HJÄLP, JAG VILL SOVA!

Den här tråden diskuterar artikeln HJÄLP, JAG VILL SOVA!.
Inlägg #1: Postat: 2004-10-16 09:51:00
realix
Ropparflunitrazepam
Inlägg #2: Postat: 2004-10-16 12:33:00
Mona
Hej! Jag känner så väl igen detta, att ligga sömnlös nätterna igenom, trots att man inte har några egentliga problem eller psykisk ohälsa bakom. I mitt fall är den bakomliggande orsaken en inre stress, tyvärr obotlig sådan, samt en alltför stor livshunger och vaken-
hetsgrad. Kan nog inte ge några råd, tyvärr...
Inlägg #3: Postat: 2004-10-16 16:53:00
Malin Michea
Folk brukar skygga för ordet "sömnmedel", men det finns väldigt milda varianter som kan hjälpa tills man hittat rytmen. Propavan är att rekommendera. Annars tycker jag att en kopp varm mjölk ibland kan fungera. Eller prova att ta en iskall dusch och sedan skutta direkt ner i sängen. Uppvärmingen gör en dåsig och då kan det vara lättare att somna.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-16 22:03:00
Linda/Trelleborg
Jag läser tills ögona trillar ihop. Annars brukar skrivandet vara utmärkt mot sömnproblem. Bra självterapi dessutom. Samtal med någon kvalificerad är faktiskt inte att förakta trots att man inte anser sig behöva det. Lycka till!
Inlägg #5: Postat: 2004-10-25 19:06:00
Sunny
Jag är ofta sömnlös. En sak är säker: Ju mera man försöker sova desto vaknare blir man. Värst är när man måste upp tidigt: Klockan tickar o man roterar i sängen : 4 tim kvar.3 tim kvar etc.När man som jag inte behöver tänka så kan man läsa,skriva,lyssna på musik o invänta sömmen. Insomningstabletter kan vara nödvändiga i bland. Kram på dig. Sunny
Laddar...