Jag har mött en pedofil

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2004-08-04 23:01:00
Inger
Moffe: Läs dina egna kommentarer så kanske du ser att det brister? Du talar, tyvärr, emot dig själv på flera punkter, men jag är inte förvånad. Dock gör det mig sorgsen även för din egen skull men ytterst för det barn som i framtiden kommer att bli den som blir ett redskap för din sexuella v u x n a lust. En lust som du ännu håller tillbaka, säger du, men som tydligen inte får ett utlopp i möten med andra vuxna.
Inlägg #22: Postat: 2004-08-04 23:02:00
forts.
På alla plan umgås du hellre med barn, som du ovan har sagt.
Jag kan däremot tycka att föräldrar kan göra oerhört stora "nummer" av en viss typ av händelser - dvs när d i r e k t a kroppsliga övergrepp inte har skett men man startar med att måla fan på väggen och det är kanske det som är den röda tråden med Ilonas text
Inlägg #23: Postat: 2004-08-04 23:02:00
forts.
? En sådan händelse kan man snabbt hjälpa barnet vidare med istället för att ytterligare ge den skuld och skam. Men vet du v a r f ö r det är fyllständigt omöjligt för en vuxen att bli kär i ett barn - att det är helt emot naturen? Jag talar om tiden före pubertet och då ÄR barn barn, däpå följer tonåren och hormoner med sökbeteende efter partner... Jo, barnet kan INTE SVARA på dina vuxna sexuella, emotionella och sociala behov.
Inlägg #24: Postat: 2004-08-04 23:03:00
forts.
Tänk dig bara hur du ser ut och beter dig när du är sexuellt upphetsad!!! Men du tror kanske i din naiva värld att din vuxna kåthet inte syns, du som inte "sänker" dig så långt att du inte följer ditt begär.
Jag hoppas att fler, i synnerhet ensamstående kvinnor, med små barn läser det här! Vakna upp, ty när en man säger att han ÄLSKAR barn i t ex en kontaktannons, så dra öronen åt er!
Inlägg #25: Postat: 2004-08-04 23:04:00
forts.
Ingen riktig man har denna "hobby" som nummer 1 på sin lista när de beskriver vad de tycker om.
Börje Svensson, som du tar upp är freudian, och psykoanalysen - stödd på infantila sexualteorier såsom Odidipus- samt Elektrakomplexet - grundar sig konkret och till 10o att det är barnet -femåringen - som f a n t i s e r a r sexuellt kring föräldern.
Inlägg #26: Postat: 2004-08-04 23:07:00
forts.
Alltså, när sen övergreppen har skett så går offret - barnet som vuxen - till den freudianske psykologen/terapeuten och betalar för att än en gång få bekräftat att det var barnets eget fel!
Visst är du väl påläst och känner till det och övriga kulturella "fenomen" som fortfarande understödjer sexuella övergrepp på barn?
Inlägg #27: Postat: 2004-08-04 23:13:00
forts.
Pedofil kommer från Pedastria - Antikens elitgreker ÄLSKADE att utnyttja unga 10-12 åriga pojkar för sin egen vinnings skull. Det var ingen som frågade om de själva ville...Jodå, du tonar ner det "sexuella" i dina sista kommentarer men pratar fortfarande om förälskelse och "kärlek"....
Inlägg #28: Postat: 2004-08-04 23:13:00
forts.
Att du socialt och emotionellt även behöver barnen, som inte ens befinner sig på din vuxna nivå, talar även det sitt tydliga språk.
Du vill ha pedofili till vilken sexuell läggning "som helst". Men Moffe, Gud hjälpe dig... Nu önskar jag verkligen att det fanns en Gud! Det är en läggning som inte är på barnens UTAN ENDAST PÅ DINA VILLKOR!
Inlägg #29: Postat: 2004-08-04 23:14:00
forts.
Så frågan återstår: Vad betyder tillit för dig?
Att två barn på sex år leker nyfiket har INTE med pedofili att göra. NÄR började du leka med ett litet barn och du var minst 7 år äldre? Du är sannolikt i medelåldern, ser det på språket. kanske jag har fel men jag är övertygad om att du, i ”klara” stunder inser det absurda? När du inser att det liv du söker är inte ett "vuxet" liv? Och har du redan förträngt ev. händelser t ex utomlands?
Inlägg #30: Postat: 2004-08-05 01:33:00
Malin Michea
Tack Inger, det var det vettigaste jag läst på länge!
Inlägg #31: Postat: 2004-08-05 15:16:00
Moffe
Inger: I Svar 21 pekar du på brister i mitt resonemang. Det är nog mest en tolkningsfråga och du får gärna ge exempel på när jag säger emot mig själv. Det gör Dig sorgsen eftersom att du verkar förutse att barn kommer att bli drabbade av min vuxna lust. Du får det att låta som att min lust lever ett eget liv och att jag inte har kontroll över den. Jag kan försäkra dig om att så inte är fallet. Jag har full kontroll över hela min person.
