Därför är det bra med hat

Den här tråden diskuterar artikeln Därför är det bra med hat.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2005-02-11 10:25:00
crypto
det bästa är ju att hon har fått för sig att politisk korrekthet är något bra.
Inlägg #22: Postat: 2005-02-11 11:11:00
dream_brother
Det här är först och främst en skrivartalang av sällan skådat slag, skitbra! Du ger röst åt en energi som tyvärr är nödvändig, det skulle vara fint om du slapp hata men jag förstår varför du gör det. Och killar.. jag skiter i om jag är PK nu, sluta känna er så skitnödigt hotade av den här kampen.
Inlägg #23: Postat: 2005-02-11 11:52:00
Robert W
Patetiskt... nästan rörande med alla målande bilder med onda vita gubbjävlar som sitter med poppova-brudar i knät. Det hade varit undehållande om det inte hade varit för att den här typen av fanatisk världsförbättring faktiskt är farlig när den spårat ur på det här sättet.
Inlägg #24: Postat: 2005-02-11 11:53:00
Mysan
Jo kanske om de visade mer normala kroppar i media .Eller medelsålders kvinnor som får jobb.I dag finns knappt kvinnor i media över 40 eller 60 strecket.
Inlägg #25: Postat: 2005-02-11 11:53:00
Margareth Osju
Jag kan inte hålla med. Hat är destruktiv. Det räcker med all hat som redan finns ute i samhället. Mvh
Inlägg #26: Postat: 2005-02-11 13:33:00
Marcus
Och jag tackar dig! för du ger oss alla, alla argument varför vi inte skall vara feminister, det är bara läsa din artikel. Och varje gång jag träffar någon som är osäker så är det bara att låta dom läsa din artikel så kommer dom inte att vara feminister
Inlägg #27: Postat: 2005-02-11 13:38:00
Thomas L. Aabo
Det historiskt låga betyget på 1,8 säger allt om denna skitartikel. Här kan man verkligen snacka om hjärndöd.
Du kan tacka kristendommen för att kvinnor inte hade rösträtt.
Inlägg #28: Postat: 2005-02-11 13:45:00
Unto S
Ja-ha, Emma! Nu har vita korkade män med sina livmoderfeministiska popova-brudar i knäet förklarat dig mentalsjuk. Men ta det som en hedersbetygelse. Kvinnokampsmotståndarna har alltid använt mentalsjukdomen som argument. Värst med dessa ”motståndare” är att de tror fortfarande att kvinnan har skapats av mannens revben och därmed förklarar de att kvinnan är underlägsen mannen. Kampen för kvinnans frigörelse i Sverige är mycket viktig även för andra i världen förtryckta kvinnor.
Inlägg #29: Postat: 2005-02-11 14:14:00
magneticfield
Tja som var till ara indignerade gubbar kvinnliga och manliga kan jag ju bara säga att ni bekräftar allt jag någonsin trott. Att ni är skiträdda. Att kalla mig korkad är verkligen supersmart ur diss-synpunkt. Jag tar år mig fruktansvärt mycket och riktigt känner hur jag vill ta tillbaka allt. not.HA!
Inlägg #30: Postat: 2005-02-11 14:16:00
magneticfield
hahaha jag menade som svar till alla er inte nått annat. jobbigt med dyslexi
Inlägg #31: Postat: 2005-02-11 14:37:00
Mia Sjögren
Jag blir så glad över den enorma kraften i det du skriver! De klagande antifeministerna här på Sourze fick det verkligen nedkört i halsen... 5 stjärnor!
Inlägg #32: Postat: 2005-02-11 16:08:00
Unto S
Lite om betygssättarna! Emmas artikel har fått 1,9 stjärnor och Malins 4,2. Det berättar ganska mycket om läsarnas politiska tillhörighet. Efter två års skrivande här på Sourze gör jag följande betraktelse: Du får oerhört höga poäng om du skriver mot feminismen, för Irak-kriget och för USA-imperialismen, även när du skriver mot invandrarna, mot fria aborter, för dödstraff, för hårdare fängelsedomar, för prostitution, ja listan kan göras lång …
Inlägg #33: Postat: 2005-02-11 20:09:00
Peter Andersson
Du förväxlar eller har inte förstått skillnaden mellan hat och revanchlust. Hat är alltid destruktivt, främst självdestruktivt och har i förekommande historiska fall av kollektivt plural alltid utvecklats till fascism, nazism e.d. Konstruktiv revanchlust kan däremot förvandla sociala ordningar och bygga samhällen om mängden revanschlystna uppnår kritisk massa.
Inlägg #34: Postat: 2005-02-12 00:40:00
graal
Vill du ha en totalitär stat? Det verkar så... en stat där dina och de extrema medsystrarna ska styra och leda oss alla in i den totalitära fållan. Jag är en tjej som inte sett ljuset, och lär väl aldrig göra det. Hat har föga med demokrati att göra. Stater där hatpolitik leder till död och massförföljelse. Och glöm inte att de totalitära staterna massakrerade 110 miljoner oskyldiga under 1900-talet
Inlägg #35: Postat: 2005-02-12 10:35:00
Niklas Byström
Emma Färnström är sexist och rasist själv och av den värsta sorten dessutom. Att i nedsättande ordalag prata om "feta vita gubbar" "tuttopererad utvikningsbrud" och "Burhoror som medelklassfeminister" då är man inte trovärdig som jämlikhetskämpe. Det feministiska samhälle som du drömmer om låter som en mardröm för mig. Det är en futuristisk mardröm om ett elitistiskt diktatursamhälle.
Inlägg #36: Postat: 2005-02-12 11:40:00
Jörgen Öhlund
Här försöker man propagera för alla människors lika rätt osv, och gör allt i sin makt för att sprida budskapet om jämställdhet. Sen kommer det artiklar som det här, trist....
Inlägg #37: Postat: 2005-02-12 15:23:00
Sunny
Jag tror inte att hat löser några problem Emma: det skapar nya.
Även om man kan ta sig igenom en livskris genom att hata.
Bitvis tänkvärd artikel.
Av mig fick du en 3.a
Inlägg #38: Postat: 2005-02-12 15:26:00
Unto S
Förlåt Emma, debatten skulle egentligen handla om din artikel, men eftersom jag har blivit angripen med "spaltmeter" använder jag lite av utrymmet. SK Sourze Korrekt skrivarna klarar inte av att man ger en annan ”vinkling” eller man använder ”satir” för att ge mer färg i ordbytet.
Inlägg #39: Postat: 2005-02-12 18:13:00
Stefan_B
Visst kan hat lösa problem och vinna kamper, Emma. Det kan dock samtidigt skapa nya problem. Din inställning får mig att tänka på de egyptiska mamluckerna: deras stenhårda och kompromisslösa attityd räddade i sista stund arabvärlden från mongolerna och krossade resterna av de kristna korsfararstaterna. Men, de gjorde detta genom att använda samma brutalitet som chockade den civiliserade världen när frankerna intog Antiokia och Maarra.
Inlägg #40: Postat: 2005-02-12 19:09:00
colin
Jag tror att man får ta det här med feminismen med en nypa salt.Det är bara ett sätt för att få umgås och hata något för unga radikaler på vänsterkanten.Jag kommer ihåg vilken abstinens många på vänsterkanten verkade ha after kärnkraftsomröstningen.Vad skulle de nu göra.Som tur var dök ju EU frågan upp som en räddande ängel och sedan feministkampen.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...