Inlägg #1: Postat: 2002-11-29 09:41:00
|
Erik Lindgren |
Skarp analys. Vem vet...jag kanske är du, som kanske är jag ändå. Strikta traditionella kristna var ändå aldrig annat än idioter. Men det där om att vi inte är oss själva, utan består av delar av vår omgivning, det kan du ta och trycka upp någonstans va?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-29 10:44:00
|
Daniel Lundberg |
Hon kanske irriterar sig på att du fötts in en icke-kristen familj? Alla påverkas vi av de familjer vi födds in i. Dessutom måste jag tilläga att hon verkade vara ganska medioker när det gäller att svara på frågor, som är ganska enkla att svara på.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-29 11:22:00
|
Frederik |
As a believer in our free will I agree with you that were shaped by our environment, but Im also convinced that how we let that environment influence ourselves is ultimately our own decision. The Art of Life is making life into a piece of art says Gandhi, and I see my background and surroundings as the material I have to make my own little piece. This means that my self shows itself not in the material, but in the way it is arranged, if you see what I mean.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-29 14:13:00
|
: |
LÅNGT IFRÅN ALLA FÖDS IN I RELIGIONER...... Dessutom betyder den friaeget val. Och vad är det förresten som är så svårt med att tro på Gud? Det är gratis, kostar absolut ingenting!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-29 14:15:00
|
: |
Det är barnsligt att säga att vi alla är lurade, som om vi inte själva kunde tänka! Den här texten var inte alls särskilt objektiv.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-30 13:01:00
|
Thomas L. Aabo |
Bra. Vi behöver sjuttonåringar som tänker. Vem vet du kanske kan bli som jag en dag. :-
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-30 21:46:00
|
Per |
Hej Haleh. Du är oerhört duktig på att skriva. Mina föräldrar är inte kristna och har aldrig försökt påverka mig i någon riktning. Dock tror jag nu ändå både på Gud och Jesus. Varför? Jag valde inte vad jag skulle tro på. Min tro kom plötsligt, sån är Gud. Jag tycker inte att tro ska förknippas med logik, för det som är logiskt för den troende är nonsens för den icke troende. Det vet jag eftersom jag själv var ateist länge.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-12-02 08:49:00
|
anna |
Jahopp. Eftersom man bara är en maskin som programeras av sina föräldrar som sin tur av sina föräldrar måste dina föräldrar vara ateister.
|
|