Utgå inte från våldtäkt

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2005-03-04 00:12:00
Lena Katharina
Fafner: utveckla "att vi gör _barn_ och kvinnor till offer är ett faktum", när kom barn in i denna sexdebatt, och vad menar du med att "vi" gör barn till offer i denna sagda debatt?
Sen, din inställning är liberal och jättefin, men ta i beaktelse att alla funkar inte som du och "kåta" Anna, och de som enligt dig har en "sexfientlig inställning" ska väl inte per automatik förlora sin vetorätt?
Inlägg #22: Postat: 2005-03-04 00:16:00
Lena Katharina
Anna: Män och kvinnor bär samma ansvar, vem i hela friden har ifrågasatt det? Vem?? Sen är det lite tråkigt att du avslutar svar 20 med att antyda att Jan E är ett stiffo, med underbetytt, dålig sexuell inlevelse dålig fantasi. Du har redan delgett alla att du är en kåtbock, tror du det blir tydligare om du kommer med små dåliga hintar?
Inlägg #23: Postat: 2005-03-04 00:25:00
Fafner
Barn och kvinnor delar samma öde i sexualhistorien och således lätta att hänvisa till. Att man gör dom till oskuldsfulla varelser o.s.v. Med "vi" så menade jag samhället i stort. Folk får ha vilken inställning de vill för min del så länge som de inte börjar säga vad jag personligen får och inte får göra med en samtyckande partner.
Inlägg #24: Postat: 2005-03-04 00:27:00
Jan E
Fafner: Jag har varken en sexfientlig inställning eller moraliserar över andras fyllesex. Om vi nu en stund bortser från Anna och i stället talar allmänt om sexbrott så inser alla att det är svåra brott att utreda, och kommer alltid att vara. Och lagarna idag kan tolkas lite hur som helst. Det torde knappast ha undgått någon. Och ett problem med den nya sexbrottslag som kommer 1 april är att den inte innehåller någon samtyckesbestämmelse – som i många andra länder.
Inlägg #25: Postat: 2005-03-04 00:27:00
Jan E
En sån bestämmelse skulle på ett positivt sätt flytta fokus från offret till gärningsmannen och göra parterna mer jämställda i rätten. Men detta har jag redogjort för noga i andra debatter och det känns därför lite tröttsamt att tjata om det igen. Och du Fafner, vi inte bara GÖR barn och kvinnor till offer i sexbrott – de ÄR offer!
Inlägg #26: Postat: 2005-03-04 00:27:00
Jan E
Anna: vilket jävla skitsnack du kommer med! Är det ditt ansvar att se till att inte bli påsatt när du ligger och sover ruset av dig?! Samt informera en eventuell påsättare i förväg om att du har hiv om det nu hade varit så?! Hur i helvete tänker du?
Inlägg #27: Postat: 2005-03-04 00:28:00
Fafner
Jag lyssnar på alla argument, även från sexfientliga moralister. Men jag tänker inte sitta tyst medan vi för sverige tillbaka till en sexuell medeltid. Det är en nymoralism på frammarsch och vi har redan börjat förändra våldtäktsbegreppet vilket är ett steg i helt fel riktning. Att man moraliserar över gruppsex, fyllesex o.s.v.
Inlägg #28: Postat: 2005-03-04 00:29:00
Lena Katharina
Du får göra precis vad du vill, Fafner, så länge det är i samförstånd med din samlagspartner. Det är fullständigt egalt vad du pysslar med. Lämna dock barn utanför denna diskussion, barn och sexualitet är lite mer heligt än vuxna och sexulalitet. Sen kan du ju fundera en sekund på varför kvinnor och barns sexualhistoria i mångt och mycket är rätt bedrövlig.
Inlägg #29: Postat: 2005-03-04 00:32:00
Fafner
De ÄR offer??? De blir offer med den inställningen. Du inser inte att samhällets yttre påverkan på en person kan helt få denne att ändra uppfattning i diverse frågor. Om en tjej hade fyllesex och folk kallar henne offer och säger att hon blev våldtagen så kan denne person mycket väl forma sig efter den rollen. Det är ett dokumenterat faktum. Så länge vi ser kvinnor som offer så kommer de att vara det, men det är ett VAL som kvinnor har.
