Män och mjukhet

Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #61: Postat: 2003-04-23 00:31:00
nix2
Jag har redan förstått att du är tveksam, men det är varken jag eller alla dessa som direkt blir drabbade av lagar och/eller kollektiva straffåtgärder som drivs fram p.g.a. att såna typer finns vid makpositioner. Och jag är medveten om att allt jag har skrivit hittills inte är några nyheter eller nåt revolutionärt som du så hånfullt påpekar. Det jag har skrivit här är fakta som knappast kommer upp till yta p.g.a. av åsikts och könsförtryck som finns i samhället idag.
Inlägg #62: Postat: 2003-04-23 00:40:00
Biff
Jag håller med nix2 om att vettiga feminister är alldeles för dåliga på att fördöma och hata de galna. Liksom vänstern inte fördömde wtckatastrofen och förlorade röster på det. Jag får en känsla av att alla feminister "innerst inne" är manshatare.
Inlägg #63: Postat: 2003-04-23 08:28:00
Josefine
nej, det du skriver är faktiskt inte fakta. Det är en åsikt. Det där är en stor skillnad. Men då kanske Winberg är lika farlig för män, som Alf är för kvinnor? Rimligtvis borde kvinnoförtryckare göra dig lika upprörd som mansförtryckare.
Inlägg #64: Postat: 2003-04-23 08:33:00
Josefine
det finns en sak ni inte förstår. Feministerna har ingen rörelse. Det finns ingenstans vi kan samlas. Det finns ingen telefonbok så man kan ringa upp feministen Gudrun el Skugge o säga: hörrö, vi andra feminister tycker inte att det du gör stämmer med vårt partiprogram.Du bryter lagen.
Inlägg #65: Postat: 2003-04-23 08:35:00
Josefine
Det finns liksom ingen lag, ingen mall. Det finns feminister som handlar dåligt, precis som det finns kristna som handlar dåligt, el dagisfröknar som handlar dåligt. Det har med mänsklighet och individen att göra. Allt jag gör är inte direktkopplat till feminism. Om jag misshandlar någon, beror det då på att jag är feminist? Att jag inte sopsorterar? Det är därför era beskyllningar inte fungerar. Dessutom glömmer ni alla manliga feminister. Är de också manshatare?
Inlägg #66: Postat: 2003-04-23 09:41:00
nix2
Nej Josefine, feministerna har en gemensam nämnare, nämligen att vi har levt och fortfarande lever i ett patriarkat där män gynnas och kvinnor missgynnas. Och patriarkatet är precis det man kan kalla en åsikt, därför att det går att bevisa precis tvärtom - Vi kan använda precis samma argument och påstår att vi lever i ett matriarkat istället.
Du har helt enkelt läst alldeles för många böcker av samma sort.
Inlägg #67: Postat: 2003-04-23 09:43:00
nix2
Jag håller inte med Alf Svensson om allt han står för, men han hatar absolut inte kvinnor såsom du påstår. Han har aldrig tillskrivit grupp kvinnor negativa egenskaper som margareta och alla dina andra polare har gjort mot män som grupp. Det är skillnad Josefine, och jag bara hoppas att du som ungkvinna inte falla i samma träsk som alla dessa manshatare har gjort.
Inlägg #68: Postat: 2003-04-23 12:14:00
Biff
Feminismen har väl visst en rörelse. Vänsterpartiets stora slagord under valet var ju att kvinnor är underordnade och en massa larv om ett patriarkat. Det finns väl ingen seriös feminist som tror på patriarkat? Varför steg det inte fram någon och sa att vänsterns feminism är skit? Finns det några feminister i Sverige egentligen? Eller har vi bara massa halvamatörer som kallar män talibaner och försöker få ordet fitta att vara vackert?
Inlägg #69: Postat: 2003-04-23 13:56:00
Jörgen
Först efterfrågas nedsättande kommentarer och omdömen om män. Sedan när dessa radas upp så tar hon ett och ett, och avfärdar med att "Jamen, det är ju bara HON som tycker så!". Ett grupp avfärdas med att det inte går att låta 4 st stå mall för en hel rörelse. Djävligt bekvämt! Så det spelar ingen roll vad man tar upp, Josefine kommer ändå aldrig att se bjälken utan avfärda exemplen ett och ett med kommentaren att DET bara är ETT exempel!
Inlägg #70: Postat: 2003-04-23 13:57:00
Jörgen
Visst, gör det då! Men då ska du f-n inte fråga efter exempel, och låtsas vara intresserad av hur vi andra uppfattar saker och ting, för du har ju redan bestämt dig!
