Män och mjukhet

Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #101: Postat: 2003-04-27 11:40:00
Josefine
Om en vegetarian beskriver köttätare som kallsinniga, psykopatiska mördarmaskiner, betyder det då att alla vegetarianer tycker att alla människor är dito? Vad händer med dem som inte äter kött för hälsans skull, el de som slutar m det för att de inte vill stödja köttindustrin, de som äter fisk o skaldjur då? Är en vegan en bättre människa än en vegetarian, 13åriga vegetarianer som gör det för bantning då, vad tycker vi om dem?
Inlägg #102: Postat: 2003-04-27 11:41:00
Josefine
På liknande vis fungerar feminismen. Kvinnor och män har åsikter om maktrelationen mellan kvinnor och män, vilket de förklarar på lite olika sätt och bekämpar på lite olika sätt. Vissa politiskt, andra akademiskt, andra med aktioner, andra med krönikor, andra med bröl i baren, andra i chatter, andra i fikapausen på jobbet, andra säger inte ett smack men håller med ändå.
Inlägg #103: Postat: 2003-04-27 11:42:00
Josefine
Vegetarianer har gemensamt att de ändrar sina matvanor och utesluter mer el mindre produkter fr djurvärlden. mer än så har de faktiskt inte gemensamt sinsemellan. Feminister har gemensamt att de anser att kvinnor är underordnade och att detta bör ändras. Inte mer än så. Sorry, men så lätt/svårt är det. Du har debatterat med mig, EN feminist. Jag o Schyman har inte mkt mer gemensamt än min veg pojkvän och Dileva.
Inlägg #104: Postat: 2003-04-27 13:04:00
nix2
Jag struntar vilken parti dessa som skrivit motionen tillhör. Dom har absolut inte ljugit i deras motion, annars skulle den har blivit avslagen. Dessutom var inte bara dessa som har protesterat, jag har bara plockat fram det som är tillgängligt på nätet nu. Det funnits flera protestartiklar både från män och kvinnor i flera tidningar men som inte är tillgängliga nu på nätet.
Inlägg #105: Postat: 2003-04-27 13:05:00
nix2
Som en annan debattör har redan påpekat här se svar 69 -70 avfärdar du alltid mina exempel som irrelevanta enstaka fall. Det är ju verkligen pinsamt Josefine, att du så fräckt ignorerar det som är så uppenbart.

Och du har fortfarande inte gett nåt exempel på en framstående svensk feminist som har tydligt tillskrivit gruppen män positiva egenskaper.
Inlägg #106: Postat: 2003-04-27 13:07:00
nix2
Men det förvånar inte mig ett enda dugg. Er könsrasistiska doktrin är alldeles för enkelspårig och enögd för att kunna innehålla såna nyanserade inslag.

Och kvinnor är inte alls underordnade i Sverige.