Inlägg #30: Postat: 2005-03-04 00:33:00
Jan E
Fafner: Ingen här har på något sätt haft några synpunkter på vad du gör med en samtyckande partner. Lägg av med att försöka tolka vad folk tycker och läs istället vad de skriver!
Inlägg #31: Postat: 2005-03-04 00:34:00
Lena Katharina
Sexuell medeltid? säger du i samma andetag som det mer än någonsin är full exponering av silikonbröst, rakade fittor och bekännelser av typen " jag knullade en hel vecka med Rolling Stones".
Kom inte och påstå att samhället är på väg in i en sexuell tillbakagång, tvärtom.
Inlägg #32: Postat: 2005-03-04 00:36:00
Lena Katharina
Jaså, det säger du, Fafner. Du menar att kvinnor väljer att vara offer? Låt mig fråga dig: hur ofta har du blivit penetrerad i analen utan din vilja? Hur ofta har du fått en kuk nerkörd i halsen och tvingats svälja spyan?
Inlägg #33: Postat: 2005-03-04 00:37:00
Fafner
Lena : Du faller i fällan igen. Helt spontant så säger du att barns sexualitet är lite heligare än kvinnors etc. Detta är något som går i perioder, man brukade se på kvinnors sexualitet som man ser på barns sexualitet idag. Historien upprepar sig och samma mönste syns gång på gång.
Inlägg #34: Postat: 2005-03-04 00:37:00
Fafner
Vi flyttar bara fram gränserna lite men har fortfarande en lång väg att gå. Sexualhistorian är bedrövlig mycket tack vare kristen moralism. Idag har vi feministisk moralism vilket inte så direkt mycket bättre. Fast vi bränner iaf inte homosexuella på bål numera.
Inlägg #35: Postat: 2005-03-04 00:39:00
Lena Katharina
Hur många sådana rättprotokoll har du läst? Hur många sådana bildbevis har du sett? Hur många sådana vittnesläkare har du hört?
Inlägg #36: Postat: 2005-03-04 00:41:00
Lena Katharina
Fafner, vilken fälla faller jag i? En pedofils fälla, eller? Tycker du att man ska gå tillbaka till medeltiden då alla kvinnor, oavsett ålder ansågs mogna att knullas?
Inlägg #37: Postat: 2005-03-04 00:44:00
Lena Katharina
Ok Fafner, berätta då för mig hur en perfekt värld ser ut enligt Fafner. Jag är rätt nyfiken på att höra din version av den perfekta sexuella världen. Shoot!
Inlägg #38: Postat: 2005-03-04 00:45:00
Fafner
Som sagt innan så talar vi alltså INTE om våldtäkt utan om sex som sker med enkelt samtycke. T.ex. fyllesex. Anna kunde valt att vara ett offer och anmäla sin granne om hon hade varit av moralpaniklägret och hon kunde mått dåligt över det som skedde. Det är ett val. Visst är det surt om man blir våldtagen men även våldtäkt kan hanteras på bra och dåliga sätt.
Inlägg #39: Postat: 2005-03-04 00:47:00
Lena Katharina
Åh, så det är bara panikslagna moralister som kan bli våldtagna på riktigt? Man väljer alltså hur man ska se på situationer...så om du blir rånad, nerslagen och påklubbad analt, så väljer du hur du ska se på saken...du kan se det på ett bra sätt: du blev av med klockan, svendomen i röven och dessutom var det ju inte så jävla illa.
Inlägg #40: Postat: 2005-03-04 00:47:00
Fafner
En perfekt värld : En bra start vore att legalisera alla former av samtyckande sex. Att behålla sexuellt utnyttjande och våldtäkt enligt de korrekt definitionerna och inte som vi håller på med idag. Att kräva starka bevis för fällande dom och att behandla alla som INDIVIDER och inte efter kön, ras, ålder etc. Är man kapabel till samtycke så är det den faktorn som är relevant.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...