|
Inlägg #21: Postat: 2003-03-02 14:59:00
|
|
Fredrik |
Jag vill inte dusch med heterosexuella. De är så äckliga. Jävla äckliga straightisar.
Men du skämtar väl?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-03-03 10:34:00
|
|
Eva |
Stackars liten man som får utstå en komplimang. Åk hem till mamma och grina ut vetja.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-03-08 18:28:00
|
|
JohannaP |
Förstår inte varför en komplimang är så skrämande. Bara för att han tycker du har fin kropp vill han nog inte sätta på dig, oavsätt om han är bög eller inte. Du sa själv att du inte brydde dig ända till att han sa "det ser jag eftersom jag är bög".
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-03-13 17:39:00
|
|
Anna |
så du ser till individen!? Är det därför du pratar om den lespiske och bögen. Det är ett väldigt generalliserande. Ni liberaler och konservativa får allt passa tungan...
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-03-20 22:18:00
|
|
Winona |
Polisanmäl honom! Sexuella trakasserier som alla ovälkomna komplimanger är, skall ingen varken man eller kvinna behöva tolerera.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-03-23 22:30:00
|
|
Calle |
Om jag som man inte är sexuellt intresserad av andra män är ju kommentaren ingen komplimang eller hur? Det räknas liksom inte i min värld eftersom jag bara kan känna mig bekäftad av det könet jag attraheras av eller hur?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-03-24 12:52:00
|
|
Anna |
Problematiken ligger väl inte i vilken sexuell läggning personen du delar dusch med har, utan hur en person beter sig.
Att vara naken är att vara utsatt, och att bli utsatt för blickar och kommentarer i det läget kan kännas kränkande. Jag skulle inte vilja höra något liknande av en man om jag solade toppless på stranden.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2003-03-24 16:20:00
|
|
Callisto |
Det var en enkel komplimang, inget frieri. Ta den för vad det är. Om den äcklade dig så bör du nog rannsaka dig själv istället för att tycka att homos inte får synas i samhället. Attraktion och känslor är desamma oavsett läggning.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2003-04-05 08:47:00
|
|
Sara-M K |
Jag förstår att du tog illa upp. Jag skulle också känna mig lite "hotad" om jag t ex var i en sambastu och en man skulle komma fram till mig och säga att jag har en snygg kropp. Om han bara sagt det, hade det ju varit ok, men om han lägger in sin sexuella läggning på det sättet, tycker jag utgör en skillnad. Men alla bögar är ju inte så, så skärp dig! Du råkade väl bara på en äckelgubbe.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2003-04-08 19:07:00
|
|
anna |
ja, visst är det hemskt att få sin kropp kommenterad utan att man bett om det? välkommen till kvinnornas ständiga verklighet och vardag.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2003-04-09 10:22:00
|
|
Leopard |
Visst, det kanske är fel, men jag känner igen det. Jag skulle gjort samma sak!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-10-28 01:14:00
|
|
Nina |
Du vill inte duscha med en bög?!!!? I såg fall önskar jag bort alla män. Jag vill inte leva i en värld med män som ger komplimanger eller ännu värre tar sig friheten att utforska min kropp på dansgolvet, gatan, bussen, torget osv.
Snälla du försök att komma ur dina fördomar.
// Den lesbiska lilla studente
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2009-04-21 09:10:00
|
|
Linus HEllström |
Nej, inte jag heller. Tänk om han vill göra böglyftet med mig, eller kanske rimma mig? Euuuw.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2009-04-21 17:24:00
|
|
Sunny |
Synd om dig Linus men är inte detta ett privat problem?
Vi kan nog inte hjälpa dig med det här på sajten?
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2009-12-06 23:51:00
|
|
Bosse |
"fy fan en äcklig bög." Det är vad du är Yohannis Petersson. Jag använder dina ord och hoppas på att du någon gång kommer dra en parallell till alla gånger en idiot som du kallat en kvinna snygg när hon bara är äcklad av dig. Fy fan vilken äcklig bög du är....
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2010-03-07 12:06:00
|
|
RS |
Yohannis, om en tjej skulle satt dig bredvid och gett komplimanger om din kropp, skulle du tyckt hon var äcklig då?
Jag ser att artikeln är från 2003, och jag hoppas du kan ta komplimanger av vem som helt oavsett kön utan att äcklas 2010...
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2010-03-07 17:38:00
|
|
Bizon |
Kan det vara sant som det sägs att det finns en lite bög i varje man - och att en liten oskyldig kommentar/komplimang om kroppslig skönhet kan rubba självbilden hos den osäkre - liksom att det lär ska finnas en liten flata på undantag i varje kvinna. Själv tror jag inte att en homosexuell människa bara av den orsaken är sexuellt intresserad av alla med sanna kön som den själv har - lika lite som heterosexuella skulle vara intresserade av alla av det andra könet bara av den orsaken. Homosexualitet är inte någon udda förträngd och undertryckt läggning i dag - dagligen möter vi människor som rent allmänt sett är sexuella, homo eller bi och vi kanske kan rannsaka oss själva innan vi börjar skena iväg i det homofoba spåret - hur ofta får vi någon kommentar om våra kroppsliga eller/och sexuella företräden ? Kunde ju vara kul att veta :- ------ En annan sak, att kalla en vänlig kommentar eller komplimang för sexuella trakasserier är väl ändå lite väl magstarkt --- kan tänka mej att vissa grabbar och tjejer med tydlig sexuell utstrålning som väljer att inte hålla inne med sina sexuella signaler får fler sådana direkta komplimanger. Andra människor med annan utstrålning tillexempel intellektuell, modeminded eller sportfreak får diverse kommentarer av den arten - vad ska man lagföra dylika komplimanger under ? Nej gott folk, slappna av lite och ta emot glada välvilliga komplimanger med ett glatt leende så blir både den som vågat sej på en dylik yttring och du själv säkert mycket gladare resten av dagen...
|
| |