Inlägg #41: Postat: 2005-03-04 00:50:00
|
Lena Katharina |
Ok, jag ska påminna dig om ditt synesätt när jag syr ihop din anal och såret i ditt bakhuvud. Glöm bara inte att tacka mig och kom ihåg, det finns egentligen inga offer, det beror på hur man väljer att saker och ting.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2005-03-04 00:51:00
|
Fafner |
Lena : Du har nog aldrig haft chans att träffa många som lever sig in i offer rollen och som lider hela livet. Jag har dock det och det är sorgligt och tragiskt på många sätt. Skillnaden mellan hur två personer reagerar på en snarlijk situation kan vara enorm. Att påtvinga folk en offer roll hjälper INTE, tvärtom.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2005-03-04 00:54:00
|
Fafner |
Fick moralisterna som dom ville så skulle Anna må dåligt över det som hände och anmäla grannen som i sin tur skulle må dåligt över det som hände. Vem vinner? Nej just det, alla förlorar.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2005-03-04 00:56:00
|
Lena Katharina |
Fafner, vad du inte tycks förstå är att många inte behöver leva sig in i offerrollen, de lever redan med den, ibland sedan barnsben. Det är inte, som du helt vill tro, påtvingat av elaka feminister som säger att det ska vara så.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2005-03-04 00:58:00
|
Lena Katharina |
Mår inte Anna dåligt av händelsen är det A ok. Men, Anna är en individuell människa, med individuella tankar och tankesätt. Det Anna inte mår dåligt av, kanske "Petra" mår pissdåligt av.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2005-03-04 00:59:00
|
Fafner |
Feminister har inte hela skulden, det påstår jag inte. Men vår sexualpolitik och moral är problematisk på många sätt och skapandet av offer är ett samhällsproblem. Om du vill blunda för existensen av detta och inte göra något åt det så är det synd. Men vill du verkligen sätta din moral framför andra människors lidande?
|
|
Inlägg #47: Postat: 2005-03-04 01:00:00
|
Fafner |
Visst är det så, men vill du att Petra skall må dåligt av detta? Om inte så bör du stödja en liberal sexualpolitik.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2005-03-04 01:04:00
|
Lena Katharina |
Jag vill inte att Petra ska må dåligt av detta, men det handlar inte om mig, det handlar om Petra! En liberal sexualpolitik som bortsåg från ännu mer än idag, skulle inte få Petra att må bättre. Lika lite som att en allmän "knulla det du kan, oavsett" skulle få henne att må bättre.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2005-03-04 01:05:00
|
Lena Katharina |
Min personliga moral har nothing och intet att göra i denna debatt, den är rigorös. Men, så länge det handlar om andra, och inte mig själv, kan jag inte låta den styra.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2005-03-04 01:08:00
|
Fafner |
Liberalisering för med sig mer gott än ont. Så mycket har vi sett genom historien. Visst finns det alltid några som hamnar i kläm men du har liberalister att tacka för att du kan onanera med gott samvete. Om en person mår dåligt över fyllesex på en skadlig nivå så måste du fråga dig VARFÖR? När du vet svaret så vet du mina argument för varför man behöver förändring. Men du verkar inte hålla med mig, vad vill du göra rent konkret åt dagens lagar?
|
|
Inlägg #51: Postat: 2005-03-04 01:18:00
|
Lena Katharina |
Jaså, kan du ge mig lite exempel på att liberalismen fört med sig mer gott än ont genom historien?
All sex även fyllesex som sker på en skadlig nivå är illa för de inblandade, anser inte du det? Åt lagarna finns en del att göra, men det viktigaste är att få människor att tänka. Tänkte flera till ordentligt skulle många situationer inte uppstå.
|
|
Inlägg #52: Postat: 2005-03-04 01:26:00
|
Fafner |
Exempel : #1 : Onani, denna harmlösa företeelse var ytterst skambelaggd och betraktad som en störning. #2 : Homosexualitet, hatade, brända på bål, i vår tid enbart klassade som psykiskt psyka, betraktade som personer som rövade bort unga pojkar, många homosexuella mådde mycket dåligt, tog livet av sig etc. Kvinnors sexuella frigörelse o.s.v. Liberalismen har hjälpt många men än är det långt kvar. Mer gott än ont är det iaf, eller vill du se bögbål på torget?
|
|
Inlägg #53: Postat: 2005-03-04 01:28:00
|
Fafner |
Fyllesex som är skadlig är olycklig men om skadan kommer från något som man kan fixa med öppnare attityder så anser jag att lösningen skall komma från det hållet och inte hårdare lagar.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2005-03-04 01:31:00
|
Daniel Wijk |
Lena Katharina: Om du vill ha ett samhälle där problem inte kommer att uppstå pga att folk ska tänka efter så får du fortsätta drömma. Folk tycker olika och tänker olika om allt mellan himmel och jord, det komemr du inte att kunna ändra på. Vad som känns okay för dig kanske inte är okay för en annan, i vissa fall är det jättesvårt att veta vad som är okay för en person man just träffat eller ens en person man känt sedan länge.
|
|
Inlägg #55: Postat: 2005-03-04 01:50:00
|
Lena Katharina |
Det är ju just det jag säger, vi är alla _individer_, problem kommer att fortsätta uppstå i all evinnerlighet, och nej, jag vill inte bränna bögar på bål, jag vill helst omvända dom;
|
|
Inlägg #56: Postat: 2005-03-04 01:51:00
|
AmerikaMike |
Jan E Vem säger att hon blev påsatt när hon låg och sov ruset av sig? Jag tror du har missupfattat händelseförloppet.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2005-03-04 08:41:00
|
Thomas L. Aabo |
Mike, exakt. Hon kan mycket väl vara vaken men först få minnesfunktionen inkopplad mitt i.
Jan E verkar mest vara här för att putsa sin egen gloria.
|
|
Inlägg #58: Postat: 2005-03-04 12:18:00
|
Anna Ekelund |
Med min artikel ville jag just visa att man KAN vara vid sina sinnes fulla bruk, om än alkoholpåverkad, men sedan tappa minnet. Jag sov inte. Jag hade sex med grannen. Vi var båda med på det, även om jag sedan inte mindes det. Det ska han inte ha skit för.
|
|
Inlägg #59: Postat: 2005-03-04 12:45:00
|
crypto |
och nej, jag vill inte bränna bögar på bål, jag vill helst omvända dom;
Lena .........var detta på skämt?
|
|
Inlägg #60: Postat: 2005-03-04 12:47:00
|
Lena Katharina |
Med all respekt, Anna. Om du tappat minnet, hur kan du då veta att du var med på det? Du kan lika gärna ha blivit utnyttjad. Dock, det är ju en fria-situation, eftersom du inte har nåt minne av varken bu eller bä.
|
|