Män och mjukhet

Showing page 2 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #21: Postat: 2003-04-19 13:06:00
Josefine
Helt absurt. Män offrar sig för att skydda familj o sitt land? vet du vilka som drabbas av striderna? vet du vilka som får svälta, vilka som våldtas? de civila offren är mångdubbelt fler än de militära, o när det verkligen kommer till kritan, hur duktiga är ni på att låta kvinnor o barn gå före? har du kollat vilka som överlevde estonia? Knuff knuff, jag skall fram...
Inlägg #22: Postat: 2003-04-19 13:07:00
Josefine
Det du skriver är nationalistisk dynga, där män tillskrivs de vackra beskyddande egenskaperna. Ren lögn. Vilka är det som tar ansvaret för samhällets barn? Vilka tar ansvar för vård o omsorg? Kvinnor har aldrig skyddats av samhället. Det har länge varit helt ok att slå sin kvinna, ha henne som ägodel, sälja henne. Läs din historia innan du vräker ur dig saker o ting.
Inlägg #23: Postat: 2003-04-19 13:07:00
Josefine
Nu ser det inte ut så idag, men det är personer som du o det skräp du vräker ur dig som spär på glorifierande av den krigiska mannen. Den krigiska mannen är skräp, liksom den krigiska kvinnan. Det är heller inte en lögn att män globalt har en bättre ekonomisk ställning än kvinnan. Det är rena raka fakta.
Inlägg #24: Postat: 2003-04-19 13:07:00
Josefine
Hur kan du kolla på världen med bara ett öga? Jag har aldrig förnekat livets svårigheter, som drabbar både kvinnor o män men på olika sätt. Vidare säger inte feminister att kön inte spelar någon roll. Vi pekar ivrigt på alla de företeelser i samhället/världen där kön spelar roll FAST DET INTE BORDE!!! Det är huvudkontentan, det är målet, att upplösa att kön spelar roll. Du visar på ett mkt tydligt sätt hur du tycker att kön spelar roll.
Inlägg #25: Postat: 2003-04-19 13:09:00
Josefine
"faktum är att det finns massor som prostituerar sig bara för sin lyxkonsumtion" ??? är det ett faktum? o var hittar du det faktumet? i glorifierandet av den lyckliga horan som får knulla glatt hela dagarna o så massa pröjs för vilka hon köper smycken o bilar? Fy fan så äckligt att reducera den totala förödmjukelsen som prostituerade kvinnor utsätts för.
Inlägg #26: Postat: 2003-04-19 13:31:00
nix2
1912 förliste Titanic, i första klass dog 66 av männen och 3 av kvinnorna, andra klass dog 92 av männen och 16 av kvinnorna och i tredje 88 av männen och 45 av kvinnorna. Konstigt att man ansåg redan då att männens liv var mindre värda. Estonia katastroffen inträffade ju bara för några års sedan, d.v.s. efter det att det feministiska propaganda om själviskt tänkande har pågått i flera decennier.
Inlägg #27: Postat: 2003-04-19 13:32:00
nix2
Då är väl inte så konstigt att många män nu börjar också att tänka bara på rädda sig själva och skiter i kvinnorna. Varför skulle de inte göra det? Är vi inte alla lika då?
Och JA, det finns massor med lyxprostituerade här i lilla ankdamen och om detta har gått din näsa förbi är det bara ett tecken på din ignorans i området.
Inlägg #28: Postat: 2003-04-19 13:37:00
nix2
Och vad beträffar krig så tvekade inte Margaret Thatcher en sekund inför att skicka sina gossar till kriget. Återigen ett bevis på att kvinnan minsann kan, bara hon får tillfälle att visa sina attribut. Men sånt begriper ni feminister helt enkelt inte. För er är allting männens fel, ni kan bara se världen i svart eller vit, eller rättare sagt, ni bara kan se världen delad i män eller kvinnor.
Inlägg #29: Postat: 2003-04-19 17:39:00
Olof Öberg
Problemställning: kvinnor har det sämre än män; kvinnor är underordnade män. Förklaringsmodell: kvinnor är underordnade män beroende på sitt kön och detta beror på strukturer och normer. Säg mig nu vilken sorts feminism har inte denna förklaringsmodell?
Inlägg #30: Postat: 2003-04-19 17:50:00
Olof Öberg
Problemställning: låginkomsttagare är ekonomiskt begränsade. Förklaringsmodell: s - orättvis fördelning av samhällsresurser; m - för högt skattetryck. Angående Saddam så var han ett verktyg i USAs "krig" med Iran. På samma sätt så gör vänstern gemensam sak med stenkastare och rabiata feminister, men tar aldrig ansvar för vad dessa gör under erat flagg. Det är fegt och jävligt konstigt när ni inte har några problem med att utkräva kollektivt ansvar av andra.
