En manlig feminist talar ut

Den här tråden diskuterar artikeln En manlig feminist talar ut.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-03-19 15:15:00
Erik
Nu är jag galet sugen på att "analysera mansrollen". Har du någon bra analysmetod? För du menar väl inte att lite lösa tankar och åsikter har något med analys att göra?
Inlägg #22: Postat: 2003-03-19 16:30:00
Yanni
Bara att se hur många svar ett sådant här inlägg får säger en hel del. Vore könen jämställda skulle ju inte detta vara en så HET fråga, eller hur? Men ämnet upprör känslor och det betyder att det finns något under som inte är som det ska.
Inlägg #23: Postat: 2003-03-20 00:28:00
q
Jag tog ditt råd och försökte tänka över exakt vilka saker som jag borde ångra. Och snarare är det så att jag ångrar saker jag inte gjorde. För om jag nu ändå ska få skulden för någonting så hade jag ju lika gärna kunnat göra det. Vem vet, det är kanske kul att könsdiskriminera eller tafsa på tjejer? Så grabbar! Det spelar ingen roll om ni våldtar eller slår, för ni blir ju anklagade för det i alla fall!
Inlägg #24: Postat: 2003-03-20 11:18:00
Kalle G
Feministernas övertygelse på den egna ideologin liknar religion mer och mer. Är det någon mer än jag som får associationer till "Arvssynden" av Roberts text? Så vi som inte håller med om deras syn på tillvaron har helt enkelt inte "skådat ljuset".
Inlägg #25: Postat: 2003-03-23 22:34:00
CalleSthlm
Du är ju feminist för att få många brudar. Jag vet att det är så.
Inlägg #26: Postat: 2003-04-01 23:30:00
Max
Fantastisk artikel! Jag tror aldrig att jag har läst något så politiskt korrekt, men som ändå tar stark ställning för något på fullständigt subjektiva och lösryckta grunder. Imponerande.
Jag vet en kille som kommer få fett med panda-brudar ikväll. Aiiight!!
Inlägg #27: Postat: 2003-04-03 18:24:00
Björn
"Det är omöjligt att vara man och inte förtrycka kvinnor". Är det att ta ansvar eller att smita från det? Om du på fullt allvar menar att män är förtryckare från födseln så försöker du undvika att vi är moraliska subjekt precis som kvinnor och kan välja hur vi handlar. Vi är faktiskt inga menlösa redskap för "strukturer".
Inlägg #28: Postat: 2003-04-08 17:52:00
Magnus
Duktig pojke, du slår två flugor i en smäll och lyckas både kvalificera dig till nästa världsmästerskap i att vara politiskt korrekt, och sälja dig själv som jämställd man. Och i samma veva vara lite av en martyr. Vad jag verkligen inte kan förstå är varför du i ingressen skriver "som gör män till mer än vad de är" - Det ser jag som ett tecken på att du innerst inne inte erkänner ditt eget "svinaktiga" förflutna som icke-feminist.
Inlägg #29: Postat: 2003-04-23 15:18:00
Håkan Lindberg
Robert! Du får försöka förstå mera. Det räcker inte med att se in i sina egna vanföreställningar och neurotiska analyser.
Jag kräver helhet för att köpa ditt inlägg och det har du inte.
Jag tycker du diskriminerar män!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...