Jag har mött en pedofil

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2004-08-08 00:00:00
forts.
Fantasierna uppstår n ä r du träffar ett barn som du blir, som du kallar det, platoniskt förälskad i. Sen går du hem och gissa vad... Tror du verkligen själv på att du för resten av ditt liv kan uppskjuta den kroppskontakt vi alla behöver - förr eller senare - just i en sexuell akt? Är det bara en tidsfråga, ingenting annat, då du inte har någon sexuell/social/emotionell kontakt med vuxna? Antar att du däremot ofta träffar din mamma.
Inlägg #62: Postat: 2004-08-08 00:02:00
forts.
För övrigt tror jag att både män och kvinnor här kan läsa dina tyvärr dubbla budskap. Det är bara att beklaga att du själv inte ser dem?Och hur du svarade Malin M här visade prov på brist på empati.
För min del sätter jag punkt här. I det här sammanhanget finns inget mer att säga, än slösa tid på.
Inlägg #63: Postat: 2004-08-08 13:31:00
Moffe
1 Ja, självklart kostar det på att tvingas dölja sina känslor. Kalla det för ett dubbelliv om du vill. Men det är inte mitt fel utan samhället som tvingar mig till det.
2 Jag gillar självständiga barn. De som vet vad de vill. Ensamma och avvisade barn vill jag gärna stötta. Det hoppas jag att alla vuxna vill, i alla fall de som tycker om barn. Och nej, jag undviker inte de andra barnen. Nej, mina fantasier uppstår inte när jag blir förälskad i ett barn.
Inlägg #64: Postat: 2004-08-08 14:26:00
Moffe
Jag längtar efter kroppskontakt mycket. Precis som många andra. Men jag planerar inte att leva ensam i hela livet. Vad får dig att tro det? Jag har planer på att träffa en kvinna och kanske bilda familj. Nej, jag ser inte de dubbla budskap du syftar till. Det är du som har en felaktig bild av mig. Om jag visade Malin Michea brist på empati? Det hoppas jag inte att jag gjorde. Men jag är inte en person som fjäskar heller. Jag tror på människors förmågor. Även dina.
Inlägg #65: Postat: 2004-08-09 11:31:00
Inger
Att längta efter kroppskontakt är mänskligt - sexualitet är ju inte bara en "in och ut-" drift utan en förmåga som vi slipar genom hela livet. Vad som får mig att tro att du ska leva ensam hela livet? Du har själv svarat på den frågan på flera ställen. Bl a säger du inledningsvis: "Jag tycker att barn är mycket mer intressanta än vuxna på alla sätt.
Inlägg #66: Postat: 2004-08-09 11:31:00
forts.
Även sexuellt. Men det är en hemlighet."... Men du är väl inte osmartare än andra pedofiler än att du försöker finna en kvinna som är "lämplig" för DINA behov. Finns många utsatta ensamma redan småbarnsmammor att vara extra hjälpsam och snäll mot... En kvinna, som kan bli det perfekta alibit! För du ska inte inbilla mig i alla fall att din s k "platoniska kärleksdyrkan" för barn försvinner.
Inlägg #67: Postat: 2004-08-09 11:32:00
forts.
Jag tror redan att du har agerat, men det viftar du bort med att typ: "Det var ju ingen våldtäkt, jag gjorde ju inget hemskt, sån ÄR inte jag"....
Det kostar på att dölja sina känslor, säger du och fortsätter: "Men det är inte mitt fel utan samhället som tvingar mig till det."
SAMHÄLLET??? Nej, det är vi - i dina ögon - simpla människor som vill skydda våra avkommor för något som biologiskt strider totalt mot ett barns behov.
Inlägg #68: Postat: 2004-08-09 11:32:00
forts.
Du kan inte leva och verka med vuxna och det även sexuellt. Någonstans har det klickat och det troligen rejält i puberteten. Du är ännu ett barn/tonåring i en vuxen mans kropp. Sök hjälp så att du åtminstone kan f ö r s t å och reda ut detta.