Vad eller vem är det som förhindra dig att bli det du drömmer om förutom dina eventuella fysiska och mentala begränsningar?
Inlägg #107: Postat: 2003-04-27 13:15:00
nix2
Ni feminister utgår ifrån grundlösa slutsatser. Hela er doktrin är baserad på antagande, godtyckligt pseudovetenskap påhejade av hänsynslösa och hämndlystna figurer som bara har suttit vid skrivbordet och tagit fram teorier vars innehållsnivå kan lätt jämställas med hitlers mein kampf.
Inlägg #108: Postat: 2003-04-28 10:16:00
Josefine
Svaret står i svar 100. men att du inte läst det förvånar mig inte heller ett dugg. Du kan väl spara ditt fetstilta till det behövs, kan bli lite pinsamt för dig annars, jag menar, folk kan ju rentav tro att du inte läser din motdebattörs svar... Vidare, vad din "andra debattör" påpekar, klarar jag alldeles utmärkt själv Svar 99.
Inlägg #109: Postat: 2003-04-28 10:17:00
Josefine
Jag märker och vet att du inte tycker det är ett relevant svar. dock skiter jag högaktningsfullt i det, då jag tycker jag svarar utförligt på varför jag anser att enstaka fall inte kan stå modell för feminismen 101-103, och framförallt inte när man lägger så grova anklagelser som dina patetiska mein kampf paralleller. Jag inser ju att det är anti-feministernas lilla kärleksbarn, för oj så slagkraftigt det blir när man anklagar feminister för det.
Inlägg #110: Postat: 2003-04-28 10:18:00
Josefine
Men jag har fört lysande diskussioner med ett flertal anti-feminister som aldrig sjönk så lågt som att dra ett sånt bottennappargument .Det enda det bevisar är att du kör med skygglapps/skrämselpropaganda. Så tycker jag det är anmärkningsvärt att du inte kan hålla isär genusvetenskap och feminism.
Inlägg #111: Postat: 2003-04-28 10:18:00
Josefine
"Hänsynslösa och hämndlystna figurer" - i vilken thriller läste du det? Klart du har rätt till en åsikt, men gör dig själv tjänsten att kolla upp vad det handlar om, innan du vräker ur dig en massa nonsens.
Inlägg #112: Postat: 2003-04-28 17:18:00
nix2
Jo då, visst har jag läst ditt svar 100 där du skrev:

"Nej, jag kan inte nämna en enda framstående feminist som säger en uteslutande positiv egenskap om män."

Och det kommer du aldrig att kunna göra.
Inlägg #113: Postat: 2003-04-28 17:20:00
nix2
Det är ju precis sån föreställning som gör er doktrin så likt nazismens.

Nazisterna hade ju inte heller några positiva tankar om judar som folkgrupp, vilket ledde till att dessa öppet diskriminerades, trakasserades osv.

Och vet du vad? Nazisterna hade också några fina idéer, jodå, så pass fina att de fick miljontals kvinnliga och manliga anhängare.
Visste du inte Josefine? Nää, nu vet du det.
Inlägg #114: Postat: 2003-04-28 17:22:00
nix2
Så, ditt snack att om att feminismen inte kan dömas ur vissa radikala feminister är bara struntprat. Du har ju själv visat upp dina cyniska mänskliga värderingar genom att tycka det legitimt att män som grupp diskrimineras genom att hänvisa till ett fåtal män som har privilegier och gör dessa representativa för alla män.
Inlägg #115: Postat: 2003-04-28 17:28:00
nix2
Men, beträffande riktiga feminister så tänker jag nu på vad stalin sade en gång:

"Av 100 kommunister finns det bara en som är ideologiskt medveten, medan 50 är opportunister och 49 är nyttiga idioter.

Samma sak gäller nog feminister, det handlar om för dig att veta vilken grupp du tillhör.
Inlägg #116: Postat: 2003-04-28 17:34:00
nix2
Hursomhelst, försöker du bara nu desperat rentvå feminismen. Men sånt klarar du helt enkelt inte. Feminismen är så pass impregnerad i skit att det inte går att tvätta rent. Och ni kommer att göra er skyldiga till samma mänskliga brott som dessa diktatoriska regimer har gjort.
Inlägg #117: Postat: 2003-05-02 13:04:00
Olof Öberg
Hirdman sa aldrig "håll käft" utan det var en student. Angående hur jag har krävts ansvar - Umeå kommun skickade ut en skrivelse där jag avkrävdes ansvar för vad andra män har gjort. Som man har man tydligen ett kollektivt ansvar för vad andra män gör. Om och när jag underlåter mig att anmäla eller förhindra ett brott då har jag ett ansvar, men inte när inte så är fallet.
Inlägg #118: Postat: 2003-05-02 13:09:00
Olof Öberg
Jag skulle aldrig liera mig med våldtäktsmän oavsett hur mycket deras åsikter må överensstämma med mina. Feminister och alla andra kollektivister verkar dock inte ha några problem med att mjölka sista droppen ur sådana allianser om det gagnar dem för tillfället. När så ansvar skall utkrävas för gruppens agerande så är de plötsligt individer som inte kan ta ansvar för andra.
Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...