilios hot mot Pernilla: en bisarr kulturkrock

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2005-08-28 02:53:00
Ticoroman
Jag förstår inte vad tusan ni tjafsar om. BB skrev en artikel om hur han uppfattar invandrarnas beteende. Artikeln handlar indirekt om Pernilla och Emilio MED DET ÄR INTE HUVUDTESEN. Jag kommer från Balkan och kan själv bekräfta en del av det som BB skriver.
Inlägg #42: Postat: 2005-08-28 02:54:00
Ticoroman
Tjafsar bråkar man med någon så är det ett mycket grovt språk man använder, t ex dödshot och andra otrevliga svordomar. Man menar dock inte ett skit av det. Man kommer inte döda någon. Det är bara ett sätt att få ur sig agressionerna. Jag försvarar inte det sättet, men det är så det är. Svenskarna är nog smartare än oss när det gäller detta.
Inlägg #43: Postat: 2005-08-28 10:39:00
Bob X
Seså, Ticoroman, ni balkan-människor har ju faktiskt ovanligt lätt att sätt handling till orden, eller hur?
Inlägg #44: Postat: 2005-08-28 13:51:00
Ticoroman
Bob X, poängen är att det inte är ovanligt att man i stundens hetta vräker ur sig all slags tillmälen, men att man sällan menar allt man säger. Det är inte helt ovanligt att man vid bråk t.ex. hotar till livet och grejer, men man menar det inte bokstavligen precis som i BBs exempel från engelskan i hans artikel. Vad gäller din fråga så kan jag inte svara på den i vi-form.
Inlägg #45: Postat: 2005-08-28 18:46:00
Inger Olsson
Bob X: eller ord till handling. Det har pensionärer i Svedala fått känna på...
Ticoman: Att kvinnor från Balkan inte har något emot t ex svenska män är väl inte konstigt? Ett väl känt "fenomen"...
Fortf. sydeuropeér dricker inte på samma sätt som de från Balkan. Ofta är alkohol inblandat i bråk. Även på "hemmafronten"...
Inlägg #46: Postat: 2005-08-28 18:51:00
Inger Olsson
Du får skilja på att uttrycka känslor, - vilket kan skilja på olika folkgrupper - till steget att dödshota någon.
Vad jag förstår finns det även barn inblandade i den relation som omtalas och då tror jag inte att de där "starka känslorna" - som du vill ge sken av att det handlar om - är i grunden så "starka"...
Inlägg #47: Postat: 2005-08-28 20:43:00
Ticoroman
Inger Olsson, jag hänger inte med när det gäller ditt uttalande om att kvinnor från Balkan inte skulle ha något emot svenska män. Det må vara så vad det nu innebär att "inte ha något emot", varför skulle vi/de ha något emot någon?, men vad har det med saken att göra? Sedan har jag inte sagt något om att det skulle vara "starkt" att dödshota något. Jag har bara konstaterat att det förekommer, men att det mest är ord.
Inlägg #48: Postat: 2005-08-28 22:48:00
Inger Olsson
Ticroroman: Tvärtom. Kvinnorna från Balkan har inget e m o t svenska män.
Inlägg #49: Postat: 2005-08-29 00:08:00
Ticoroman
Inger Olsson: Ja, jag förstod det. Jag undrade bara hur det var kopplat till denna diskussion? :- Hur ska uttalandet tolkas, och vad har det att göra med det jag skrev tidigare? Varken män eller kvinnor i allmänhet från Balkan har väl något e m o t svenska män eller kvinnor. :-
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...