Vi har båda rätt - Michael Lundahl och jag

Den här tråden diskuterar artikeln Vi har båda rätt - Michael Lundahl och jag.
Inlägg #1: Postat: 2005-06-30 13:58:00
Nähädu
Där ser man, Billy. Kom bara ihåg detta gamla fina ordspråk: Varför ser du grandet i din broders öga, men inte bjälken
i ditt eget? /Fredrik Sjödin/Nähädu
Inlägg #2: Postat: 2005-06-30 14:42:00
Nartin
Att du kan tala 6 språk har väl ingenting att göra med din eventuella kunskap om rättsväsendet. Generellt tycker jag att det är ganska dålig debatteknik att behöva ta till argument som "livserfarenhet" när man debatterar med yngre personer. Kan man säga att det är en härskarteknik?
Personligen tycker jag att Lundahl sällan har fel i sak, men att hans argument ofta drunknar i hans svada.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-30 17:09:00
Michael Lundahl
En artikel där jag håller med dig på vissa stycken... men nu känns det faktistk riktigt besvärande att du under *ytterligare* en dag fortsätter med det här. Har du pejlat läget om detta är något läsarna vill läsa om i en dag till?
Inlägg #4: Postat: 2005-06-30 19:01:00
Anders Klasson
Att hänvisa till Sifo:s undersökningar
ger jag inte mycket för.Om bara
Folk lär sig att Sifo gör allt större
misstag inför t.ex varje val
oavsett om det gäller Riksdagsval,
EU-parlamentsval eller Folkomröstning så skulle dom se
att Sifo blir en alltmindre tillförlitlig
källa.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-30 22:27:00
Annika Lundgren
BB: Erfarenheter är värdefulla, men många vill inte se det. Diskussion kan bidra till att de förlorar sitt syfte, när ordväxlingarna tar vid. Men allra mest kan de åsidosättas av att någon utnyttjar också den situationen för att försöka bli hjälte. Kanske det är dags för time-out och eftertanke.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-30 22:36:00
Michael Lundahl
Förresten bör du indvika att nämna Jan Guilliou som exempel på folk som inte motiverar sina åsikter... för är det något den mannen gör så är det just det. Han - om någon bland kolumnister - argumenterar för sin ståndpunkt och gör det väl. Även andra kolumnister/opinionsbildare gör så... som exempelvis Yrsa Stenius.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-30 23:24:00
Jan E
Jag föreslår att redaktionen i fortsättningen refuserar alla artiklar som handlar om Billy Butts självbild och kändisars behov av media. Åtminstone för ett bra tag framöver. Det finns mer angelägna behov att fylla spalterna med.
Inlägg #8: Postat: 2005-07-01 07:08:00
Per W
Jag föredrar nog ML:s sakliga, ibland "debattfundmentalistiska" hållningssätt och smått koleriska kommentarer än BB:s hållningslösa svammel.
Inlägg #9: Postat: 2005-07-01 22:37:00
Mysan
Gud! är det någon som orkar bry sig?
Laddar...