Inlägg #69: Postat: 2004-08-09 15:09:00
Moffe
Inger: Jag orkar inte rätta dig i alla dina fördomar längre. Men jag kan ju tillägga att jag faktiskt har talat med en terapeut om min ”läggning”. Och hon ansåg att så länge jag inte riskerar att göra något sexuellt med barn så var jag inte i behov av hjälp. Men hon sa att hon kunde ordna en längre kontakt med en psykolog om jag hade lust. Men jag har inget behov av en psykologkontakt så jag tackade nej.
Inlägg #70: Postat: 2004-08-09 16:29:00
Chris.X
Inger: "Gör en snabb kommentar till Chris. X: När det gäller Malin: HUR vet du hur dessa övergrepp gick till? Är du säker på att det handlade om "en känslokall man som våldtar barn""
Inlägg #71: Postat: 2004-08-09 16:30:00
Chris.X
Kommentar: Ibland undrar jag om du är så puckad som du verkar, eller om du bara vill jävlas. När jag skriver: "Men det finns dessvärre ett fåtal som inte kan hålla sina känslor i styr, och det går ut över barn, som får sina liv förstörda."
Inlägg #72: Postat: 2004-08-09 16:32:00
Chris.X
...menar jag t.ex. en sådan pedofil som Malin råkat ut för. Jag lider med henne som jag skrev, men att vilja pedofiler allt ont i världen låter inte som en bra lösning när det själva inte valt sin sexuella läggning.
Inlägg #73: Postat: 2004-08-09 16:38:00
Chris.X
Hänger du med? Eller måste jag bokstavera? Det du gör, d.v.s spyr galla över en person Moffe som själv VET att han behöver hjälp är faktiskt korkat. Du skriver om de stackars barnen som Moffe kommer att våldta när han inte gjort något barn något illa enligt honom själv.
Inlägg #74: Postat: 2004-08-09 16:41:00
Chris.X
Dessutom, när jag försöker projicera en lite mera nyanserad bild av pedofiler använder du Malins upplevelse som slagträ. Fegt! Jag har aldrig påstått att det inte finns onda pedofiler. Men visst, du är aldrig nyanserad i dina uttalanden, så varför skulle du vara annorlunda nu?
Inlägg #75: Postat: 2004-08-09 16:43:00
Chris.X
Blir man inte irrationell när man har varit med om någonting fruktansvärt tragiskt och otroligt jobbigt? Nähä, då är det bara att gratulera dig. Vi andra som varit med om jobbiga situationer vet att man tänker inte speciellt klart när man har upplevelser som genererar självmordstankar etc.
Inlägg #76: Postat: 2004-08-09 16:43:00
Chris.X
Att argumentera med dig är som att argumentera med en get. Man får ett helt annat svar på vad man skrev. Att du inte kan läsa svenska korrekt, eller förstå innebörden av insiktsfull, förstående, empatisk och sympatist, får stå för din egen intelligens. Jag föreslår att du slår upp de orden i en ordbok och tar de till dig. Try it for a change, you might like it!
Inlägg #77: Postat: 2004-08-09 16:47:00
Chris.X
Moffe: Jag kan bara säga att jag är glad att jag inte fått sin sexuella läggning. Tyvärr verkar de så att det finns en hel del folk som skulle vilja avrätta dig verbalt om inte annat, trots att du sökt hjälp och är medveten om din situation. Pedofiler är tydligen onda varelser enligt vissa. Livet är hårt, vi har alla våra problem.
Inlägg #78: Postat: 2004-08-09 16:49:00
Chris.X
ps. Inger: Jag kommer INTE tillbaka till denna tråd, så det du skriver till mig är bortkastad möda. Jag orkar INTE debattera med folk som inte kan/bemödar sig att läsa inlägg ordentligt. ds.
Inlägg #79: Postat: 2004-08-09 18:05:00
Sunny
Chris: skriv en artikel vetja! Tråkigt nog börjar Jag att bli paranoid när jag läser Inger: Jag har träffat en kvinna förut med samma debattteknik o hon var bara ute efter att ställa till trubbel på S. Jag hoppas innerligt att det bara är en blind fläck hos I.
Inlägg #80: Postat: 2004-08-10 09:44:00
Sunny forts
för ifall hon är indentisk med den jag menar är hon inte ute efter debatt.... Nå jag hoppas att jag ser spöken.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...