Jag är skyldig till en våldtäkt

Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #41: Postat: 2003-11-13 16:51:00
Jones
barilla, svar 28.
det må vara dumdristigt, men det försvarar inte på något sett hans handling. och jag hoppas din sista mening var något vrided försök till ett skämt, annars har du seriösa problem med din människosyn.
Inlägg #42: Postat: 2003-11-13 18:37:00
Biff
Våldtäkter har ingenting med jämställdhet att göra! Det är bara ett försök av politikerna att slå två flugor i en smäll.
Inlägg #43: Postat: 2003-11-13 18:38:00
Biff
Våldtäkter beror på ren fyllekåthet! För det mesta.
Inlägg #44: Postat: 2003-11-13 18:54:00
Mike
Svar 38, Gallimattias! Kvinnor våldtas främst för att de har något som män vill ha en fitta. Det är samma enkla orsak som gör att t.ex. fattiga invandrare stjäl mobiltelefoner från rika svennar. Inte fan betyder det att invandrarkidsen ingår i någon "universell maktstruktur" som förtrycker svenska ungdomar???
Inlägg #45: Postat: 2003-11-13 18:58:00
Spöket
Är att vilja ha fitta samma sak som att vilja ha makt?
Inlägg #46: Postat: 2003-11-13 18:58:00
Mike
Snarast är det kvinnorna som av naturen fått den största makten att reglera när och med vem de ska ha sex. Vissa män kan inte tyvärr hantera sin frustration över det och tar "rättvisan" i egna händer.
Inlägg #47: Postat: 2003-11-13 19:50:00
Alvunger
kvinnor har alls inte fått någon av naturen stor makt att reglera när o med vem de har sex. Alla våldtäkter är ett bevis på det. Kvinnor kan inte reglera det, för det finns män som med din def. "tar rättvisan i egna händer" o med min def. visar en total avsaknad av respekt för kvinnlig kropp o sexualitet att de väljer att kränka hennes kropp för att få känna en gnutta makt och kontroll i livet: patetiska bajsskraja män - naturens misstag. Våldtäkt har inget med kåthet att göra.
Inlägg #48: Postat: 2003-11-13 20:05:00
Spöket
Hur kan kvinnor uttala sig om hur män tänker? Josefin kan inte ens kan ana hur det är att vara man! Det hon säger i klarspråk: De med den verkliga makten är våldtäktsmännen, de med lite makt är kvinnorna, och de helt utan makt är vanliga män som inte vill kränka kvinnor.
Inlägg #49: Postat: 2003-11-13 20:59:00
Björn
Alvunger sv 33: Att han hade sex med dig mot din vilja SKULLE räcka för att bura in honom i den bästa av världar med där vi hade tankeläsande nämdemän med magiska kristallkulor och allsköns gudomliga gåvor till hjälp. Men hur bevisar man något i ett sådant här fall?
Inlägg #50: Postat: 2003-11-13 21:11:00
Mike
Svar 47, Jag menar naturligtvis att kvinnorna reglerar det i "normala" fall. Våldtäktsmännen reglerar kvinnor och mäns sexliv lika lite som inbrottstjuvar sköter inkomstfördelningspolitiken.
Inlägg #51: Postat: 2003-11-13 21:15:00
Mike
"Inget med kåthet att göra" Så du tror på allvar att du blev våldtagen/utnyttjad pga att Ralle vill utöva makt över kvinnor i allmänhet snarare än att han var kåt!!!???
Inlägg #52: Postat: 2003-11-13 21:21:00
Mike
Den "universella" norm som styr de flesta män säger att kvinnor och barnska respekteras och skyddas. Sen finns det m.e.m. missanpassade eller störda typer som inte kan eller vill följa dessa normer. Men det är de senare som avviker från den "patriarkala" normen inte vi vanliga hyggliga karlar.
Inlägg #53: Postat: 2003-11-13 23:02:00
nix
Mike: sånt vill feministerna absolut inte höra. Det är ju som att svära i kyrkan.
Inlägg #54: Postat: 2003-11-14 01:50:00
Alvunger
Ja jag anser på fullt allvar att våldtäkt inte har med kåthet att göra. Anser du att folk som sätter på djur gör det för att de är kåta? Folk som sätter på lik? Nej, de gör det för att de är sjuka. De gör det för att något gått så förbannat fel i huvudet så de inte ser gränsen mellan egen och annans person, de är så små så små inuti så de bara känner sig större då de kränker en annan individ.
Inlägg #55: Postat: 2003-11-14 09:55:00
nix
Återigen gör Josefin en generalisering. Detta gör feministerna ständigt. För henne finns det inga nyanser här, utan bara svart eller vit. Hon bryr sig inte om alla olika omständigheter som kan finnas. Det viktigaste för henne är att kunna demonisera så mycket det går. Att göra killen till ett monster för att kunna rättfärdiga hatet hon har inom sig.
Inlägg #56: Postat: 2003-11-14 10:12:00
Alvunger
Jag ser inga olika omständigheter vad gäller våldtäkter. Omständigheter utgör inga ursäkter, endast förklaringar. Jag demoniserar ingen. Jag talar inte om ondska, illvilja el medfött hat. Jag talar om sjuka individer. I ditt feministhat ser du inte det, utan gör hellre mig till ett monster för att rättfärdiga ditt hat.
Inlägg #57: Postat: 2003-11-14 10:32:00
nix
Du ignorerar att det finns både våldtäkter och påstådda våldtäkter. Din luddiga saga som du gärna vill göra till en sanning bevisar ingenting, ty du bara berättar fragment som passar ditt syfte och utesluter detaljer som kunde vara avgörande för att bedöma huruvida ett våldtäkt har skett. Allt detta gör du med flit och syftet kan inte vara annat än att piska upp hatiska känslor medan du upphöjs till martyr. Ett typisk företeelse bland hatiska grupper.
Inlägg #58: Postat: 2003-11-14 10:48:00
jox
nej, är man så full så man har svårt att hålla sig vaken, se brukar man ha svårt att uppfatta nyanser, eller "olika omständigheter". Men det betyder ju inte att de inte finns...
Inlägg #59: Postat: 2003-11-14 11:29:00
Nöff, nöff!
Ha, ha, så unga tjejer vill inte ha sex med gubbar som är flintis? Vilken planet bor du på? Behövs bara ett litet tillskott av världens bästa brudmagnet, en välfylld plånbok :- Dom som är fattiga får göra som Mr. Slemmy i din historia, passa på när det bjuds ;-
Inlägg #60: Postat: 2003-11-14 14:07:00
Biff
Josefin, hur kan du i svar 56 påstå att du inte demoniserar i svar 54? Din demonisering i 54 kan inte ursäktas med ett avsägande av demonisering... Att sedan avfärda alla våltäktsmän och nekrofiler som sjuka, är inte det just som "nix" säger, för att göra dig till en martyr? Vad är "att vara sjuk"? Så länge du inte besvarar den frågan, är du inte intresserad av någon seriös debatt...
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...