Inlägg #32: Postat: 2004-08-05 15:17:00
Moffe
I Svar 23 påstår du att vuxna inte kan bli kära i barn eftersom att barnen inte kan svara på vuxnas behov. Nu är jag faktiskt inte en sån person som finner glädje i att få mina behov tillfredsställda av andra. Jag är en mycket osjälvisk person, även om jag gärna talar om mig själv! När jag blir förälskad i ett barn så är det mer en inre känsla än ett trånande efter gensvar. Det låter kanske lite konstigt men jag blir tillfredsställd vi talar alltså om kärlek av att inte bli tillfredsställd!
Inlägg #33: Postat: 2004-08-05 15:17:00
Moffe
I Svar 24 angriper du igen lust som någonting som inte kan kontrolleras. Du antar att det finns nått i lusten som viskar i mitt öra: ”Detta är ett bra tillfälle, förgrip dig på barnet.” Men lust fungerar inte så, inte för mig i alla fall. Om man har sådana tankar så rekommenderar jag personligen att man bör tänka sig för extra noga, och kanske söka professionell hjälp.
Inlägg #34: Postat: 2004-08-05 15:17:00
Moffe
Att man ska se upp för personer som ”älskar” barn är helt befängt i mina ögon. Det är troligen mindre risk att en som älskar barn förgriper sig på ett barn än en som inte gillar barn så mycket. En sexuell lust till barn bestäms inte utifrån ens kärlek till barn. Lusten bara finns där en vacker dag, och jag blev medveten om min rent sexuella lust när jag var 12 år. Ett år senare blev jag tillsammans med en 10-åring. Vi var tillsammans i över tre år utan att ha sex.
Inlägg #35: Postat: 2004-08-05 15:18:00
Moffe
I Svar 25 påstår du att ingen ”riktig” man har barn som hobby nummer 1! Hur vet du att det är så? Självklart kan vuxna män och kvinnor ha barn som sin främsta hobby. Det behövs verkligen fler sådana människor. Barn får klara sig alldeles för mycket själva i detta samhälle. Det största problemet i samhället som leder till våldshandlingar beror mycket på att vissa människor inte har känt sig sedda och uppskattade i barndomen.
Inlägg #36: Postat: 2004-08-05 15:18:00
Moffe
I Svar 28 påstår du att min läggning gör att jag behöver barnen, som att de bara är en handelsvara. Det stämmer inte på mig. För min sexuella lust kanske jag behöver vissa fantasier för att bli upphetsad. Men när det handlar om det sociala umgänget med barn så är det mest barnen som behöver mig. Och jag älskar när barn tyr sig till mig och upplever mig som en varm och trygg människa. Då känns livet meningsfullt och jag blir uppfylld av kärlek.
Inlägg #37: Postat: 2004-08-05 15:18:00
Moffe
I Svar 29 frågade du vad tillit är för mig. Tillit är det viktigaste som ett barn kan känna för en vuxen. Om ett barn känner tillit så vågar barnet berätta om sina känslor och sina synpunkter på saker och ting. Det är också med tillit som ett barn vågar visa ömhet och känna trygghet. Den vuxnes uppgift är alltid att ge barn tillit.
Inlägg #38: Postat: 2004-08-05 15:19:00
Moffe
I Svar 29 spekulerar du åter igen om vad jag gör med barn och inte. Du frågade när jag började leka med barn som är 7 år yngre än mig. Eftersom att jag är 21 nu så innebär det att om jag ”leker” med en 14-åring… Nej, jag kan faktiskt inte inse det ”absurda” med att uppskatta en 14-årings sällskap. Jag trivs väldigt bra med ungdomar med.
Inlägg #39: Postat: 2004-08-05 15:19:00
Moffe
Du anser att jag inte söker ett vuxet liv. Där har du också helt fel. Jag började söka ett vuxet liv långt före mina jämnåriga, redan i 8:an var jag i full färd med att utveckla min vuxna identitet genom att skriva musik och umgås med äldre för att de var mer seriösa och inte lika barnsliga som mina jämnåriga.
Inlägg #40: Postat: 2004-08-05 15:19:00
Moffe
Jag hade en kris dock, när jag först förstod att jag verkade vara avskydd i samhället, där jag sökte mig tillbaka i min barndom. Där kom jag faktiskt fram till att min barndom varit väldigt positiv i många avseenden. Jag har aldrig varit utsatt för vuxna, jag har snarare känt mig lite ensam och även trivts bra med att vara ensam. Men jag hade varit mycket tryggare om någon vuxen verkligen hade varit intresserad av mig på ett djupare plan.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...