Jag är pedofil!

Showing page 3 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #41: Postat: 2004-08-16 00:50:00
Beckisbarnet
Jag har läst en del inlägg här...
Speciellt en sak bör poängteras;
Exklusiv pedofili är ingen sexuell läggning, det är en sexuell störning!!!
Inlägg #42: Postat: 2004-08-16 01:08:00
Lelwani
Beckisbarnet: Du verkar bara gå in för att vara elak mot Anders och tyvärr lyckas du väldigt bra. Men till saken om sexuell läggning/störning. Det hela handlar om definitioner, jag personligen anser pedofili och andra sexuella avikelser vara en läggningar lika mycket som heterosexualitet eller homosexualitet. Men språkligt sätt är just nu "störning/avikelse" mer korrekt term för pedofili eftersom det är klassat som det i DSM.
Inlägg #43: Postat: 2004-08-16 01:09:00
Lelwani
Men likväl pågår en debatt om att lyfta ur parafilierna ur DSM och den dagen det sker då är de läggningar. Det hela handlar alltså om tillfälligheter i tiden och vem vet just nu kanske du har rätt men i framtiden kanske Anders är den som har rätt. Psykologin är en såpass flytande och inexakt vetenskap att man aldrig kan säga något så kategoriskt som du gör, egentligen.
Inlägg #44: Postat: 2004-08-16 10:02:00
Beckisbarnet
Jag går inte in för att vara elak mot Anders, men jag finner ingen anledning att jamsa med honom. Jag tycker bestämt att Lelwani är ute och cyklar när han menar att pedofili är en läggning, det är inte en läggning, utan det är en störning.
Inlägg #45: Postat: 2004-08-16 10:04:00
Beckisbarnet
Det goda samhället kan inte acceptera sådant som pedofili. Isåfall, eftersom en del anser att pedofili inte är mer stört än tex homo-bisexualitet mellan vuxna, borde ni väl också anse att det borde legaliseras också?? Om inte, varför inte isåfall?
Inlägg #46: Postat: 2004-08-16 10:06:00
Beckisbarnet
Det finns nätverk av pedofiler som bedriver lobbyverksamhet för att pedofili skall bli accepterat och kanske med tiden också legaliserat av samhället. Anders resonemang tycker jag påminner om detta, likaså Lelwani. Jag måste säga att jag finner det ytterst motbjudande!!
Inlägg #47: Postat: 2004-08-16 11:15:00
Anders Svensson
Beckisbarnet: Hur kan du använda ett fåtal pedofilers lobbyverksamhet som ett argument för att pedofiler ska tvingas dölja sina känslor och må dåligt? Jag måste säga att jag finner det ytterst motbjudande att din människosyn lever kvar än idag. Vissa människor ska helt enkelt diskrimineras endast för sina känslor?
Inlägg #48: Postat: 2004-08-16 11:15:00
Anders Svensson
I svar 40 drar du själv slutsatsen att jag inte är störd utan bara lite förvirrad. Om nu jag, efter att min s.k. förvirring har lagt sig, ännu känner att min sexualitet är riktad mot barn, ska det då kallas för en störning eller inte? Hur dras gränsen om det nu går att vara sexuellt intresserad av barn utan att ha en störning? Blir man störd först när man bryter mot lagen?
Inlägg #49: Postat: 2004-08-16 11:15:00
Anders Svensson
Pedofili har aldrig varit olagligt. Det är pedofila handlingar som är olagliga. Frågan om barn ska få ha sex med vuxna, är separat från frågan om pedofiler ska kunna leva öppet med sina känslor. Den första kräver lagförändringar, och den senare kräver att människor inser att pedofiler inte är farliga.
Inlägg #50: Postat: 2004-08-16 12:04:00
Beckisbarnet
Störningen finns där även om funderingarna bara är fantasier.
Bara det, att ha sex med barn är kriminellt räcker för att även fantasierna bör ifrågasättas. I grunden skulle jag vilja säga att du mer eller mindre är en presumtiv sexualbrottsling, och det är inget att vara stolt över!
Inlägg #51: Postat: 2004-08-16 12:08:00
Beckisbarnet
Att döda människor är också kriminellt, likaså att våldta människor. Att fantisera om våldtäkt och mord är inte kriminellt, men inte fasen måste man tycka att dylika fantasier är bra för det?!
