Cannabis måste legaliseras

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2002-12-13 14:44:00
rh
Metadon och andra preparat är för de allra flesta en möjlighet att bli drogfri, det är inte lätt men inte heller omöjligt.
Fråga de f.d. heroinister som finns i vårt samhäller idag, hur slutade de?
Naturligtvis är det inte meningen man ska ta metadon resten av livet, men man får iallafall möjligheten att bli drogfri.
Inlägg #62: Postat: 2002-12-13 16:19:00
Jan-Olov
rh : Där håller jag med dig fullt. Jag tvivlar starkt på att en Heroinist skulle vilja fortsätta vara missbrukare. Problemet är bara att det är som du säger ett h-vete att sluta och det krävs massiva rehabiliteringsinsatser för att lyckas. Problemet är bara att vi inte har dessa resuser som krävs i dagens samhälle så därför blir det ofta lite "halvdant"
Inlägg #63: Postat: 2002-12-13 19:35:00
rh
Vidare kan man också konstatera att en heroinist som inte vill sluta heller aldrig kommer att göra det. Det är bara misären och att leva med döden i släptåg vareviga dag som får folk att sluta.
Inlägg #64: Postat: 2002-12-13 19:54:00
Jan-Olov
Till slut blir ju den enda tryggheten själva drogen och eftersom man måste överge den så är det nog svårt. I en miljö där man känner att omgivningen tar hand om en går det dock.
Inlägg #65: Postat: 2002-12-13 21:45:00
rh
Never underestimate the power of heroin. Det är det bästa som finns att uppleva på denna jord, har du en gång varit där glömmer du det aldrig, trots att du vet vad det innebär.

Av de 25000 som statistiken visar är heroinister idag kommer minst 20000 att dö i förtid, och de vet det själva.

Heroin är ett ont som måste stoppas innan man fastnar. Jag tror att en avkriminalisering av cannabis kan hålla många borta från sfären av tunga droger.
Inlägg #66: Postat: 2003-02-14 15:43:00
abrahamn
Det som utkristaliseras i debatten är att det råder olika människosyn mellan debatörerna. Jag är inte drogfri, men anser inte att alla borde vara som jag. Det är fruktlöst att utgå ifrån att allt bruk av droger är dåligt, jag vill inte vara som J-O, tycker han verkar ha det tråkigt, men anser att han är fri att göra vad han vill med sin kropp. NO VICTIM, NO CRIME
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...