|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-23 14:16:00
|
|
AC Collin |
Huruvida en man får ge en kvinna en komplimang utan att vara sexistisk har ju diskuterats här för ett tag sedan. Det finns paralleller med din text. Det beror självklart på hur det sägs, men jag tycker det är synd att man inte får ge en uppskattande kommentar utan att anses vara en snuskhummer med bara en sak i huvudet och för att förekomma en eventuell fortsättning på den tidigare debatten, en snygg kropp förtar inte en bright hjärna. Jag tycker att att du ska slappna av. Känn dig stolt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-23 14:21:00
|
|
ABBE |
ja Yohannis.känn dig stolt och var glad över din fina kropp, nu har du så att säga kanske komplimanger från båda hållen, en bra förutsätning, ifall det skulle strula med honkönet
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-23 15:29:00
|
|
Ramona Danlen |
Personligen hade jag tagit det som en komplimang om det varit en lesbisk tjej men samtidigt talat om klart och tydligt att jag är hetreosexuell för att undvika alla former av missförstånd. Det kanske är svårt men det är ingen vare sig hetreo eller gay som i normala fall kastar sig över någon för att få sex!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-23 16:10:00
|
|
DS |
Måste homosexuella bara tänka på sex hela tiden? Det där knullandet i simhallsbastur är ju rätt obegripligt. Likaså parkknullande! Varför håller man på så? Majoriteten av heterosexuella håller inte på med sånt där, däremot verkar majoriteten av manliga homosexuella vara primiskuösa porr addicts. Det här får ju en att tänka att homosex är "sjukt" i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-23 18:34:00
|
|
Fredrik R |
1 Youhannis! det du beskriver hände mig också på malmöturken,badhuset, det fanns homosexuella där också som bastade, jag tränade mycket vid den perioden och var ofta där,
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-23 23:20:00
|
|
jaja |
herregud. är man homosexuell ska man väl få skylta med det lika mycket som en hetrosexuell får. och en bara får att du får en komplimang behöver ju inte det betyda mer än just en komplimang. va inte så trångsynt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-23 23:40:00
|
|
Anonym |
Jag förstår vad du menar För några år sedan hade jag en kompis som var lesbisk,hon hade inte kommit ut än men vi anade det, och det hade inte spelat mig någon roll om hon inte hållit på och tafsat på mig Hon skulle pussas och ge mig komplimanger och till slut förstod jag att det inte var enbart vänskapligt.Grejen är ju att tjejer är ganska kramiga med varandra utan att det betyder något men det här blev obehagligt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-24 01:30:00
|
|
ponderosa |
usch..trist att läsa att så många tycks vara så trångsynta...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-24 10:41:00
|
|
Sebastian Edlund |
Man har delat upp omklädningsrum och de inreättningar som hör där till i en del för män och en för kvinnor. Alltså, man har delat upp dom för att folk vill kunna vara nakna i en avsexualiserad miljö. Egentligen borde man ha en del för flator och en för bögar också då en svettig bastu kan vara ett smörgåsbord för dessa. Jag bryr mig inte tillräckligt om andra för att ta notis om folks sexuella läggning men bastar jag vill jag gärna kunna sitta där utan att få blickar.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-24 10:47:00
|
|
Gayphe |
Gud vad Brandmännen är barnsliga de är inte ens snygga.Alla gay men ligger inte med vem som helst så var lungna.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-24 11:06:00
|
|
J. Alvunger |
I bästa fall uppträder heteromannen eller kvinnan, på ett så sympatiskt sätt, att man inte tänker på personens läggning, vid anträffandet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-24 11:16:00
|
|
Erik Lindgren |
Visst är det vidrigt att råka ut för något sådant. Har själv blivit stött på av äldre homosexuella män. Samtidigt får man förstå att det råder liksom inte stor tillgång på bögar, och många av bögisarna är sexuellt frustrerade och kärlekskranka. Men det betyder inte att det är ute efter sex, eller så. Han kanske bara ville underbygga sitt yttrande om din kropp med något som gav extra tyngd. Men vem skulle injte blivit misstänksam?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-25 02:42:00
|
|
Man |
Som det stod i något annat inlägg här - varför inte bara ta det som en komplimang? Karln försökte ju inte tafsa på dig eller ge sexuella inviter - han bara sa att han tyckte din kropp var snygg. Var glad för den uppskattningen, det är inte alla som får höra att de har snygga kroppar.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-25 09:33:00
|
|
Kalle G |
"Du har en snygg kropp, det ser jag som är gay." Det var det dummaste! Skulle inte jag kunna bedöma en sak också, även om jag är hetero?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-25 09:59:00
|
|
Sune |
Yohannis: skärp dig för helvete. Visst, det kanske kändes märkligt att få en komplimang av en bög. Men det är väl bara att vänja sig. Komplimang är inte det samma som förberedelse till våldtäkt. Långt ifrån. Har du aldrig komplimerat en tjej? Steget till handgriplighet är ganska långt - eller?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-25 10:36:00
|
|
Christer H |
Ni kvinnor i bastur, där även män delar lave. Vad skulle ni säga om den kommentaren från mannen bredve? Förmodligen skulle ni ta det som en icke-önskad sexuell invit, dvs trakasseri! Så har de kvinnor reagerat som jag ställt frågan till. Nu vill ju de flesta kvinnor inte dela lavar med män... det säger kanske det mesta i denna löjliga "debatt". Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-02-26 15:49:00
|
|
Anna H |
Sa det ar okej att vara homosexuell om du ar trevlig, men otrevliga bogar har inte ratt att fa finnas till? Ar det sa? Jag forstar inte varfor du tycker att du har ratt att overhuvudtaget uttala din asikt over andra manniskors sexualitet. Det ar deras val och det enda du behover gora ar att respektera det och halla kaften.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-02-27 16:21:00
|
|
Oskar S |
Öööööh... Det här var det löjligaste jag läst på länge. Är man vettig så säger man inte såna saker öht. F.ö
så kan jag meddela att jag går till simhallen för att TRÄNA och simma och jag är fan alltid snabbast, utan några undantag. Jag går knappast dit för att antasta någon. Vill jag ha sex så skaffar jag det, no problems. Det handlar om man är vettig eller inte... då säger man inte sånt. Jag kan garantera att ingen bög skulle tycka att det var Ok heller.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-02-28 17:45:00
|
|
En man... |
Jag håller med dig, om de nu ska till badhuset och spana kan de väl hålla käft om att de är bögar. Jag har inget emot bögar, men bögar som tar badhusreglerna som en porrklubb borde få en läxa...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-03-01 22:26:00
|
|
Maria |
Jag håller med dig!
|
| |