|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-02 21:26:00
|
|
Sunny |
Moffe: Vill du inte berätta lite mera för mig?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-02 21:42:00
|
|
Ilona B |
nog var han peddo alltid! ingen normal vuxen visar sin "kärlek" till barn på detta sätt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-02 22:27:00
|
|
Moffe |
Sunny: Det är svårt att berätta så mycket på bara 500 tecken. Exakt vad vill du veta?
Ilona B: Jag är övertygad att det inte var någon form av kärlek som mannen visade er. Varför tror du att begreppet "normal" stämmer in på alla som inte är peddo? Det finns många vuxna som utnyttjar barn sexuellt utan att för den delen hysa nån större lust för barnet. Faktum är att de övergrepp oftast incest där den vuxne älskar sitt barn gör större skada än att råka ut för en ”ful gubbe” så som ni gjorde.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-02 22:32:00
|
|
Inger |
Moffe, pratar du inte emot dig själv när du säger: "en som inte är ute efter sex, utan en psykisk frisk pedofil." Och senare: "En person som barn tycker mycket om. En person som jag själv. Jag tycker att barn är mycket mer intressanta än vuxna på alla sätt. Även sexuellt."
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-02 22:34:00
|
|
forts. |
Ja, Moffe, även den sexuella delen ingår. Och hur skulle du kunna ta bort DEN när DU SJÄLV även vill vara barnet - men befinner dig i en vuxens kropp? Din vittnesbörd är faktiskt vanlig bland pedofiler. Det är många som inte direkt begår - juridiskt sätt - grova övergrepp på barn.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-02 22:34:00
|
|
forts. |
Och därför kan ni inte förstå att ni skändar dem när ni lockar in våra minsta i handlingar som de varken är emotionellt eller sexuellt mogna för. Det är till och med så att ni ser på barnet att det ÄR ensamt, inte sällan letar ni numera efter dem på platser i typ förorter. Barn är intressantare, säger du. Är det konstigt att du ser det ur det perspektivet?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-02 22:35:00
|
|
forts. |
Barn ställer inga krav, de bara ÄR, älskar en förutsättningslöst, litar blint på en. Och det gör inte vuxna, eller hur? Det är detta du utnyttjar för egen vinnings skull. Tänk på att för varje barn du missbrukar, sätter det i system, kommer minst en till att skadas senare - av dens hämnd.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-02 22:45:00
|
|
Moffe |
Inger: Jag säger bara som det är. Jag är inte ute efter sex med barn. Jag är mer eller mindre psykiskt frisk. Och jag är sexuellt intresserad av barn mer än vuxna.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-02 22:59:00
|
|
Moffe |
Är det Inger som skriver "forts."? Det känns som att du talar över mitt huvud, placerar in mig i en pedofil-kategori, och sedan anklagar mig för något som jag aldrig gjort. Det gör ont i hjärtat att höra sånt. Förstår du inte det? Jag ser ingen anledning att svara på dina frågor när du är så fördomsfull.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-03 01:18:00
|
|
Inger |
Det kan jag förstå att det gör ont i hjärtat på dig. Men, av barnen, kommer du inte att få höra det, då de ännu inte har ett språk för att uttrycka något som de inte är mogna för. Kanske ser du tårarna och sorgen, skulden och skammen, då de tror att det är deras fel för annars hade inte "du" andra gjort så "konstiga saker" som "du" andra gör...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-03 01:19:00
|
|
Inger |
Du tror att bara DU inte är föräldern till det barn, som du lockar, manipulerar och "leker" med så skadar du inte barnet. Förstår du ordet tillit?
Ja Moffe, du betraktar dig psykiskt frisk. Ännu har jag inte stött på någon - som även har våldtagit små barn - som säger att "Jag är sjuk".
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-03 01:20:00
|
|
Inger |
De skyller framför allt på att barnet ville själv... "Barnet förförde, det var ju en lek och vi lekte..." Däremot tycker den synd om sig själv och gråter gärna.
Du säger att du inte är ute efter sex med barnen - i nästa stund är du MER sexuellt intresserad av barn mer än vuxna. När började ditt intresse för barn? Du var väl inte i 16-17 årsåldern?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-03 01:20:00
|
|
Inger |
Du kanske vill veta att de flesta pedofiler börjar då, oftast i samband med t ex blottande? Du ser dig som den där snälle, psykiskt stabile pedofilen som vill dyrka och uppmärksamma ett barn, likt en man dyrkar en kvinna eller man i ett kärleksförhållande. Jag tror du är en mycket, mycket ensam man. En man som inte fick vara barn och senare tonåring - när den tiden kom. Och nu är det passé och du vänder dig till barnen...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-04 01:37:00
|
|
Sunny |
Inger: Du kunde inte sagt det bättre i svar 12.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-04 01:42:00
|
|
Sunny |
Moffe: Som pedofilbarn har jag ägnat många år av mitt liv att försöka förstå. Under årens lopp har jag talat med många pedofiler: dels pappa själv men oxå hans nätverk. samt engagerat mig i Bris o andra liknade nätverk. Jag har hört snarlika saker sägas men skulle gärna vilja ställa några frågor i fall jag får? Adressen tintomara56hotmail.com
Själklart stannar dina maijl hos mig.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-08-04 20:51:00
|
|
Moffe |
Inger: Jag tycker att du ska lägga av med dina spekulationer om mig. Jag vet inte vad du har för kontakter med pedofiler, ”fula gubbar” eller våldtäktsmän, men man blir ju misstänksam på om du har några egna erfarenheter alls. Jag märker dock att du har läst på en del i ämnet.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-08-04 20:52:00
|
|
Moffe |
Citat Psykoterapeuten Börje Svensson anser att den samhälleliga demoniseringen av pedofilen försvårar rehabiliteringen för offren. ”Nu är det dags att vi alla måste höja vår kunskap ett snäpp och börja betrakta problemet pedofili lite mindre primitivt och lite mer nyanserat. Vi måste våga se olikheterna”, skriver han. /Citat - Länk: aftonbladet.se
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-08-04 20:56:00
|
|
Moffe |
Du förstår INTE varför det gör ont i hjärtat på mig. För då hade du inte skrivit så som du gör. Du behöver inte berätta för mig hur mitt liv ser ut eller vad jag för relation till barn, för det vet du inte. Jag har bara berättat hur jag känner. Om du skulle träffa mig i verkliga livet och se mig tillsammans med barn så skulle du ändra uppfattning. Jag är INTE sexuell med barn.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-08-04 20:56:00
|
|
Moffe |
Det jag menade med min första kommentar var att långt ifrån alla "peddos" gör olagliga saker med barn. Anledningen till detta är i mitt fall inte rädsla för upptäckt. För den risken är ändå obetydlig. Anledningen till att jag inte följer mitt begär är att jag älskar barn för mycket. Jag tycker inte om att kalla mig för pedofil eftersom att det Är och betraktas som en psykiatrisk diagnos och inte en läggning.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-08-04 20:57:00
|
|
Moffe |
Du frågade om när jag först upptäckte hur jag känner. Det är svårt att svara på. Men det första jag minns var när jag var 6 år. Jag lekte doktor med en flickkompis. Det var mest jag som undersökte henne mellan benen och det var en speciell känsla som for genom kroppen. Precis som om jag fått en stor påse godis. Lite senare så ville jag leka doktor igen, men det ville inte hon så det hände aldrig mer. Jag känner henne fortfarande även om vi inte har regelbunden kontakt.
|
| |