Ni hjälper terroristerna

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2005-07-17 16:58:00
Jan Schmidt
Svar 51-52: Har du kollat den här: Occidentalism
The West in the Eyes of its Enemies.
Ian Buruma och Avishai Margalit.
Penguin Press, 2004. Själv har jag bara läst en recension av den, i Flamman, som sågade den länk:Länk: flamman.se men den står på inköps/låne-listan.
Inlägg #62: Postat: 2005-07-17 17:01:00
Jan Schmidt
Svar 58: Nå, det är ju inte fråga om underhållningslitteratur, direkt. Och jag instämmer inte i din kritik för övrigt, men det kan ju bero på våra olika ideologiska utgångspunkter, liksom...
Inlägg #63: Postat: 2005-07-17 19:38:00
El Guatusi
/57 Jag har inte talat om underlagsenhet! Jag har talat om ett patriarkaliskt samhalle dar utvecklingen hindras av de privlegierade ofta prasterskapet. Visst, jag har hela tiden papekat att det var EUs forbannade plikt att komma med ett annat demokratiseringsprojekt an det amerikanska.
Inlägg #64: Postat: 2005-07-17 19:42:00
El Guatusi
Maste inflika enb annan sak, som gatt vissa forbi: vad vi talar om ar inte en motsattning mellan demokrati/frihet o Islam utan islamism, dvs en doktrin som utnyttjar Koranens relativt lila antal legislativa shuror till tolkningar som ofta ar oacceptabla, aven - framfor allt! - for en rattroende muslim.
Inlägg #65: Postat: 2005-07-18 01:42:00
Piripiri
/64 Nu förstår jag dig inte alls. Det som föranledde denna och en tidigare artikel var en krönika av Ulf Nilson i Expressen med titeln "Islam är en farlig religion". Det är alltså en bredsida inte mot islamismen utan mot islam, en religion till vilken närmare en miljard av jordens befolkning bekänner sig
Inlägg #66: Postat: 2005-07-18 08:30:00
El Guatusi
/65 tabloidpressen har en enorm genomslagskraft o kan framkialla nodvandig debatt - bra! Men jag tycker overlag att man tar tabloidpressens skribenter pa alltfor stort allvar. AB & Exp ar inte fora for djuplodande analyser... kort o klatschigt ar modellen. Var diskussion om Islam/islamism, Ost/Vast ar nodvandig, men lat oss inte blanda in tabloiderna mer an nodvandigt...
Inlägg #67: Postat: 2005-07-20 22:47:00
Anders Klasson
Kvällspressen inget
lämpligt forum för diskussion om islam ???? Är kvälls pressen lämplig
överhuvudtaget ? Aftonbladet lär ha
en del underliga kufer, en var
pedofil det har nog expressen oxå.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...