Behov av bekräftelse

Den här tråden diskuterar artikeln Behov av bekräftelse.
Inlägg #1: Postat: 2002-11-03 10:56:00
Uno Hansson
Haha, retoriken är det inget fel på. Du är för härlig Hilda lilla, som man kan bedöma av vad du skriver.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-03 11:51:00
Fredrik Jung Abbou
Hej, akta dig sa du inte blir ett bekraftelse knull. sluga pojkar ser sadana flickor o utnyttjar dem. de som vill bli bekraftade sa mkt att de bjussar pa sig sjalva for mkt. skaffa bekraftelse genom handling o effekt istallet det ger mer pondus o du slipper va den som vantar pa andras blessing utan du skapar nasta bekraftelsen du vill ha. Typ: va sa arligt char,ig att folk ser dig som charmig. va sa rolig sa folk uppfattar dig som javligt rolig.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-03 22:42:00
Birger
Hur orkar du tro att någon ska bry sig om dej och dina problem. Berätta om verkliga problem så får du bekräftelse. Men om du bara vill ha ett knull är det inget att huttla om. Din bäver blir bonkad när du ställer upp.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-04 09:38:00
Frederik
I don’t think you’re choosing a smart approach by letting your happiness and well-being depend on others’ opinion about your looks. It may be personal, but the girls I really felt attracted to i.e. not the ‘crushes at first sight’ that in my case usually ended in disappointments once I got to know the girl in question better were the girls who ‘had something’, no matter what their looks were.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-04 09:56:00
martin.
Oj vad jag känner igen mig... nästan otäckt. Jag har också detta behov av att ständigt få bekräftelse... och tja, jag är ju kille så jag undrar om det egentligen är så stor könsskillnad det. Kanske... men för mig känns det precis sådär.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-04 10:26:00
Martin
Det är ouppfostrat att säga till nån annan att denne ser trött/sjuk ut. Den som uttalar sådant tänker inte längre än näsan räcker. Följ dina känslor. blir du arg, var arg.
Inlägg #7: Postat: 2002-12-12 13:44:00
Kittja
det är destruktivt att hela tiden söka bekräftelse,,,men ändå kan jag inte låta bli!
jag vill vara cool är det någon som säger så nuförtiden och självständig "jag skiter väl i vad ni tycker om mig", men likförbannat är man där och gräver
Laddar...