Inlägg #52: Postat: 2004-08-16 13:11:00
Beckisbarnet
Att acceptera pedofili och anse det vara en normal sexuell läggning bland andra är att ge näring åt pervesioner och moraliskt felaktiga sexuella handlingar som dessutom är kriminella. Dessutom är det att i allra högsta grad svika våra barn som blir utsatta till förmån för några vuxna människors egoistiska lustar & fantasier
Inlägg #53: Postat: 2004-08-16 13:13:00
Beckisbarnet
Dess-utom tror jag inte alls att exklusiva pedofiler som under åratal odlar tankar om sexuellt umgänge med barn och konsumtion av tex barnporr bara håller det till fantasin.
Inlägg #54: Postat: 2004-08-16 13:15:00
Beckisbarnet
Om de inte hittar bran här i Sverige att utnyttja, så är det många som åker till exempelvis Thailand. Varför finns det barnprostitution tro? Jo, för att sjuka människor fortsätter att odla sina sjuka egoistiska fantasier istället för att ta sitt vuxenansvar och skaffa hjälp eller tänka om..
Inlägg #55: Postat: 2004-08-16 13:17:00
Beckisbarnet
...att Anders Svensson här försöker att legitimera och normalgöra sin "läggning" tycker jag är äcklande. Han vill ha stöd för sina sjuka känslor, men han kommer i vilket fall inte få det av mig!!!
Inlägg #56: Postat: 2004-08-16 16:05:00
Lelwani
Beckisbarnet: För det första är jag ingen han utan en hon. För det andra så borde du läsa vad jag skrev i stället för att ta lösa antaganden som du gjorde i svar 44. Just nu är pedofili klassat som störning/avikelse men i framtiden kan det lyftas ur från DSM och då kanske det upphör vara det och blir erkänd som en läggning. Vad var det innan parafilierna togs upp i DSM första gången i och med DSM-II?
Inlägg #57: Postat: 2004-08-16 16:06:00
Lelwani
Bäckisbarnet: Svar på 45: Personligen anser jag pedofili bör legaliseras, pedofilerna skall få en chans att kunna få vara öppna med sin läggning och förföljselse av dem bör motarbetas. Däremot anser jag personligen att en pedofil inte kan leva ut sin sexualitet då jag anser det är skadligt för ett prepubertalt barn att bli utsatt för just det. Därför bör lagar finnas kvar men vi samhället måste bli bättre på att ta hand om pedofilerna.
Inlägg #58: Postat: 2004-08-16 16:07:00
Lelwani
Beckisbarnet: Svar på 46: Jag är inte medlem i något pedofilt nätverk, jag är heller ingen pedofil, däremot känner jag Anders och pratar med honom dagligen. Det tog ett tag för mig att se förbi hans pedofila läggning men nu har jag gjort det, du vet det finns en snäll och vanlig människa bakom det. Jag önskar ni alla kunde se det och ge honom en chans.
Inlägg #59: Postat: 2004-08-16 20:19:00
Anders Svensson
Beckisbarnet: Om du nu så gärna vill att avvikande sexuella fantasier ska minska; varför vill du då inte acceptera pedofiler så att de kan komma ut från sin instängda tillvaro? Att diskriminera pedofiler innebär att de söker tröst i sexuell njutning, vilket ökar risken för sexmissbruk. Anledningen till att fler begår övergrepp idag beror mycket på att människor är isolerade. Om pedofiler får stöd och omges av en positiv attityd så kommer deras sexuella fixering att landa på en normal nivå.
Inlägg #60: Postat: 2004-08-16 20:19:00
Anders Svensson
Jag vill mycket hellre leva öppet och ha en positiv livssyn än att sitta hemma ensam och trösta mig själv för att andra tycker illa om mig. Så fort jag blir stark nog så kommer jag att försöka ordna upp mitt liv och leva så som jag själv vill. En gång pedofil, alltid pedofil. Och det finns ingenting du behöver oroa dig över eller äcklas för. Jag accepterar mig själv för att jag vet vem jag är nu. De som känner mig, men ändå inte kan acceptera mig, förtjänar helt enkelt inte min vänskap.
Showing page 3 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...