|
Inlägg #41: Postat: 2004-08-06 14:22:00
|
|
Inger |
Moffe: Återkommer! Ska kopiera dina svar. Vill först läsa dem i lugn och ro. Blir, nu snart, "utslängd" från datorn av min äldre dotter. Delad dator kallas det visst för.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2004-08-06 15:02:00
|
|
Moffe |
Inger: Jag förstår. Ta den tid du behöver.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2004-08-06 15:34:00
|
|
Chris.X |
Moffe: Ville bara säga att det var verkligen intressant att läsa dina ord. Att pedofili INTE automatiskt innebär en känslokall man som våldtar barn. Och att de flesta pedofiler hoppas jag vet om sin läggning, men skulla ALDRIG ofreda ett barn eller någon annan heller.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2004-08-06 15:36:00
|
|
Chris.X |
Men det finns dessvärre ett fåtal som inte kan hålla sina känslor i styr, och det går ut över barn, som får sina liv förstörda. Dock är det som sagt stor skillnad på känslor och handling, vilket de flesta människor faktiskt inser. Även de som har "udda" sexuell läggning, som t.ex pedofili eller nekrofili.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2004-08-06 15:38:00
|
|
Chris.X |
Tyvärr verkar det som om Inger redan bestämt sig så fort du yttrade ordet "pedofil". Enligt henne är du en ond man, som kommer att äta småbarn till frukost när du blir äldre. Ledsamt att folk är så trångsynta. Jag antar att häxjakten kommer att fortsätta långt tid framöver.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2004-08-06 15:40:00
|
|
Chris.X |
Malins ord tänker jag inte kritisera. Det är lätt att man blir känslosam och irrationell när man pratar om ett så känsligt ämne som präglat hela ens liv. Jag lider med dig Malin, och hoppas att du tillslut får det bra.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2004-08-06 16:31:00
|
|
Inger |
Gör en snabb kommentar till Chris. X: När det gäller Malin: HUR vet du hur dessa övergrepp gick till? Är du säker på att det handlade om "en känslokall man som våldtar barn", som du skriver? Jag är absolut i n t e säker på det. Hon skriver, vad jag ser, ingenting om det! De flesta pedofiler våldtar inte barn, v g se svar 5 och upplever sig själv, just som Moffe beskriver det. Ev. Påföljden är intressant i detta sammanhang.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2004-08-06 16:31:00
|
|
forts. |
Hur vet du att man blir "känslosam och irrationell när man pratar om ett så känsligt ämne som präglat hela ens liv." som du säger dig veta att Malin är? Frågan är om du inte snarare uppvisar et bristande förakt för det hon HAR upplevt och vilka följder det gav?
Du är på något sätt otäckare när du uttrycker dig såhär.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2004-08-06 16:32:00
|
|
forts. |
Även om mig påstår du: "Enligt henne är du en ond man, som kommer att äta småbarn till frukost när du blir äldre. Ledsamt att folk är så trångsynta"...
Jag skulle återkomma med några reflektioner till "Moffe". Men undrar möjligtvis om det vara synonymt med någon annan? Även Chris X. vill som "Moffe" här hävda att pedofili eller nekrofili är b a r a en "udda" sexuell läggning. Märkligt sammanträffande?
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2004-08-06 16:49:00
|
|
Moffe |
Chris.X: Tack för din förståelse! Det är väldigt svårt att få igång en konstruktiv utveckling så länge folk är livrädda för pedofiler. Folk är ju även rädda att bli utpekade som pedofiler. Det räcker ju med att någon råkar nämna att en yngling är sexig eller bara titta lite för länge så tänker folk ’pedofil’.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2004-08-06 16:57:00
|
|
Inger |
Moffe: För att vara tjugoett år är dina språkliga kunskaper förvånansvärt mycket goda. Undrar vilken skola du har gått i, ty de senaste 30 åren har
språket radikalt förändrats och det även på lärarhögskolan.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2004-08-06 17:04:00
|
|
forts. |
Ingen av er två - Moffe och Chris X - använder stora bokstäver mer än vid just ett ord: INTE.
I övrigt är era språk påfallande lika. Fast det måste vara slumpen?
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2004-08-06 18:18:00
|
|
Moffe |
Inger: Jag är idealist och har mycket lätt för att skriva. Prata är det dock lite värre med! ;- Men jag har varit rätt blyg så man är lite ovan. Du jämför mitt språk med Chris.X. Jag vet faktiskt inte vem han är, men han får gärna stilla dina misstankar om han har lust. Jag vill nämligen inte avslöja för mycket om mig själv.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2004-08-07 14:17:00
|
|
Sunny |
Moffe: Då har vi något gemesamt: Jag uttrycker mig tusen gånger hellre i skrift! Är värdelös i muntliga sammanhang.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2004-08-07 17:51:00
|
|
Inger |
Moffe: Varför vill du diskutera med mig när du ständigt hävdar i varje fält att jag PÅSTÅR när det handlar om antaganden? Varför lägger du energi på en diskussion när du ändå anser dig vara dömd på förhand?
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2004-08-07 18:53:00
|
|
Moffe |
Jag gillar bara att skriva!
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2004-08-07 18:54:00
|
|
Moffe |
Här är några av dina egna ”antaganden”: Att "jag vill vara barnet", "vi kan inte förstå att vi skändar dem", "vi inte sällan letar efter barn på platser i typ förorter", "jag utnyttjar för egen vinnings skull", "jag vill dyrka och uppmärksamma ett barn, likt en man dyrkar en kvinna eller man i ett kärleksförhållande", ”jag är en man som inte fick vara barn och senare tonåring”, ”det liv jag söker inte är ett vuxet liv”, osv.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2004-08-07 23:57:00
|
|
Inger |
Moffe eller vem du nu är!: Du har svårt att läsa före och efter de citat du saxar. Men nedanstående är kanske en tröst för dig i dina höga tankar om dig själv att du verkligen ser dig själv som barnens store räddare i nöden:
1 Om det är en tröst för dig att veta så har många pedofiler före dig även haft en tro på att de skulle kunna hålla isär fantasi och direkt handling.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2004-08-07 23:57:00
|
|
forts. |
Notera nu att samlag handlar det definitivt i n t e om! Sådant sker t ex vid stressfaktorer som du a l d r i g kan kalkylera med. Dock, jag sätter hundra spänn på att du är slav under klockan, är en fullfjädrad kontrollmänniska i övrigt för att framstå som det perfekta civiliserade praktexemplet, ty att leva ett dubbelliv kostar på.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2004-08-07 23:58:00
|
|
forts. |
2 Vidare, de barn du umgås med, vem är dem? Tror du att ett barn inte märker - vibbar - att du är "konstig"? Dock, de som är avvvisade hemma och ensamma går tyvärr lätt att utnyttja. Och det vet du väl redan om? De motsatta barnen aktar du väl dig för, då du riskerar att avslöjas?
|
| |