Inlägg #71: Postat: 2003-04-23 14:00:00
Josefine
nix2 du vet inte ett jävla skit om vilka böcker jag läst, Under min grundskoleperiod läste jag samma böcker som du o alla andra. Just ordet patriarkat är det inte alla fem. som ställer upp på, men betydelsen visst. Att vi lever i ett matriarkat kan du inte bevisa ens om du drömmer ihop argumenten killen.
Inlägg #72: Postat: 2003-04-23 14:01:00
Josefine
Men gör ett försök. Kan bli roande. Under tiden kan du ju läsa "På tal om jämställdhet fr SCB" ni anti-fem brukar gilla SIFFROR så ta en titt i den, kostar bara 40 spänn. kan bli en kul stund. jag har ALDRIG påstått att Alf skulle hata kvinnor. om vi skall föra en disk. kan du väl åtminstone bemöda dig om att läsa vad jag skriver?
Inlägg #73: Postat: 2003-04-23 14:02:00
Josefine
O du har fortfarande inte förklarat för mig vad det är som gör "margareta" o alla mina polare till manshatare. Det är nästan roande att diskutera med dig/såna som dig, nästan, för ingen har nånsin lyckats förklara vad det egentligen ÄR som är manshatande i fem. Har du träffat nån som säger att hon hatar män? Träffat nån som talar om kollektiva tvångsbestraffningar som du pratar om? En enda?
Inlägg #74: Postat: 2003-04-23 14:02:00
Josefine
Du vet, det är rätt stört att döma ut alla som anser att kvinnor o män bör behandlas lika som faktiskt är vad fem står för som manshatare. utan att ens ha kollat upp det... det är helt sjukt.. o rätt pinsamt.. det gagnar inte dig direkt. Men du har väl redan fallit för djupt ner i träsket, tillsammans med alla andra bajsskraja "jagärförräddförattkollauppvadjagpratarommenbästjagspyrliteskitöverallasomintetyckersomjagfördetvinnerjagpåhöhöjagärtuff".
Inlägg #75: Postat: 2003-04-23 14:09:00
Josefine
Biff. Du är på rätt spår. Men saken är ju att vänstern är ett politiskt parti. Men massor av feminister är höger, så på så vis kan vi inte "samlas" under den röda fanan. Men vem skulle stiga fram o säga vad o i vilket forum? alltså, jag kan ju inte direkt ringa aftonbladet o säga, hej, jag råkar vara feminist o jag håller inte med Gudrun. Skriv det.
Inlägg #76: Postat: 2003-04-23 14:10:00
Josefine
nu råkar jag ju tycka att Gudrun är det coolaste vi sett på länge, så henne vill jag inte racka ned på. Kd har en kvinnorörelse vet jag. men en kvinnorörelse behöver eg. inte ha nåt med feminism att göra. man blir inte automatiskt feminist för att man kämpar för kvinnors rättigheter, men man blir inte manshatare heller.
Inlägg #77: Postat: 2003-04-23 14:10:00
Josefine
Jag tycker ordet patriarkat är problematiskt som jag skrivit innan, för det döljer mer än det förklarar. Dock, grundtanken, mäns generella strukturella överordning, ställer jag mig bakom.
Inlägg #78: Postat: 2003-04-23 14:12:00
Josefine
hej Jörgen. Ibland fattar jag inte er killar oftast som skäller på mig så. jag låtsas vara intresserad? tror du det här är på låtsas??? ser du många andra feminister som i tre månader har levererat artiklar samt besvarat i PRINCIP VARENDA JÄVLA KOMMENTAR?? Inget man gör är fan rätt. Så nu LÅTSAS jag. Ja, det är på låtsas. Det är ett låtsasintresse jag har. Jag lägger dessa timmar framför datorn på låtsas. Helt otroligt.
Inlägg #79: Postat: 2003-04-23 15:13:00
nix2
"O du har fortfarande inte förklarat för mig vad det är som gör "margareta" o alla mina polare till manshatare."
Om du trots allt det jag redan har tagit upp här, inte kan se verkligheten framför dig, då måste jag tyvärr säga är du är ett hopplöst fall. Du är redan skadad för livet och jag bara hoppas att du inte drar fler med dig in i träsket. Men jag måste ändå tacka dig för att du så klart och tydlig visar hur feministerna tänker.
Inlägg #80: Postat: 2003-04-23 15:16:00
nix2
Det finns inget patriarkat som är ute efter att missgynna kvinnor och gynna män. Det är lögn, det är en stor bluff som ni feminister desperat försöker hålla levande. Där är ju därför du jämt låtsas vara oskyldigt ovetande om att män faktiskt könsdiskrimineras och bespottas av det feministiskt kontrollerade samhället. Ni måste försvara denna lögn för att annars kollapsar hela era fina värld och den mjölkko som många av er lever gott på.
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...