Inlägg #31: Postat: 2003-04-19 19:30:00
nix2
Olof, det verkar som vem som helst får kalla sig för feminist. Är man exempelvis mot polenallergi, minkar i garderober, rattfylleri eller för alla hundarnas rätt till en värdig hundkoja, blir man automatiskt en feminist, praktiskt eller hur?...:-
Inlägg #32: Postat: 2003-04-22 09:31:00
Josefine alvunger
Ofol Öberg, svar 29. Nej det är en korrekt problemställning o förkl.modell. Men det ingår även mkt mer komplicerade faktorer i maktstrukturerna. Tex makt man-man,. kvinna-kvinna. Etnicitet, sexualitet, klass är faktorer som självklart påverkar kön.
Inlägg #33: Postat: 2003-04-22 09:31:00
Josefine alvunger
Och nix2, jo jag är medveten om att det såklart finns krigiska kvinnor. Det var exakt det svaret jag väntade mig av dig. Glöm inte att det var DU som tog upp det krigiska först, men den gången som en "hedersvärd nobel egenskap hos männen som skyddar land o familj." Så där gick du lite i egen fälla. Kvinnor är exakt lika kapabla, som du så riktigt själv kom fram till. duktigt.
Inlägg #34: Postat: 2003-04-22 09:36:00
Josefine Alvunger
Och olof dig verkar man kunna diskutera med jag har en ärlig fråga. Ofta möter jag motargument som dina, det talas om att "vi feminister kräver ansvar av män". Men på vilket sätt anser du att en feminist el flera har krävt ansvar av DIG o på vilket sätt? Vad är det du i feminismens namn måste uppoffra?
Inlägg #35: Postat: 2003-04-22 09:36:00
Josefine
Alltså konkret: vad är det i feminismen som hotar män? Jag har hört de flesta argument, spekulationer om "ja men ni fem. kommer/tänker/vill/försöker". Skippa det. Konkret: Vad GÖR feminister? o feminister har vi ju tolkat extremt vidlyftigt så kör på... Jag är en feminist. Vad kräver jag av dig, vad står det i mina svar, artiklar, som du inte är beredd att ställa upp på? Vad är det som är så omänskligt så kopplingar dras till nazism?
Inlägg #36: Postat: 2003-04-22 09:36:00
Josefine
Jag är ärligt nyfiken, för jag tror att de mesta mothugg mot fem. handlar om rädsla o okunskap, men väldigt få kan säga en enda konkret sak som feminister tycker o tänker som är fel.
Inlägg #37: Postat: 2003-04-22 10:46:00
Per H
Läs citatet i svar 8. Hur kan en vice statsminister på detta sätt skuldbelägga halva befolkningen? För det är faktiskt precis vad hon gör. "Män delar inte med sig" populistiskt, generalisertande skitsnack. Uttalanden som detta tror jag drar feminismen i smutsen rejält.
Inlägg #38: Postat: 2003-04-22 16:07:00
nix2
Josefine: du har t.ex. visat förståelse på kollektiva tvångsåtgärder som diskriminerar män. Du tycker det som helt okej att män uteslutas från stödet till företagande trots att det är bara en bråkdel av alla män som är framgångsrika företagare, dessutom finns det också många framgångsrika kvinnliga företagare. De allra flesta män kommer därför att straffas bara för att dom råkade föddas till män.
Inlägg #39: Postat: 2003-04-22 16:11:00
nix2
Genom att ständigt och enbart lyfta upp kvinnornas problem, samt medvetet bagatellisera männens har feminismen skapat grogrund för att få gehör för såna diskriminerande åtgärder. Du viftar med prostitution visst, med nu har man tagit fram en lag som kriminaliserar sexköp, fast man får naturligtvis sälja, och eftersom det är flest kvinnor som sälja blir dessa befriad från straff. Allt i jämställdhetens namn.
Inlägg #40: Postat: 2003-04-22 16:19:00
nix2
Därmed är feminismens snack om jämställdheten och om att vi alla måste ha samma förutsättningar oavsett kön, en av de största bluffen i världens historia. Precis som nazisternas propaganda om världsomfattande judisk konspiration ledde till kollektiva bestraffningar av judar, bedriver ni nu propaganda om världsomfattande manlig välstånd som leder till kollektiva bestraffningar av män.
Showing page 2 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...