Jag är skyldig till en våldtäkt

Showing page 2 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #21: Postat: 2003-11-13 12:35:00
Jones
heh, icke-grekiska bartendrar i grekland är sällsynta? jadu...
Inlägg #22: Postat: 2003-11-13 12:40:00
Nöff, nöff!
Lysande inlägg Thomas! Sen verkar det som Alvungers lilla "novell" har en del hål vilket är i sin ordning men det vore riktigt jävligt om någon skulle bli dömd till fängelse, som en del feministfittor förordar här, på en sån rörig historia. Dessutom så har Alvunger nu avslöjats som rasist. Vilken stygg flicka :-
Inlägg #23: Postat: 2003-11-13 12:41:00
Thomas
Nu har du ju hakat upp dig på just detta i brist på vettiga debattinstrument och det verkar inte som om diskussionen kommer framåt. Jag konstaterar att detta ingenting ändrar i sak och att det är rimligt att anta att en person man råkar på i ett främmande land, framför allt en person i ett serviceyrke, är av det landets nationalitet.
Inlägg #24: Postat: 2003-11-13 12:46:00
Thomas
Och svar 23 korresponderar med svar 21...
Inlägg #25: Postat: 2003-11-13 12:54:00
Jones
jag ser faktiskt ingen debatt från din sida. Kvinnor, som män, får välja att vilja ha människor av vilken nationalitet som helst, och skall inte behöva vara rädda för att frivilligt följa med någon hem för att hans vän ser sig berättigad till "lite kul". Det är Allt det handlar om, inte att hon tycker svenska män är ospännande jämnställda.
Inlägg #26: Postat: 2003-11-13 12:55:00
Jones
och hakat upp mig? well det var du som kallade det väsentligt, och du har fortfarande inte kommit med någon förklaring till varför.
Inlägg #27: Postat: 2003-11-13 13:05:00
Thomas
Visst, "ska inte behöva vara rädda". Nej, alla ska vara snälla mot varandra och hålla varandra i handen så blir allt bra. Visst. Och ...är det nån som inte är "snäll", som inte har gått igenom det svenska snällhetsbadet, så beror det säkert på den personens svåra barndom.

Det ändrar inget i sak. Svenska kvinnor får välja och stå sitt kast.
Inlägg #28: Postat: 2003-11-13 13:05:00
barilla
Jones, tycker du inte det är dumdristig att följa med en främmande människa hem för att ha lite kul, dessutom om man befinner sig i ett främmande land? Men hon ville ju ha spänning och hon fick ju det.
Inlägg #29: Postat: 2003-11-13 13:06:00
Thomas
Jag kallar det för ett väsentligt UTELÄMNANDE, i syfte att vilseleda. Tycker du själv att det skulle vara oväsentligt?

Och trots allt står situationen generellt kvar där den stod. Jag har rätt i sak.
Inlägg #30: Postat: 2003-11-13 13:16:00
Emma Färnström
Thomas: Varför är det viktigt för dig vilken nationalitet bartendern hade. Det är fullkomligt ovesäntligt eller hur? Vadda vilseleda, Du har inte rätt i sak du har missförstatt Josefins artikel helt enkelt.
Inlägg #31: Postat: 2003-11-13 13:44:00
Jörgen G, Svar på 13!
Anledningen till att jag skrev om killar som snackar/super omkull tjejer. Du skrev ju själv i texten: "efter att han bjudit henne på shot efter shot efter drink efter shot.
"For you my love. For free my love."
"
Inlägg #32: Postat: 2003-11-13 14:33:00
Alvunger
Ja, jag UTELÄMNADE männens nationaliteter totalt, helt enkelt beroende på att det är totalt irrelevant för historien. Historien kunde lika gärna ha ägt rum i Hovmantorp. Och Nöff, nöff: dessvärre tror jag att min historia hade hållt i rätten. Jag skriver dessvärre för den hade hållt av fel skäl. Den hade hållt av det faktum att Ralle var en medelålders äcklig flint gubbe.
Inlägg #33: Postat: 2003-11-13 14:33:00
forts
Och eftersom folk i allmänhet tyvärr är så fördomsfulla som såna som du, så hade han säkert åkt dit på det enkla faktumet. Hade Ralle varit en fräsch 20åring, hade mitt case sett svårare ut. Visst är historien rörig. Jag har inte riktigt koll på alla detaljer. Men vad jag har koll på är dessa enkla fakta: jag ville inte ha sex med Ralle. Ralle hade sex med mig ändå. Och DET skall räcka för att skicka en sådan man så inihelvete in i fängelse. Kram en stolt feministfitta.
Inlägg #34: Postat: 2003-11-13 15:00:00
Thomas
Och för att nu säga det uppenbara, Alvunger: jag har ingen annan uppfattning än du om vad som borde ske med förövaren, i själva verket vill jag nog sätta in honom på flera år än du.

Men ditt problem är din NÄRSYNTHET, du ser inte att detta är ett inslag i ett mycket större generellt mönster.
Inlägg #35: Postat: 2003-11-13 15:13:00
Alvunger
Jag ser ett större generellt mönster av vissa mäns totala bristande respekt för kvinnlig sexualitet, där kvinnokropp är lovligt byte. Detta mönster återfinns i alla åldrar, kulturer, samhällsklasser, länder. Jag tror att vägen för att bekämpa det är att återta kvinnlig sexualitet.
Inlägg #36: Postat: 2003-11-13 15:21:00
Frågvis
Så medelålders män av vissa typer är mindra trovärdiga än snygga 20-åringar?
Tror du verkligen att detta, samtidigt som svenska tjejer har det rykte de förtjänat i Grekland, hade satt dit honom i en grekisk domstol?
Inlägg #37: Postat: 2003-11-13 16:01:00
Thomas
Om du ser ett mönster av manlig makt över kvinnor, så visst, till någon del ser jag detsamma. Tror du att det mönstret är detsamma i Grekland som i Sverige - då är du inte bara närsynt, då är du blind. I Sverige är den makten i stort sett utraderad, på gott eftersom det har gett kvinnor deras frihet, på ont eftersom kvinnor i alla fall inte ville ha den friheten när allt kom omkring utan valde utländska, ojämställda män före svenska trots allt sitt skrikande om jämställdhet.
Inlägg #38: Postat: 2003-11-13 16:17:00
Alvunger
Kvinnor våldtas i Grekland. Kvinnor våldtas i Sverige. Det är en universal maktstruktur och kan inte knytas till land eller kultur. Det skall heller inte tillskrivas alla män. Alla män är absolut inte så störda, även om man börjar undra när man läser somliga kommentarer här.
Inlägg #39: Postat: 2003-11-13 16:25:00
Thomas
Som sagt: om du tror att det är samma sak med våldtäkter eller annat kvinnoförtryck i Sverige och i Grekland, med avseende på om det är accepterat av allmänheten, med avseende på om och hur polisen tar emot en anmälan, med avseende på hur domstolarna ser på saken - ja då är du verkligt, ohjälpligt blind om du inte kan se skillnad på Grekland och Sverige.
Inlägg #40: Postat: 2003-11-13 16:33:00
Alvunger
nej, jag talar om männen som utför det i Grekland o Sverige. Det var du som började jiddra om svenska jämställda män, o om dumma naiva kvinnor som åker till grekland o blir våldtagna, varpå jag replikerar att kvinnor kan bli våldtagna i hovmantorp, av din älskade jämställde svenske man.
Showing page 2 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...