Ler ni åt Selmas misshandel av Fridolf?

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2004-11-16 08:32:00
Peter
Det är massmedias förbannade skyldighet att hårdgranska varje politisk rörelse som så eftersträvar sådan politisk makt och som nått sådan utbredning. I detta fall finns ju så uppenbara brister i deras synsätt, påståenden och deras strävanden så att det är ju öppet mål för en journalist. Men nästan inget händer. Tidningarna låter feministerna själva skriva artiklarna och ingen ifrågasätter vad de skriver och påstår. Utom DN.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-16 08:34:00
Peter
TV bara rapporterar vad som sagts och bemödar sig inte alls med att låta någon meningsmotståndare komma till tals i sammanhanget. Varför denna flathet? Är det inkompetens eller väljer massmedia sida och deltar i det direkta åsiktsmanipulerandet? Varför hamnar nästan alla på samma sida?
Inlägg #3: Postat: 2004-11-16 08:43:00
Lina
Vad är det för åsiktsmanipulerande du pratar om?
Inlägg #4: Postat: 2004-11-16 09:14:00
MickeR
Å så kommer Lina in i kommentarerna... helt oförmögen att se det uppenbara, nämligen att media helt okritiskt sväljer feministernas dravel. Vad är det om inte åsiktsmanipulerande? Det går ju 13 feministskribenter på dussinet och ingen som säger emot. Skärp dig!
Inlägg #5: Postat: 2004-11-16 09:32:00
Lina
Och feminister har inte lika stor rätt att ha åsikter och att föra ut dem som andra? Varje gång en feminist uttalar sig gör hon det för att manipulera sin omgivning och roffa åt sig makten på bekostnad av den övriga befolkningen?
Inlägg #6: Postat: 2004-11-16 09:43:00
MickeR
Feministerna tillgång till media överstiger vida deras motståndares som i stort sett aldrig får komma till tals. Det är precis samma sak som när det gäller invandringen - en annan fråga som aldrig diskuteras från två sidor. Om du inte ser det här mönstret i tidningar och radio/tv är det väldigt konstigt. Jag ordinerar en dagstidningsprenumeration för att lindra vidskepelsen.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-16 09:53:00
Lina
Tack, jag vet inte om det är någon konservativ eller kristen tidning du ordinerar, själv läser jag dn och anser inte att feminister på något sätt dominerar den tidningen.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-16 10:04:00
MickeR
Då har du uppenbarligen inte läst kulturdelen. Jag utmanar dig att hitta en enda feministkritisk artikel eller krönika där. För övrigt fick jag inte DN idag.. eländigt.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-16 10:15:00
Lina
Vi har förmodligen olika uppfattningar om vad feministkritik är. Vad är det du vill ha? Någon som skriver att alla feminister är dumma i huvudet och hatar män som här på sourze?
Inlägg #10: Postat: 2004-11-16 10:18:00
Peter
Som politisk rörelse så försöker man påverka åsikterna på olika sätt. I debatterna använder man retoriska trick osv. Det hör till. Som forskningsverksamhet ska man förhålla sig väldigt ödmjuk map säkerheten i utvärderingen av olika teorier.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-16 10:18:00
Peter
Helt klart blandas forskning och politisk agenda ihop när det gäller feminismen och genusforskningen. När det gäller massmedia så ska de inte publicera åsikter som nyheter och låte olika politiska rörelser komma till tals utan att kritsikt granska och kommentera vad som sägs samt ge meningsmotståndarna utrymme. Detta för att ge läsaren möjlighet att ta ställning til vad som påstås. Annars deltar de passivt i propagandan.
Inlägg #12: Postat: 2004-11-16 10:20:00
Peter
Det här gäller inte bara feministernas framfart utan mer generellt hur massmedia uppfyller sin roll i samhället.
Inlägg #13: Postat: 2004-11-16 10:29:00
MickeR
Lina: för debattens skull så vore det ju åtminstone klädsamt om t.ex DN kunde skriva ihop en kritisk artikel/krönika per två hyllningar. Med kritisk menar jag någon som säger granskar feminsternas påståenden och erbjuder alternativa tolkningar och lösningar. Precis som när det gäller vilken åsiktsinriktning som helst. Idag saknas det.
Inlägg #14: Postat: 2004-11-16 10:34:00
Lina
Du verkar ha misuppfattat. Feminismen kritiserar ju den rådande samhällsordningen, vilken alltid får utrymme överallt.
Inlägg #15: Postat: 2004-11-16 10:36:00
MickeR
Vem kritiserar feminismen?
Inlägg #16: Postat: 2004-11-16 10:37:00
Peter
Det finns väl ingen forskning som är opolitisk? Feministisk forskning är bara lite mer provocerande därför tycker man att den är ovetenskaplig och "blandas ihop" med den politiska rörelsen.
Inlägg #17: Postat: 2004-11-16 10:38:00
Lina
Det var alltså jag som var peter alldeles nyss. Ursäkta det blev fel
Inlägg #18: Postat: 2004-11-16 10:50:00
MickeR
Nä, fysik, kemi, geologi mm är ju i högsta grad politiskt styrda forskningsområden. Den s k genusvetenskapen är det mest politiska vi sett vid universiteten någonsin. Ungefär som om vi skulle har doktorander i marxism...
Inlägg #19: Postat: 2004-11-16 10:57:00
Peter
Vilka områden det ska forskas i är naturligtvis en politisk fråga. Hur forskning ska bedrivas är inte underordnat vilka politiska mål man vill stödja.
När forskningen tex utgår från det som ska bevisas så är det ett grundläggande, elementärt fel. När det man gör det för att syftet är att generera argument för en politisk agenda, så hör det inte hemma i en demokrati.
Inlägg #20: Postat: 2004-11-16 11:06:00
Lina
Vi har väl doktorander som har en marxistisk utgångspunkt, likväl som vi har doktorander som utgår från nyliberala och konservativa teorier. Eller menar du att forskaren inte styrs av sin förförstålese?
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...